市場調査レポート
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1398218

ポストパンデミック時代のゴーストキッチン

Ghost Kitchens in the Post-Pandemic Era


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GlobalData
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英文 32 Pages
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ポストパンデミック時代のゴーストキッチン
出版日: 2023年10月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

パンデミックは、単一のレストランが調理を行うゴーストキッチンや、ホストキッチンと呼ばれる複数の仮想レストランがキッチンを共有するような、デリバリー専用コンセプトの探求を各ブランドに促しました。デリバリー、テイクアウトは2022年~2027年の間に、特に北米とアジアで成長が拡大すると予測されています。従って、外食業者は消費者の嗜好に合わせるためにゴーストキッチンに長期投資することが重要です。

バーチャルレストランバブルは、消費者の利便性に対する需要がかつてないほど高まっていた世界のパンデミックの封鎖期間中に成長を進めました。都市部の消費者は自宅で仕事をすることが多くなったとはいえ、依然としてめまぐるしいライフスタイルを送っていました。高インフレの時代にもかかわらず、若い消費者の中には宅配に高い支出をする人が目立っています。ゴーストキッチンのようなデリバリー専業企業は、若年層の高額消費者層を効果的にマイクロターゲットにすれば、成功するチャンスがあります。

当レポートでは、ポストパンデミック時代のゴーストキッチン市場について調査し、市場の概要とともに、外食ブランドにとっての課題と機会、競合他社がこの動向にどのように対応しているかなどについてまとめています。洞察します。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 動向の詳細

第3章 行動の動向

第4章 まとめ

第5章 付録

目次

Abstract

This report is part of the GlobalData Case Study report series, which analyzes trends explored on GlobalData's TrendSights Map. The consumer insight offered throughout the report is drawn from GlobalData's Q1 2023 and Q4 2022 global consumer survey, a quarterly survey designed to capture consumer sentiment as it evolves throughout the year.

The pandemic encouraged brands to explore delivery-only concepts like ghost kitchens, where a single restaurant prepares or where multiple virtual restaurants share a kitchen, known as host kitchens. Delivery takeaway forecast to increase in growth during the 2022-27 period, especially in North America and Asia. It is therefore important for foodservice providers to invest longterm in ghost kitchens to align with consumer preferences.

Scope

  • The virtual restaurant bubble proceeded to grow during global pandemic lockdowns when consumer demand for convenience was at an all-time high.
  • Although consumers in urban areas were working from home more often, they still had fast-paced lifestyles.
  • Despite times of high inflation, a notable proportion of younger consumers spend highly on delivery. Delivery-only enterprises such as ghost kitchens have an opportunity to thrive if they effectively micro-target the younger, high-spending consumer groups.

Reasons to Buy

  • Understand the challenges and opportunities for foodservice brands in order to tap into the ghost kitchen trend in the post-pandemic era.
  • Gain insight into how competitors are responding to this trend.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product and service development.

Table of Contents

Table of Contents

01. Introduction

02. Trends Deep Dive

03. Trends in Action

04. Take-Outs

05. Appendix