市場調査レポート
商品コード
1410935

スポーツウェアの世界市場(~2027年)

Global Sportswear Market to 2027

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 66 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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スポーツウェアの世界市場(~2027年)
出版日: 2023年12月19日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 66 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
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概要

2022年の世界のスポーツウェアの市場規模は、消費者のアパレル嗜好が引き続きスポーツウェアスタイルに向いていることから、6.4%増で拡大しました。2023年には、欧州と北米の高インフレが消費者支出に重くのしかかり、成長率は4.6%に鈍化したもの、スポーツウェア市場は引き続きアパレル市場全体を上回っています。これは、アスレジャーアイテムの汎用性と快適性が引き続き高く評価され、コスト実績がより重視されるようになったこと、消費者が引き続き健康とフィットネスを優先し、新しいスポーツに課題するようになったことによるものです。

インフレの緩和により消費マインドが改善し、スポーツウェアの業績は2024年に再び回復すると予測されますが、市場がより定着するにつれて2027年までは徐々に鈍化します。

2022年から2027年にかけて、スポーツウェアの成長率はアジア太平洋が最も高くなりますが、これは新興の中間層がストリートウェアやアスレジャーといった世界の動向を引き続き取り入れているためです。

アスレジャーやストリートウェアの動向を取り込むため、スポーツの要素をデザインに取り入れることに注力するデザイナーブランドが増えるため、世界のスポーツウェア市場の高級品セグメントは予測期間中に最も力強い成長を遂げると予測されています。

新しいブランドがオンラインストアを立ち上げ、若い消費者がオンラインストアの利便性と幅広い選択肢を好むようになるにつれ、オンラインストアの普及は今後も続くとみられています。

当レポートでは、2027年までの世界のスポーツウェア市場の過去データと予測データの分析を掲載しています。地域やカテゴリーグループ別の売上高と成長とともに、主要動向の概要を提供しています。また、世界のスポーツウェアのトップブランドとその現在の競合状況も紹介しています。

目次

エグゼクティブサマリー

世界のスポーツウェア市場の主な動向

  • 世界のスポーツウェア市場の促進要因
  • 世界のスポーツウェア市場の阻害要因
  • 主要な動向
  • ブランドとスポーツチームはコラボレーションを活用して認知度を高める
  • 儲かるフォーミュラ1はブランドに露出の新たな道を生み出す
  • スポーツウェアブランドはスポーツ界における女性の成長を促進
  • 成功のための戦略
  • 世界のスポーツウェア市場:2027年までの世界市場規模
  • 世界のスポーツウェア市場:2017年、2022年、2027年
  • 世界のスポーツウェア市場:2017年~2027年
  • 世界のスポーツウェア市場:2027年までのチャネル別実績
  • 世界のオンラインスポーツウェア市場:2017年~2027年
  • 世界のスポーツウェア市場:2017年~2027年、チャネル成長別
  • 世界スポーツウェア市場、2017年、2022年、2027年、チャネルシェア別
  • 世界のスポーツウェア市場:2027年までの実績、地域別
  • 世界のスポーツウェア市場、2017年、2022年、2027年、地域別
  • 世界のスポーツウェア市場、2017年~2027年、地域成長別
  • 世界のスポーツウェア市場:予測の概要、地域別
  • 世界のスポーツウェア市場のトップ10、2017年~2027年、金額別
  • スポーツウェア市場トップ10、成長予測別
  • 世界のスポーツウェア市場:2027年までのカテゴリー別実績
  • 世界のスポーツウェア市場、2017年、2022年、2027年、カテゴリ別
  • 世界のスポーツウェア市場の成長、2017年~2027年、カテゴリ別
  • 世界のスポーツウェア市場、2017年~2027年、サブカテゴリー別
  • 世界のスポーツウェア市場:2027年までのスポーツウェアのタイプ別実績
  • 世界のアスレジャー市場:2017年、2022年、2027年
  • 世界のスポーツウェア市場、2017年、2022年、2027年、スポーツウェアタイプ別
  • 世界のスポーツウェア市場の成長、2017年~2027年、スポーツウェアタイプ別
  • 世界のスポーツウェア市場:2027年までの価格ポジションとスポーツ活動の実績
  • 世界のスポーツウェア市場、2017年、2022年、2027年、価格ポジション別
  • 世界のスポーツウェア市場、2017年~2027年、価格ポジションの成長別
  • スポーツ活動別の世界のスポーツウェア市場、2017年~2027年
  • 競合情勢:主要な市場シェアとブランドプロファイル
  • 主要10ブランド:市場シェア:2021~2023年
  • 勝者と敗者の見通し
  • 注目のスポーツウェアブランド
  • Nike
  • Adidas
  • Puma
  • Lululemon
  • On Running、Hoka
  • Alo Yoga、Anta
  • 注目のブランド

付録

  • 国別のスポーツウェア市場
  • カテゴリ別および製品セグメント別のスポーツウェア市場

調査手法とお問合せ

図表

List of Tables

List of Tables

  • Sportswear Market Value by Country ($ bn) 2017, 2022, 2023 & 2027 with Forecast Growth ($ bn) and CAGR (%) 2023-2027
  • Sportswear Market Value by Product Segment ($ bn) 2017, 2022, 2023 & 2027 with Forecast Growth ($ bn) and CAGR (%) 2023-202

List of Figures

List of Figures

  • Global Sportswear Market Value, 2017, 2022 & 2027 ($ bn) with five-year CAGR (%)
  • Global Sportswear Market Value ($ bn) 2017-2027, and Annual Growth (%)
  • Global Online Sportswear Market ($ bn) and Online Penetration (%), 2017-2027
  • Online, O
目次

Abstract

The Global Sportswear Market to 2027 report offers an analysis of both the historic and forecast data of the global sportswear market through to 2027. It provides a brief of the key trends along with sales and growth across different regions and category groups. It also highlights the top global sportswear brands and their current competitive position.

The global sportswear market grew 6.4% to $441.0 in 2022, as consumer apparel preferences remained geared towards sportswear styles. In 2023, while growth slowed to 4.6% due to high inflation in Europe and North America weighing heavily on consumer spending, the sportswear market continued to outperform the total apparel market, as the versatility and comfort of athleisure items remained highly desirable as value for money became more important, and consumers continued to prioritize their health and fitness and try out new sports.

Key Highlights

Sportswear performance is anticipated to pick up again in 2024 as easing inflation allows consumer confidence to improve, though will gradually slow out to 2027 as the market becomes more etablished.

Between 2022 and 2027, sportswear growth will be highest in Asia-Pacific, as its large emerging middle-class continues to embrace global trends such as streetwear and athleisure.

The luxury segment of the global sportswear market will experience the strongest growth in the forecast period, as more designer brands focus on incorporating sports elements into their designs to tap into the athleisure and streetwear trends.

Online penetration will continue to grow in the market, as new brands launch as online pureplays, and young shoppers continue to prefer the convenience and wide choice the channel offers.

Reasons to Buy

  • Find out what is driving the sportswear market's strong growth, and the differentiation between categories out to 2027.
  • Learn about the geographical differences within the sportswear market, and which are the key countries driving growth in the market.
  • Identify what makes the leading sportswear players successful and how you could integrate these strategies within your own business.

Table of Contents

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY

KEY TRENDS IN THE GLOBAL SPORTSWEAR MARKET

  • Global Sportswear Market Drivers
  • Global Sportswear Market Inhibitors
  • Key Trends
  • Brands and sports teams capitalize on collaborations to grow visibility
  • Lucrative Formula 1 creates a new avenue of exposure for brands
  • Sportswear brands encourage growth of women in sport
  • Strategies for Success
  • The Global Sportswear Market: Global Market Size to 2027
  • Global Sportswear Market, 2017, 2022 & 2027
  • Global Sportswear Market 2017-2027
  • The Global Sportswear Market: Channel Performance to 2027
  • Global Online Sportswear Market 2017-2027
  • Global Sportswear Market by Channel Growth 2017-2027
  • Global Sportswear Market by Channel Share, 2017, 2022 & 2027
  • The Global Sportswear Market: Regional Performance to 2027
  • Global Sportswear Market by Region, 2017, 2022 & 2027
  • Global Sportswear Market by Regional Growth, 2017-2027
  • Global Sportswear Market: Regional Forecast Summary
  • Top 10 Global Sportswear Markets by Value, 2017-2027
  • Top 10 Sportswear Markets by Forecast Growth
  • The Global Sportswear Market: Category Performance to 2027
  • Global Sportswear Market by Category, 2017, 2022 & 2027
  • Global Sportswear Market by Category Growth, 2017-2027
  • Global Sportswear Market by Sub-Category, 2017-2027
  • The Global Sportswear Market: Sportswear Type Performance to 2027
  • Global Athleisure Market 2017, 2022 & 2027
  • Global Sportswear Market by Sportswear Type, 2017, 2022 & 2027
  • Global Sportswear Market by Sportswear Type Growth, 2017-2027
  • The Global Sportswear Market: Price Position & Sports Activity Performance to 2027
  • Global Sportswear Market by Price Position, 2017, 2022 & 2027
  • Global Sportswear Market by Price Position Growth, 2017-2027
  • Global Sportswear Market by Sports Activity, 2017-2027
  • Competitive Landscape: Leading Market Shares & Brand Profiles
  • Top 10 Brands: Market Shares 2021-2023
  • Winners & Losers Outlook
  • Sportswear Brands in Focus
  • Nike
  • Adidas
  • Puma
  • Lululemon
  • On Running and Hoka
  • Alo Yoga and Anta
  • Brands to Watch

APPENDIX

  • Sportswear Market by Country
  • Sportswear Market by Category & Product Segment

METHODOLOGY & CONTACTS