市場調査レポート
商品コード
1360012

ガイド付き健康法- 消費者動向分析、2023年

Guided Health - Consumer TrendSights Analysis, 2023

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 21 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.58円
ガイド付き健康法- 消費者動向分析、2023年
出版日: 2023年09月05日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 21 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

情報経済の中で、健康志向の消費者は、豊富な新しい情報ツールを自信を持って受け入れ、より多くの情報に基づいた健康主導の選択を可能にしています。そのため、ブランドは、セルフメディケーションをより頻繁に望む消費者のために、健康ガイダンスを提供することが重要です。このような消費者の健康に対する需要の高まりは、ブランドにとって、製品購入の旅を通じて、パーソナライズされたデジタル主導のヘルスケアソリューションを提供する機会があることを示しています。

メーカーは、インタラクティブなアプローチ(チャットボットなど)を通じて、ヘルストラッカーをゲーミフィケーション化しています。この種のイノベーションは、特に「スマート」テクノロジーに影響されるデジタルに精通した若い世代にアピールするとみられています。小売、消費財、食品サプリメント、パーソナルケア分野の大手企業は、AI技術を利用してパーソナライズされた健康ソリューションを提案しています。これは、オーダーメイドの製品を積極的に求める消費者と密接な関係があります。

当レポートでは、世界のガイド付き健康法市場について調査し、市場の新たな機会と脅威、現在の消費者動向と将来の潜在的な消費者行動、今後の見通しなどを提供しています。

目次

第1章 TrendSights:ガイド付き健康法

  • トレンドの概要
  • 何が
  • なぜ
  • どうやって
  • 今後の見通し

第2章 付録

目次
Product Code: GDCG230011TS

Abstract

"Guided Health" is one of the 63 sub-trends that GlobalData covers as part of our TrendSights series of Consumer Insight studies. The analysis covers what the trend is, why it is important, who is most influenced by it and how brands and manufacturers can capitalize. The research concludes by identifying where the trend is heading next and how long it will last.

In the information economy, health-conscious consumers now more confidently embrace an abundance of new information tools, enabling more informed health-driven choices. It is, therefore, important for brands to offer health guidance for consumers who wish to self-medicate more often. This growing consumer health demand demonstrates the opportunity for brands to offer personalized digitally-driven healthcare solutions through the product purchase journey.

Scope

  • Manufacturers are gamifying health trackers through interactive approaches (e.g. chatbots).
  • This type of innovation would appeal especially to digitally-savvy younger generations, who are influenced by "smart" technology.
  • Leaders in retail, consumer goods, food supplements, personal care are using AI technology to suggest personalized health solutions. This aligns closely with consumers who actively seek tailored products.

Reasons to Buy

  • Consider emerging opportunities and threats in the fast-moving consumer goods market and gain insight into potential future consumer behavior.
  • Identify interesting new and emerging concepts, products, and ideas on offer in retail, foodservice, online spaces, and beyond.
  • Understand how new concepts and ideas fit into-or challenge-current consumer trends.
  • Gain insight and inspiration for innovation programs and new product development.

Table of Contents

Table of Contents

1. TrendSights: Guided Health

  • Trend Overview
  • What?
  • Why?
  • How?
  • What Next?

2. Appendix