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市場調査レポート
商品コード
1410935
スポーツウェアの世界市場(~2027年)Global Sportswear Market to 2027 |
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スポーツウェアの世界市場(~2027年) |
出版日: 2023年12月19日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 66 Pages
納期: 即納可能
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2022年の世界のスポーツウェアの市場規模は、消費者のアパレル嗜好が引き続きスポーツウェアスタイルに向いていることから、6.4%増で拡大しました。2023年には、欧州と北米の高インフレが消費者支出に重くのしかかり、成長率は4.6%に鈍化したもの、スポーツウェア市場は引き続きアパレル市場全体を上回っています。これは、アスレジャーアイテムの汎用性と快適性が引き続き高く評価され、コスト実績がより重視されるようになったこと、消費者が引き続き健康とフィットネスを優先し、新しいスポーツに課題するようになったことによるものです。
インフレの緩和により消費マインドが改善し、スポーツウェアの業績は2024年に再び回復すると予測されますが、市場がより定着するにつれて2027年までは徐々に鈍化します。
2022年から2027年にかけて、スポーツウェアの成長率はアジア太平洋が最も高くなりますが、これは新興の中間層がストリートウェアやアスレジャーといった世界の動向を引き続き取り入れているためです。
アスレジャーやストリートウェアの動向を取り込むため、スポーツの要素をデザインに取り入れることに注力するデザイナーブランドが増えるため、世界のスポーツウェア市場の高級品セグメントは予測期間中に最も力強い成長を遂げると予測されています。
新しいブランドがオンラインストアを立ち上げ、若い消費者がオンラインストアの利便性と幅広い選択肢を好むようになるにつれ、オンラインストアの普及は今後も続くとみられています。
当レポートでは、2027年までの世界のスポーツウェア市場の過去データと予測データの分析を掲載しています。地域やカテゴリーグループ別の売上高と成長とともに、主要動向の概要を提供しています。また、世界のスポーツウェアのトップブランドとその現在の競合状況も紹介しています。
The Global Sportswear Market to 2027 report offers an analysis of both the historic and forecast data of the global sportswear market through to 2027. It provides a brief of the key trends along with sales and growth across different regions and category groups. It also highlights the top global sportswear brands and their current competitive position.
The global sportswear market grew 6.4% to $441.0 in 2022, as consumer apparel preferences remained geared towards sportswear styles. In 2023, while growth slowed to 4.6% due to high inflation in Europe and North America weighing heavily on consumer spending, the sportswear market continued to outperform the total apparel market, as the versatility and comfort of athleisure items remained highly desirable as value for money became more important, and consumers continued to prioritize their health and fitness and try out new sports.
Sportswear performance is anticipated to pick up again in 2024 as easing inflation allows consumer confidence to improve, though will gradually slow out to 2027 as the market becomes more etablished.
Between 2022 and 2027, sportswear growth will be highest in Asia-Pacific, as its large emerging middle-class continues to embrace global trends such as streetwear and athleisure.
The luxury segment of the global sportswear market will experience the strongest growth in the forecast period, as more designer brands focus on incorporating sports elements into their designs to tap into the athleisure and streetwear trends.
Online penetration will continue to grow in the market, as new brands launch as online pureplays, and young shoppers continue to prefer the convenience and wide choice the channel offers.