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市場調査レポート
商品コード
1745951
テレビの世界市場:見通しWorldwide TV Market Outlook Report |
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テレビの世界市場:見通し |
出版日: 2025年04月30日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 37 Pages
納期: お問合せ
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当レポートは、世界のテレビ市場の最新見通しを提供します。市場の最近の主な動向をレビューし、5年間の予測を提供しています。主要地域と国々のプロファイルを掲載し、製品機能と競合情勢における主な発展をレビューしています。
主要な地域と国の分析、主要な製品機能の発展や競合情勢など、当レポートはテレビ市場やその隣接分野で事業を展開するあらゆる企業の戦略的フレームワークとして機能します。
2024年の世界の消費者向けテレビ市場は、UEFA欧州選手権やオリンピックなどの大型スポーツイベントによる周期的な高揚を受け、数量は前年比1%増の2億1,800万台とわずかながら成長しました。
しかし、販売台数の安定は、小売金額ベースでは0.3%のわずかな落ち込みによって打ち消されました。このような消費者の嗜好の変化と通常より高い関連マージンにより、メーカーはASPと収益性を守るため、より大きな画面サイズにますます注力するようになっています。
Futuresourceは30年以上にわたってCE業界の動向を追跡、調査、コンサルティングしてきました。本書は一連の調査レポートの一つであり、市場に関連する包括的な見解を企業に提供するために作成されました。
テレビ市場に関心のある企業であれば、特に当レポートの恩恵を受けることができます。
This report provides an updated outlook for the worldwide TV market. It reviews key recent developments in the market and provides five-year forecasts. It profiles key regions & countries and reviews the major developments in terms of product features and competitive landscape.
With analysis for key regions and countries, and a rundown of the major product feature developments and the competitive landscape, the report acts as a strategic framework for any enterprise operating within the TV market or its adjacent sectors.
The global consumer TV market delivered marginal volume growth of 1% year-on-year in 2024, reaching 218 million units, with cyclical uplift provided by major sporting events such as the UEFA European Championships and the Olympic Games.
Volume stability however was counteracted by a slight dip of 0.3% in retail value terms, driven through intensified promotional activity and margin pressures, notably in the mid-range segment. Driven by this consumer preference shift and typically higher associated margins, manufacturers are increasingly focusing on larger screen sizes to defend ASPs and profitability.
Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for more than 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.
Any business with interests in the TV market will benefit from this report, particularly: