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市場調査レポート
商品コード
1395973
エクスペリエンスエコノミー(経験経済) - Consumer TrendSights Analysis(2023年)Experience Economy - Consumer TrendSights Analysis, 2023 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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エクスペリエンスエコノミー(経験経済) - Consumer TrendSights Analysis(2023年) |
出版日: 2023年11月16日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能
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このレポートは、消費者がどのように物質主義から脱却し、より没入型な体験を求めるようになっているかに焦点を当てています。この動向はセンサリー・インダルジェンスのメガトレンドの一部であり、非日常的な、感覚志向のショッピングや消費体験に対する需要の増加を探るものです。
動きの速い消費財のショッピング体験がますます標準化されるにつれて、現物以上の何かを求める消費者が増えています。消費と購入決定は、もはや商品/サービスの物質的側面のみに左右されないため、ブランドは体験レベルでも活動する必要があります。
当レポートでは、エクスペリエンスエコノミー(経験経済)の消費者動向について調査分析し、経験主導のショッピングや消費に対する今後の需要や、世代による消費者のニーズの変化などに関する知見を提供しています。
Trendsights Analysis on Experience Economy focuses on how consumers are becoming less materialistic and start looking for more immersive experiences. The trend is part of the Sensory & Indulgence mega-trend, and explores the growing demand for unusual, sensory-oriented shopping and consumption experiences.
As the shopping experience for the fast-moving consumer goods is becoming increasingly standardized, a rising number of consumers are looking for something more than just the physical product itself. Individuals are becoming more 'experience-driven', therefore brands need to operate also on the experiential level, as consumption and purchasing decisions are no longer solely dependent on the materialistic aspect of a good/service.