|
市場調査レポート
商品コード
1398218
ポストパンデミック時代のゴーストキッチンGhost Kitchens in the Post-Pandemic Era |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
ポストパンデミック時代のゴーストキッチン |
出版日: 2023年10月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即納可能
![]() |
パンデミックは、単一のレストランが調理を行うゴーストキッチンや、ホストキッチンと呼ばれる複数の仮想レストランがキッチンを共有するような、デリバリー専用コンセプトの探求を各ブランドに促しました。デリバリー、テイクアウトは2022年~2027年の間に、特に北米とアジアで成長が拡大すると予測されています。従って、外食業者は消費者の嗜好に合わせるためにゴーストキッチンに長期投資することが重要です。
バーチャルレストランバブルは、消費者の利便性に対する需要がかつてないほど高まっていた世界のパンデミックの封鎖期間中に成長を進めました。都市部の消費者は自宅で仕事をすることが多くなったとはいえ、依然としてめまぐるしいライフスタイルを送っていました。高インフレの時代にもかかわらず、若い消費者の中には宅配に高い支出をする人が目立っています。ゴーストキッチンのようなデリバリー専業企業は、若年層の高額消費者層を効果的にマイクロターゲットにすれば、成功するチャンスがあります。
当レポートでは、ポストパンデミック時代のゴーストキッチン市場について調査し、市場の概要とともに、外食ブランドにとっての課題と機会、競合他社がこの動向にどのように対応しているかなどについてまとめています。洞察します。
This report is part of the GlobalData Case Study report series, which analyzes trends explored on GlobalData's TrendSights Map. The consumer insight offered throughout the report is drawn from GlobalData's Q1 2023 and Q4 2022 global consumer survey, a quarterly survey designed to capture consumer sentiment as it evolves throughout the year.
The pandemic encouraged brands to explore delivery-only concepts like ghost kitchens, where a single restaurant prepares or where multiple virtual restaurants share a kitchen, known as host kitchens. Delivery takeaway forecast to increase in growth during the 2022-27 period, especially in North America and Asia. It is therefore important for foodservice providers to invest longterm in ghost kitchens to align with consumer preferences.