表紙:非小細胞肺がんにおけるデジタルマーケティングの動向
市場調査レポート
商品コード
1398237

非小細胞肺がんにおけるデジタルマーケティングの動向

Digital Marketing Trends in Non-small Cell Lung Cancer

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 31 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
非小細胞肺がんにおけるデジタルマーケティングの動向
出版日: 2023年11月30日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 31 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

Merck社のKeytruda.comは、米国の非小細胞肺がん(NSCLC)患者サイト全体で最高の総トラフィックを達成し、2022年10月から2023年9月までの訪問者数は240万人を超えました。これにBMSのOpdivo.com(170万アクセス)、アストラゼネカのImfinzi.com(35万アクセス)が続いた。Keytruda.comはまた、7,600以上のキーワードで最も多くの有料検索エンジン最適化(SEO)に支えられており、Enhertu.com(6,640)とOpdivo.com(5,840)が僅差で続きました。

全体として、トップブランドの患者向けNSCLCウェブサイトへのトラフィックは、直接およびオーガニックソースからのものが最も高い割合を占めました。アストラゼネカのImfinzihcp.comは、2022年10月から2023年9月までの米国におけるNSCLC HCPサイト全体の総トラフィックで最も多く、約30万人の訪問者を記録しました。次いで、メルク社のKeytrudahcp.com(約23万人)が続いた。全体として、HCP向けのNSCLCブランドウェブサイトへのトラフィックは、直接的なソースからのものが最も多く、次いで有料トラフィック、オーガニックトラフィックとなっています。

当レポートでは、非小細胞肺がんにおけるデジタルマーケティングについて調査し、患者やHCP向けのブランドサイト、非ブランドサイト、ソーシャルメディアアカウントを含む、非小細胞肺がんにおける医薬品資産の主要なデジタルマーケティング指標を評価しています。指標には、ウェブサイトのトラフィック量、エンゲージメント、ソース、DDA、有料SEO、ソーシャルメディアへの投稿インタラクションが含まれます。対象国には、米国、EU4ヶ国(イタリア、フランス、ドイツ、スペイン)、英国、カナダ(EUCAN)が含まれます。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 患者向けの米国ブランドサイト
  • 医療従事者向けの米国ブランドのウェブサイト
  • 米国の非ブランドサイト
  • EUCANの非ブランドWebサイト

付録

目次

Abstract

Merck's Keytruda.com achieved the highest total traffic across non-small cell lung cancer (NSCLC) patient sites in the US, with over 2.4 million visitors from October 2022 to September 2023. This was followed by BMS's Opdivo.com (1.7 million visits) and AstraZeneca's Imfinzi.com (350,000). Keytruda.com was also supported by the most paid search engine optimization (SEO) at over 7,600 keywords, closely followed by Enhertu.com (6,640) and Opdivo.com (5,840). Overall, the highest proportion of traffic to top branded patient NSCLC websites originated from direct and organic sources. AstraZeneca's Imfinzihcp.com achieved the highest total traffic across NSCLC HCP sites in the US, with almost 300,000 visitors from October 2022 to September 2023. This was followed by Merck's Keytrudahcp.com (almost 230,000 visits). Overall, the highest proportion of traffic to branded NSCLC websites for HCPs originated from direct sources, followed by paid and organic traffic. Imfinzihcp.com was supported by the most paid SEO at 7,167 keywords, closely followed by Lumakrashcp.com (7,159) and Enhertuhcp.com (7,018). Merck's Understandcancertogether.com achieved the highest total traffic across NSCLC unbranded sites in the US, with 94,000 visitors from October 2022 to September 2023, followed by Pfizer's Thisislivingwithcancer.com (7,500 views). Merck spent the most on DDA for Understandcancertogether.com, at approximately $94,000.

DDA was also detected for Thisislivingwithcancer.com ($8K). Thisislivingwithcancer.com was supported by the most paid SEO at over 2,170 keywords, closely followed by Understandcancertogether.com at over 2,000 keywords. No traffic was detected to branded NSCLC sites in EUCAN. Roche's Daskwort.de achieved the highest total traffic across NSCLC unbranded sites in EUCAN, with almost 350,00 visitors from October 2022 to September 2023, followed by Pfizer's Pactonco.fr (130,000 views). Overall, the highest proportion of traffic unbranded websites originated from organic sources, followed by direct. There was no detected DDA spend or SEO across these sites.

Scope

  • This report assesses key digital marketing metrics of pharma assets in NSCLC, including branded websites for patients and HCPs, Unbranded websites, and social media accounts.
  • Metrics include website traffic volume, engagement, and source, DDA, paid SEO, and social media post interaction.
  • Countries include the US, 4EU (Italy, France, Germany, and Spain), the UK, and Canada (EUCAN).

Reasons to Buy

  • Understand the digital marketing competitive landscape in NSCLC, with a view of leading patient and HCP branded assets across different regions.
  • See what tactics pharma companies are using to drive traffic to their NSCLC branded assets for patient and HCPs, such as DDA and paid SEO.
  • Understand what sources of website traffic are generating the most visits to these assets, such as paid SEO, social media, or organic searches.
  • Compare top branded and unbranded assets for patients by how they address and support different patient needs.
  • See what pharma social media accounts in PsO are the most active and achieving the most engagement.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • US Branded Sites for Patients
  • US Branded Websites for HCPs
  • US Unbranded Sites
  • EUCAN Unbranded Websites

Appendix