市場調査レポート
商品コード
1422145

デジタルライフスタイル - TrendSights Analysis(2023年)

TrendSights Analysis 2023 - Digital Lifestyles

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 20 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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デジタルライフスタイル - TrendSights Analysis(2023年)
出版日: 2023年12月12日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルライフスタイルは、GlobalDataがTrendSightsシリーズの一部として取り上げている63のサブトレンドの1つです。

デジタル接続は消費者の日常生活に深く浸透しており、すぐに得られる喜びへの欲求やマルチタスクへの性向を深めています。技術がより身近になるにつれ、ブランドがデジタルプラットフォームを活用することへの期待度も変化しています。これを受けて、業界の主要企業はオンプレミス/オフプレミスチャネル間のオムニチャネル体験を実現する長期戦略を採用しています。

スコープ

  • フードサービスでは、プロバイダーはオンプレミスとオフプレミスの注文を容易にするデジタルソリューションを発売します。AIのニューラル検索やデジタルサイネージなどの技術を利用することで、外出先での注文が合理化されます。
  • 飲料、美容、食品の各企業は、商品の検索やバーチャルコミュニケーションを支援するスマートフォン技術を密接に取り入れています。
  • ブランドはまた、製品の使用時に新体験を提供するため、スマート機能を使用しています(例:Bluetooth対応のボトルキャップ)。

当レポートでは、デジタルライフスタイルの動向について調査分析し、この動向の重要性、影響、ブランドやメーカーによる活用法、将来の見通しなどの知見を提供しています。

目次

第1章 TrendSights:デジタルライフスタイル

  • 動向の概要
  • 何を
  • なぜ
  • どのように
  • 次に来るもの

第2章 付録

目次

Abstract

"Digital Lifestyles" is one of the 63 sub-trends that GlobalData covers as part of our TrendSights series of Consumer Insight studies. The analysis covers what the trend is, why it is important, who is most influenced by it and how brands and manufacturers can capitalize. The research concludes by identifying where the trend is heading next and how long it will last.

Being digitally connected is heavily ingrained in consumers' daily lives, creating a deepening desire for instant gratification and a propensity to multitask. As technology becomes more accessible, the level of expectation for brands to harness digital platforms changes. In response, leading companies in the industry have adopted long-term strategies to create an omnichannel experience between on- and off-premise channels.

Scope

  • In foodservice, providers launch digital solutions to ease ordering on-premise and off-premise. Using technologies such as AI neural search and digital signage streamlines the ability to order on the go.
  • Beverage, beauty, and food companies are closely incorporating smartphone technology to aid in looking up products and virtual communication.
  • Brands also use smart features to offer new experiences when using a product (e.g. a Bluetooth-enabled bottle cap).

Reasons to Buy

  • Consider emerging opportunities and threats in the fast-moving consumer goods market and gain insight into potential future consumer behavior.
  • Identify interesting new and emerging concepts, products, and ideas on offer in retail, foodservice, online spaces, and beyond.
  • Understand how new concepts and ideas fit into-or challenge-current consumer trends.
  • Gain insight and inspiration for innovation programs and new product development.

Table of Contents

Table of Contents

1. TrendSights: Digital Lifestyles

  • Trend Overview
  • What?
  • Why?
  • How?
  • What Next?

2. Appendix