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市場調査レポート
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1360024

フォン・ヴィレブランド病(vWD)市場:機会評価、疫学、疾患管理、臨床試験、アンメットニーズ、2032年までの予測

von Willebrand Disease (vWD) Market Opportunity Assessment, Epidemiology, Disease Management, Clinical Trials, Unmet Needs and Forecast to 2032

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 57 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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フォン・ヴィレブランド病(vWD)市場:機会評価、疫学、疾患管理、臨床試験、アンメットニーズ、2032年までの予測
出版日: 2023年07月28日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 57 Pages
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フォン・ヴィレブランド病(vWD)の有病率は、主要3カ国の人口増加に伴い、AGR 0.61%と着実に増加しています。現在、3MMにおけるvWDの治療レジメンは、ほとんどがDDAVPと凝固第VIII因子+vWF複合体に限られています。この領域には、vWDの診断ツールの改善や重症vWDに対する治療法の改善など、いくつかのアンメットニーズがあります。

vWD後期研究開発パイプラインは、小児用vWFリコンビナント、RNAオリゴヌクレオチド療法BT-200の開発に重点を置いています。vWD人口の着実な増加と新規治療薬の市場参入により、予測期間を通じて大きな成長が見込まれています。

当レポートでは、フォン・ヴィレブランド病(vWD)市場について調査し、主要3カ国(米国、ドイツ、英国)の動向と年間治療費、2032年までの10年間の予測とともに、市場特性とアンメットニーズ、パイプライン動向などを提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 病気の概要

  • フォン・ヴィレブランド病の概要
  • フォン・ヴィレブランド病の分類

第3章 疫学

  • クッシング症候群と診断された罹患症例、2020年~2030年
  • 情報源と調査手法

第4章 現在の治療選択肢

  • 治療パラダイム
  • 市販製品
  • 製品プロファイル:血漿由来FVIII、血漿由来vWF、凝固第VIII因子(ヒト)+ フォンヴィレブランド因子複合体(ヒト)、酢酸デスモプレシン、Vonvendi(米国)/Veyvondi(EU)(成人用)

第5章 アンメットニーズと機会

  • フォン・ヴィレブランド病におけるアンメットニーズ
  • 重度のvWDに対する改善された治療法
  • より良い診断ツール
  • 患者と医師の教育の強化
  • 健康格差への取り組み
  • 費用対効果の高い治療法

第6章 パイプラインの評価

  • フォン・ヴィレブランド病パイプラインの概要
  • 主要なパイプラインエージェント
  • 製品プロファイル:Vonvendi(米国)/ Veybondi(EU)(小児用)、タケダ
  • 製品プロファイル:BT-200-Guardian Therapeutics
  • 審査指定
  • フォン・ヴィレブランド病:臨床試験(第II/III相)の概要

第7章 研究開発戦略

  • フォン・ヴィレブランド病における臨床試験デザインの動向
  • フォン・ヴィレブランド病における取引の動向

第8章 市場の展望

  • フォン・ヴィレブランド病の売上予測
  • フォン・ヴィレブランド病の市場予測
  • 市場促進要因と障壁

第9章 付録

第10章 お問い合わせ

目次
Product Code: GDHCOA021

Abstract

The prevalence of vWD is increasing at a steady rate, in line with population growth in the 3MM, at an AGR of 0.61%.

Currently, the treatment regimen for vWD in the 3MM is mostly limited to DDAVP and coagulation factor VIII + vWF complex.

There are several unmet needs in this space, including the need for better diagnostic tools for vWD and improved therapies for severe vWD.

The vWD late-stage R&D pipeline is focused on developing vWF recombinant for pediatric use, RNA oligonucleotide therapy BT-200.

Significant growth is expected throughout the forecast period as the vWD population steadily increases and novel therapies enter the market.

Key Highlights

Report deliverables include a Pdf report and Excel-based forecast model

Forecast includes three countries: US, Germany, and the UK

Forecasts cover three time points: base year, 5-year, and 10-year

Scope

  • Overview of vWD, including epidemiology, symptoms, diagnosis, and disease management.
  • Annualized vWD therapeutics market revenue in 3MM (US, Germany and the UK), annual cost of therapy and treatment usage pattern in 2022 and forecast for 10 years to 2032; forecast covers three time points: base year, 5-year, and 10-year.
  • Key topics covered include strategic competitor assessment, market characterization, unmet needs, clinical trial mapping and implications for the vWD therapeutics market.
  • Pipeline analysis, comprehensive data assessing emerging trends and mechanisms of action under development for vWD treatment. The most promising candidates in late-stage development are profiled.
  • Analysis of the current and future market competition in the 3MM vWD therapeutics market. Insightful review of the key industry drivers, restraints, and challenges. Each trend is independently researched to provide a qualitative analysis of its implications.

Reasons to Buy

  • Develop and design your in-licensing and out-licensing strategies through a review of pipeline products and technologies, and by identifying the companies with the most robust pipeline.
  • Develop business strategies by understanding the trends shaping and driving the vWD therapeutics market.
  • Drive revenues by understanding the key trends, innovative products and technologies, market segments, and companies likely to impact the vWD therapeutics market in the future.
  • Formulate effective sales and marketing strategies by understanding the competitive landscape and by analyzing the performance of various competitors.
  • Identify emerging players with potentially strong product portfolios and create effective counterstrategies to gain a competitive advantage.
  • Organize your sales and marketing efforts by identifying the market categories and segments that present maximum opportunities for consolidations, investments, and strategic partnerships.

Table of Contents

Table of Contents

1 Executive Summary

  • 1.1 Executive Summary

2 Disease Overview

  • 2.1 Overview of von Willebrand Disease
  • 2.2 Classification of von Willebrand Disease

3 Epidemiology

  • 3.1 Diagnosed Prevalent Cases of Cushing's Syndrome, 2020-2030
  • 3.2 Sources and Methodology

4 Current Treatment Options

  • 4.1 Treatment Paradigm
  • 4.2 Marketed Products
  • 4.3 Product Profiles: Plasma-Derived FVIII, Plasma Derived vWF, Coagulation Factor VIII (Human) + von Willebrand Factor Complex (Human), Desmopressin Acetate, Vonvendi (US)/Veyvondi (EU) (For Adult Use)

5 Unmet Needs and Opportunities

  • 5.1 Unmet Needs in von Willebrand Disease
  • 5.2 Improved Therapies for Severe vWD
  • 5.3 Better Diagnostic Tools
  • 5.4 Increased Patient and Physician Education
  • 5.5 Addressing Health Disparities
  • 5.6 Cost-Effective Therapies

6 Pipeline Assessment

  • 6.1 von Willebrand Disease Pipeline Overview
  • 6.2 Leading Pipeline Agents
  • 6.3 Product Profile:. Vonvendi (US)/Veybondi (EU) (For Pediatric Use), Takeda
  • 6.4 Product Profile: BT-200 - Guardian Therapeutics
  • 6.5 Review Designations
  • 6.6 von Willebrand Disease: Clinical Trials (Phase II/III) Overview

7 R&D Strategies

  • 7.1 Trends in Clinical Trial Design in von Willebrand Disease
  • 7.2 Trends in Deal-Making in von Willebrand Disease

8 Market Outlook

  • 8.1 von Willebrand Disease Sales Forecast
  • 8.2 von Willebrand Disease Market Forecast
  • 8.3 Market Drivers and Barriers

9 Appendix

  • 9.1 Primary Research: KOL Information
  • 9.2 About the Authors

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