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市場調査レポート
商品コード
1674520
LEDサプライチェーンの世界市場の展望Global LED Supply Chain Market Outlook |
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LEDサプライチェーンの世界市場の展望 |
出版日: 2024年12月06日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: お問合せ
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ベストインクラスのブランド各社は、部品表 (BOM) と製造コストを最小限に抑えながら品質を最大化するため、部品ベンダーと製造パートナーを日常的に評価しています。セカンドソーシングと地理的多様性は、完成品に多額の投資をすることなくサプライチェーンを強化する2つの戦略です。
トップクラスのLEDブランド7社と2番手のブランド13社は、すべて中国で製造を行っています。それぞれ大規模な工場を持っており、トップクラスのベンダーは主要原材料の購買力が特に強いですが、OOCやOOTには対応していません。各ブランドは、他のブランドのOEMやODMも積極的に行っており、そうでなくてもその可能性に前向きです。主な懸念は、国際市場、特に南北アメリカと欧州・中東・アフリカ地域で強力な国際事業を確立しているトップクラスのベンダーが、これらのベンダーのブランド製品と直接競合することです。ほとんどのベンダーは中国とアジア太平洋地域以外には大きく進出していないため、二番手のベンダーに関しては、この懸念は大きくありません。これらのベンダーの購買力と垂直統合のコストメリットの一部は、差別化の価格とコスト優位性の低下によって失われる可能性があります。
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当レポートでは、最近の世界の出来事や国際貿易をめぐる継続的な議論を踏まえて、世界のLEDサプライチェーンを取り巻く課題と機会を掘り下げています。LEDチップレット、市場情勢、ドライバーIC、LEDコントローラ、電源などの主要部品サプライヤーを網羅し、現在の市場動向を探ります。
進化する貿易政策が業界を再構築する可能性を秘める中、多くのLEDブランドが地理的多様化と売却の戦略を模索しています。本レポートでは、こうしたシフトに関する洞察を提供するため、部品プロバイダー36社、中国を拠点とするOEM/ODMベンダー20社、委託製造業者15社のプロファイルをまとめています。また、北米、欧州、アジア太平洋地域のその他の国でLEDを積極的に製造している企業21社についても詳述しています。
In light of recent global events and the ongoing discussions around international trade, this comprehensive report dives into the challenges and opportunities surrounding the global LED supply chain. Exploring the current market landscape, key component suppliers for LED chiplets, packaged LEDs, driver ICs, LED controllers, and power supplies.
With evolving trade policies bearing the potential to reshape the industry, many LED brands are exploring strategies for geographic diversification and divestiture. This report provides insights into these shifts, profiling 36 component providers, 20 China-based branded OEM/ODM vendors, and 15 contract manufacturers. Additionally, it details 21 companies actively manufacturing LEDs in North America, Europe, and the Rest of APAC (RoAPAC).
Best in class brands routinely evaluate component vendors and manufacturing partners to maximise quality while minimising bill of material (BOM) and production costs. Second sourcing and geographical diversity are two strategies to harden supply chains without incurring significant finished goods investments.
Seven of the top tier LED brands as well as thirteen second tier brands all manufacture in mainland China. Each has large factories and the top tier vendors have especially strong buying power for key ingredients but do not support OOC or OOT objectives. Each is actively OEMing or ODMing for other brands or open to the possibility. A primary concern is directly competing with these vendors' branded offerings head-to-head in international markets, especially the top tier that have established strong international businesses in Americas and EMEA. The concern is less with second tier as most have not expanded significantly outside of China and APAC. A portion of the buying power and vertical integration cost benefit of these vendors can be lost due to price of differentiation and reduced cost advantage.
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Futuresource has been regularly tracking, researching and consulting on the LED market since 2013, as part of its professional display technology portfolio.
Any enterprise operating within the LED display market and adjacent industries will benefit from this report, particularly: