市場調査レポート
商品コード
1395973

エクスペリエンスエコノミー(経験経済) - Consumer TrendSights Analysis(2023年)

Experience Economy - Consumer TrendSights Analysis, 2023


出版日
発行
GlobalData
ページ情報
英文 22 Pages
納期
即納可能 即納可能とは
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.36円
エクスペリエンスエコノミー(経験経済) - Consumer TrendSights Analysis(2023年)
出版日: 2023年11月16日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このレポートは、消費者がどのように物質主義から脱却し、より没入型な体験を求めるようになっているかに焦点を当てています。この動向はセンサリー・インダルジェンスのメガトレンドの一部であり、非日常的な、感覚志向のショッピングや消費体験に対する需要の増加を探るものです。

動きの速い消費財のショッピング体験がますます標準化されるにつれて、現物以上の何かを求める消費者が増えています。消費と購入決定は、もはや商品/サービスの物質的側面のみに左右されないため、ブランドは体験レベルでも活動する必要があります。

当レポートでは、エクスペリエンスエコノミー(経験経済)の消費者動向について調査分析し、経験主導のショッピングや消費に対する今後の需要や、世代による消費者のニーズの変化などに関する知見を提供しています。

スコープ

  • エクスペリエンスエコノミー(経験経済)という動向の今後の成長は、もっとも若い消費者グループに大きく依存します。このオーディエンスは購入する商品の物質的側面よりも経験的側面を優先するためです。
  • デジタル化とソーシャルメディアの利用も、より没入型な体験への需要の変化に対応する見込みです。消費者はこうしたプラットフォームを利用して市場にある新しい選択肢を知ることができ、ブランドは現在の消費者のニーズを知ることができます。
  • 企業は、製品に新しい色、質感、香りを加えることで、さらなる感覚的側面を提供し、エクスペリエンスエコノミー(経験経済)の動向を取り入れています。

目次

第1章 TrendSights:エクスペリエンスエコノミー(経験経済)

  • 動向の概要
  • 何を
  • なぜ
  • どのように
  • 次に来るもの

第2章 付録

目次

Abstract

Trendsights Analysis on Experience Economy focuses on how consumers are becoming less materialistic and start looking for more immersive experiences. The trend is part of the Sensory & Indulgence mega-trend, and explores the growing demand for unusual, sensory-oriented shopping and consumption experiences.

As the shopping experience for the fast-moving consumer goods is becoming increasingly standardized, a rising number of consumers are looking for something more than just the physical product itself. Individuals are becoming more 'experience-driven', therefore brands need to operate also on the experiential level, as consumption and purchasing decisions are no longer solely dependent on the materialistic aspect of a good/service.

Scope

  • The future growth of the trend of experience economy will be highly dependent on the youngest consumer groups, as this audience is prioritizing experiential side over the materialistic aspect of the products they purchase.
  • Digitalization and the usage of social media will also cater the shift in demand for more immersive experiences. Consumers can use these platforms to learn about new options in the market, while brands can see what are the current consumers' needs.
  • Companies are embracing the trend of experience economy through providing additional sensory aspects by adding new colors, textures and scents into products.

Reasons to Buy

  • Identify future demands for more experience-driven shopping and consumption, especially among younger consumers.
  • Understand how consumers' needs are changing depending on the generation - gen Z and Y are argued to be less materialistic, thus their market expectations might be different to 'traditional buyers'.
  • Understand how the immersive aspects of shopping and consumption can be introduced into different categories.

Table of Contents

Table of Contents

1. TrendSights: Experience Economy

  • Trend Overview
  • What?
  • Why?
  • How?
  • What Next?

2. Appendix