表紙:EdTechに関する声 - 学習成果、米国
市場調査レポート
商品コード
1794798

EdTechに関する声 - 学習成果、米国

Ed Tech Voice - Learning Outcomes, USA


出版日
ページ情報
英文 56 Pages
納期
お問合せ
価格
詳細については [お見積] ボタンよりお問い合わせ下さい。
EdTechに関する声 - 学習成果、米国
出版日: 2025年03月28日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 56 Pages
納期: お問合せ
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

Futuresourceは20年以上にわたって世界のEdTechの市場動向を追跡、分析、コンサルティングしてきましたが、COVID-19パンデミック以来、EdTechと子供たちの教育の維持と継続におけるその役割に大きなスポットライトが当たっています。

K-12市場は、政府が2020年・2021年に行った投資をもとに、教育のデジタルトランスフォーメーションを推進し続けるかどうかという重要な岐路に立たされています。そのためには、デバイスの公平性格差の是正、学校の接続性インフラ、教員研修、デジタルカリキュラムの構築に加え、既存のデバイスフリートや教室内のその他の技術をリフレッシュするために、今後2~3年で多額の投資が必要になることは明らかです。

市場動向

近年の国際的な研究により、K-12の学習成果を向上させる技術の有効性について疑問の声が上がっています。当レポートはこの問題を明確にすることを目的としており、教師に対して、教室における技術の影響についての経験や態度について質問します。また、研修から教育法への効果的な統合に至るまで、技術を潜在的に活用する上での障壁についても調査します。

この「学習成果」レポートは、米国と欧州4ヶ国(英国、オランダ、ドイツ、イタリア)を対象に作成された「EdTechに関する声レポート」シリーズ4つのうちの1つです。これら4つのレポートのタイトルは以下の通りです。

  • 1. クライアントデバイスコンピューティング
  • 2. 視聴覚デバイス
  • 3. AI
  • 4. 学習成果

目次

  • イントロダクション
  • エグゼクティブサマリー
  • 調査手法と人口統計
  • 回答者のプロファイル - 経験と研修
  • 回答者のプロファイル - ソフトウェアの使用状況
  • 回答者のプロファイル - デバイスの所有
  • 学習成果の測定と成果に影響を与える要因
  • 学習成果における技術の有効性
  • 将来の予測
  • Futuresourceについて
目次

Futuresource has been tracking, analysing and consulting upon developments in the global EdTech market for over 20 years, but since the COVID-19 pandemic, the spotlight has very much remained on EdTech and its role in maintaining and continuing children's education.

The K-12 market is at a critical juncture as to whether governments will look to build on the investments made in 2020 and 2021 and continue to push to digitally transform education. Clearly this will require significant investment in the next two to three years to refresh existing device fleets and other technologies in the classroom, in addition to closing the device equity gap, building on school connectivity infrastructure, teacher training and a digital curriculum.

Market Trends:

Recent international studies have raised doubts on the perceived efficacy of technology on improving learning outcomes in K-12. This report seeks to provide clarity on this issue and will quiz teachers on their experiences of, and attitudes towards, the impact of tech in the classroom. It also explores the barriers to tech being utilized to its potential -from training to effective integration into the pedagogy.

This Learning Outcomes report is one in a series of 4 reports forming the suite of Ed Tech Voice Reports, each of which is produced for the USA and four European countries (the UK, Netherlands, Germany and Italy). The titles of these four reports are as follows:

  • 1. Client Device Computing
  • 2. Audio Visual Devices
  • 3. AI
  • 4. Learning Outcomes

Did you know?

Futuresource has been tracking, analysing and consulting upon developments in the global EdTech market for over 20 years, butsince the COVID-19 pandemic, the spotlight has very much remained on EdTech and its role in maintaining and continuing children's education.

Any enterprise operating within the EdTech sector will benefit from this report, particularly:

  • Manufacturers and their suppliers
  • Resellers and VARs
  • Intermediaries and supply chain
  • EdTech market strategists, marketing and sales professionals
  • Investors

Table of Contents

  • Introduction
  • Executive Summary
  • Methodology & Demographics
  • Respondent Profile - Experience & Training
  • Respondent Profile - Software Usage
  • Respondent Profile - Device Ownership
  • Learning Outcome Measurement & Factors Influencing Outcomes
  • Efficacy of Tech on Learning Outcomes
  • Future Expectations
  • About Futuresource