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市場調査レポート
商品コード
1725039

世界の自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー(2025年~2030年)

OE Accessories in the Automotive Aftermarket, Global, 2025-2030


出版日
ページ情報
英文 58 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.91円
世界の自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー(2025年~2030年)
出版日: 2025年04月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

CASE車に適したアクセサリーの採用増加、カスタマイズ、安全性、持続可能性への強い関心により、自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーは変革的成長を遂げている

この調査レポートは、北米、欧州、アジア太平洋の自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーの世界市場を詳細に分析しています。2024年~2030年の市場動向、技術進歩、消費者の嗜好の変化といった重要な側面を、OESチャネルに焦点を当てて取り上げています。

本調査では、自動車用アクセサリーを外部アクセサリー、内部アクセサリー、電気・電子・接続アクセサリー、カーケア・美観アクセサリーに分類しています。

フォード・モーター・カンパニー、トヨタ自動車、フォルクスワーゲンAG、ゼネラル・モーターズ・カンパニーといった主要OEM企業によるイノベーションとコラボレーションに焦点を当てています。

また、主要な促進要因を取り上げ、コネクテッド、自律走行、共有、電動(CASE)システム、eコマース、技術進歩の影響についても論じています。また、OEMとサプライヤーの戦略的協力関係や、個人オーナー、フリートオペレーター、DIY/DIFM顧客の進化する要件への対応についても検証しています。さらに、本調査では、競争が激化する自動車用アクセサリーの市場において、OEMが顧客エンゲージメントを強化し、市場シェアを獲得するための実行可能な機会を特定しています。

自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーの上位3つの戦略的課題の影響

革新的なビジネスモデル

なぜ?:パーソナライズされた体験と利便性は、自動車消費者の最大の期待です。こうした需要に応えるため、OEMは革新的なビジネスモデルを駆使し、アフターマーケットにおけるアクセサリーを通じて収益を多様化し、販売台数を伸ばしています。これはまた、販売後に顧客と関わり、ブランド・ロイヤルティに貢献する媒体にもなります。

FROSTの見解:将来、OEMはデータ、デジタル・プラットフォーム、持続可能性を活用し、より革新的でパーソナライズされた技術対応アクセサリーを提供すると同時に、収益源を拡大し、顧客ロイヤルティを高めると思われます。

顧客バリューチェーンの圧縮

消費者は、迅速でシームレスな購買体験を望んでいます。バリューチェーンを圧縮することで、購入体験が向上し、満足度が向上します。OEMは、流通の簡素化を通じて消費者を直接洞察し、競争の激しい市場でカスタマイズされた製品を提供することができます。

FROSTの見解:全体として、今後の動向はスピード、利便性、効率性によって定義されます。OEMは、消費者との直接的な関わりを優先し、テクノロジーを活用して摩擦を最小限に抑え、より合理的でパーソナライズされた、迅速な購買体験を提供する見通しです。

破壊的テクノロジー

なぜ?:IoT、スマートデバイス、EVアクセサリーなどの破壊的テクノロジーは、OEMが競合他社に差をつけるのに役立ちます。これらのイノベーションは市場動向に合致しており、接続性と持続可能性への需要を満たすと同時に、EVの普及が進むにつれて提供される製品に将来性を持たせています。

FROSTの見解:これにより、OEMがアフターマーケット用アクセサリーを設計、製造、販売する方法が再構築されます。今後、市場は、利便性とカスタマイズ性を高めるため、よりスマートで、より接続性が高く、カスタマイズされた製品へとシフトしていくと思われます。新技術の統合により、OEMは事業の将来性を確保できるようになります。

成長促進要因

自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー:成長促進要因、世界、2025~2030年

  • コネクテッド技術とスマート技術の統合の増加:スマートでコネクテッドなアクセサリーを求める顧客の需要が、OEMが最新の自動車に高度なIoT技術を統合するのに伴い、アクセサリー需要を牽引します。
  • eコマースとデジタル小売の成長:OEMは、eコマースの利便性を活用して、より幅広い顧客層へのアクセサリー販売を促進しています。
  • OEMの販売後収益への注力:自動車の利益率が低下する中、OEMは利益率の高いアフターマーケット用アクセサリーに注力しています。この戦略は当面の成長を促すだけでなく、将来の収益性も維持します。
  • CASE車とハイブリッド車の普及拡大:CASE車とハイブリッド車の普及拡大に伴い、車両特有のアクセサリーの需要が重要になり、OEMの成長を促進します。
  • 自律走行とADASアクセサリーの成長:自律走行とADAS技術の成長に伴い、センサーや車内技術などの関連アクセサリーの需要が急速に増加します。

成長抑制要因

自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー:成長抑制要因、世界、2025~2030年

  • 経済の不確実性による抑制:消費者支出の優先順位の変化
  • コネクテッド・アクセサリーのサイバーセキュリティへの懸念
  • 先端技術の高コスト
  • 技術関連アクセサリーの製品ライフサイクルの短さ
  • スマートアクセサリーの標準化の欠如

分析範囲

  • 本調査では、アクセサリーの多様性、価格、流通チャネルなどの主要な側面に焦点を当て、自動車用アクセサリー市場を包括的に分析しています。アクセサリーを外部アクセサリー、内部アクセサリー、電気・電子・接続アクセサリー、カーケア・美観アクセサリーに分類し、製品とその用途に焦点を当てています。
  • 地域的には、北米、欧州、アジア太平洋(APAC)に区分し、嗜好と人気の自動車用アクセサリーを特定し、モノのインターネット(IoT)やコネクテッドカー、自律走行車、共有車、電気自動車(CASE)などのメガトレンドがOEMのアクセサリーポートフォリオと戦略にどのように影響するかを評価しています。
  • この調査では、価格設定、ポジショニング、マーケティング戦略を最適化するためのOEMとサプライヤーのパートナーシップを分析しています。自動車用アクセサリー市場におけるOEMの重要な課題と機会を特定するとともに、個人車両所有者、フリートオペレーター、DIY(Do It Yourself)およびDIFM(Do It For Me)の両顧客に向けた戦略も明らかにしています。
  • 全体として、本調査は自動車用アクセサリーのエコシステムにおける市場力学、消費者行動、戦略的アプローチを理解することを目的としています。

目次

自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーの変貌

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8
  • 自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーの上位3つの戦略的課題の影響

エコシステム

  • 分析の範囲
  • 定義とセグメンテーション:自動車用アクセサリーの用途別分類
  • 主な競合自動車OEM
  • 主な選択基準:アフターマーケットにおけるOEMとそのアクセサリー戦略のベンチマーク
  • 本調査が回答する主な質問

成長要因

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主な調査結果
  • アクセサリーのアフターマーケットに影響を与える主要動向
  • 成長機会:OEアクセサリーのアフターマーケット
  • OEアクセサリーのプレミアム化:マスマーケットOEM
  • OEアクセサリーのプレミアム化:高級OEM
  • OESアクセサリーのアフターマーケット概要
  • 自動車用アクセサリーの価値提案
  • アクセサリー販売の主要販売チャネル
  • 地域別価格、ポジショニング、マーケティング動向
  • 自動車用アクセサリーのDIYとDIFMの比較
  • CASE動向が自動車用アクセサリーに与える影響
  • アクセサリーカテゴリー別ベンチマーク
  • 自動車用アクセサリーのベンチマーク:主要戦略基準におけるOEMの実績
  • 外部アクセサリー
  • 主要な外部アクセサリー
  • 価格とポジショニング戦略
  • DIYとDIFMの比較:外部アクセサリー
  • フリートオペレーターと個人オーナーの比較:外部アクセサリー
  • CASE動向が外部OEアクセサリーのアフターマーケットに与える影響
  • 外部アクセサリーの成長機会
  • 内部アクセサリー
  • 主要な内部アクセサリー
  • 価格とポジショニング戦略
  • DIYとDIFMの比較:内部アクセサリー
  • フリートオペレーターと個人オーナーの比較:内部アクセサリー
  • CASE動向が内部アクセサリーのアフターマーケットに与える影響
  • 内部アクセサリーの今後の成長機会
  • 電気・電子・接続アクセサリー
  • 主要な電気・電子・接続アクセサリー
  • 価格とポジショニング戦略
  • 電気・電子・接続OEアクセサリーのアフターマーケットへのCASE動向の影響
  • フリートオペレーターと個人オーナーの比較:電気・電子・接続アクセサリー
  • DIYとDIFMの比較:電気・電子・接続性アクセサリー
  • 電気・電子・コネクティビティアクセサリーの今後の成長機会
  • カーケア・美観アクセサリー
  • 主要カーケア・美美観アクセサリー
  • 価格とポジショニング戦略
  • CASE動向がカーケア・美観OEアクセサリーのアフターマーケットに与える影響
  • フリートオペレーターと個人オーナーの比較:カーケア・美観アクセサリー
  • カーケア・美観アクセサリーの今後の成長機会
  • 自動車用アクセサリーのベンチマーク:主要戦略基準におけるOEMの実績
  • 最後の一言:3つの大予測

成長機会領域

  • 成長機会1:サブスクリプション型イニシアチブの拡大
  • 成長機会2:安全・安心アクセサリーへの注力
  • 成長機会3:フリート向けカスタマイズアクセサリー

付録と次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KB16-41

The Automotive OE Accessories Aftermarket is Experiencing Transformational Growth due to the Increasing Adoption of Accessories Suited for CASE Vehicles and a Strong Focus on Customization, Safety, and Sustainability

The study provides an in-depth analysis of the global automotive OE accessories market across North America, Europe, and Asia-Pacific (APAC). It covers important aspects such as market trends, technological advancements, and changing consumer preferences from 2024 to 2030, focusing on the OES channel.

The study segments automotive accessories into external accessories, internal accessories, electrical, electronics, and connectivity accessories, and car care and aesthetics accessories.

It highlights innovations and collaborations by leading OEMs, such as Ford Motor Company, Toyota Motor Corporation, Volkswagen AG, and General Motors Company.

The study also covers key growth drivers and discusses the impact of connected, autonomous, shared, and electric (CASE) systems, eCommerce, and technological advancements. It also examines strategic collaborations between OEMs and suppliers and how they address the evolving requirements of private owners, fleet operators, and DIY/DIFM customers. In addition, the study identifies actionable opportunities for OEMs to enhance customer engagement and capture market share in the increasingly competitive automotive accessories landscape.

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on OE Accessories in the Automotive Aftermarket

Innovative Business Models

WHY Personalized experience and convenience are automotive consumers' primary expectations. To meet these demands, OEMs are using innovative business models to diversify revenue and enhance sales volumes through aftermarket accessories. This also becomes a medium to engage with customers post-sales and contribute to brand loyalty.

FROST PERSPECTIVE In the future, OEMs will leverage data, digital platforms, and sustainability to offer more innovative, personalized, and tech-enabled accessories while expanding their revenue streams and enhancing customer loyalty.

Customer Value Chain Compression

WHY Consumers want fast and seamless purchase experiences. Compressed value chains boost the purchase experience and improve satisfaction. OEMs can gain direct consumer insights through simplified distribution, offering customized products in a highly competitive market.

FROST PERSPECTIVE Overall, future trends will be defined by speed, convenience, and efficiency. OEMs will prioritize direct consumer engagement, leveraging technology to minimize friction and deliver a more streamlined, personalized, and responsive purchase experience.

Disruptive Technologies

WHY Disruptive technologies, such as IoT, smart devices, and EV accessories, help OEMs stand out from competitors. These innovations align with market trends, meeting demand for connectivity and sustainability while future-proofing offerings as EV adoption grows.

FROST PERSPECTIVE This reshapes how OEMs design, manufacture, and distribute aftermarket accessories. In the future, the market will shift to smarter, more connected, and customized offerings to enhance convenience and customization. The integration of new technologies will allow OEMs to future-proof their businesses.

Growth Drivers

OE Accessories in the Automotive Aftermarket: Growth Drivers, Global, 2025-2030

  • Increased Integration of Connected and Smart TechnologiesCustomer demand for smart, connected accessories will drive demand for accessories as OEMs integrate advanced IoT technologies in modern cars.
  • Growth of eCommerce and Digital RetailOEMs are leveraging the convenience of eCommerce to drive accessory sales to a wider customer base.
  • OEM Focus on Post-sales RevenueAs vehicle profit margins decline, OEMs are focusing on high-margin aftermarket accessories. This strategy not only drives immediate growth but also sustains future profitability.
  • Rising Adoption of CASE and Hybrid VehiclesAs CASE and hybrid vehicle adoption grows, the demand for vehicle-specific accessories will become critical, driving OEMs' growth.
  • Growth of Autonomous Driving and ADAS AccessoriesAs autonomous driving and ADAS technologies grow, demand for related accessories, such as sensors and in-cabin technologies, will rapidly increase.

Growth Restraints

OE Accessories in the Automotive Aftermarket: Growth Restraints, Global, 2025-2030

  • Restraint Economic Uncertainty-Shifting Priorities in Consumer Spending
  • Cybersecurity Concerns with Connected Accessories
  • High Cost of Advanced Technologies
  • Short Product Life Cycles for Tech-related Accessories
  • Lack of Standardization in Smart Accessories

Scope of Analysis

  • This study offers a comprehensive analysis of the automotive accessories market, focusing on key aspects such as accessory variety, pricing, and distribution channels. It categorizes accessories into external accessories, internal accessories, electrical, electronics, and connectivity accessories, and car care and aesthetics accessories, highlighting products and their applications.
  • Geographically, the study is segmented into North America, Europe, and Asia-Pacific (APAC), identifying preferences and popular car accessories and assessing how megatrends such as the Internet of Things (IoT) and connected, autonomous, shared, and electric (CASE) vehicles influence OEM accessory portfolios and strategies.
  • The study analyzes partnerships between OEMs and suppliers to optimize pricing, positioning, and marketing strategies. It identifies significant challenges and opportunities for OEMs in the automotive accessories market, as well as strategies aimed at private vehicle owners, fleet operators, and both do-it-yourself (DIY) and do-it-for-me (DIFM) customers.
  • Overall, the study seeks to understand market dynamics, consumer behavior, and strategic approaches in the automotive accessories ecosystem.

Table of Contents

Transformation in OE Accessories in the Automotive Aftermarket

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on OE Accessories in the Automotive Aftermarket

Ecosystem

  • Scope of Analysis
  • Definition and Segmentation: Categorization of Automotive Accessories by Application
  • Key Competitors: Automotive OEMs the Study Considers
  • Key Selection Criteria: Benchmarking OEMs and their Strategies for Accessories in the Aftermarket
  • Key Questions the Study Answers

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Findings
  • Key Trends Influencing the Accessories Aftermarket
  • Growth Opportunity Avenues: OE Accessory Aftermarket
  • OE Accessories' Premiumization: Mass Market OEMs
  • OE Accessories' Premiumization: Luxury OEMs
  • OES Accessories Aftermarket Summary
  • Automotive Accessories' Value Proposition
  • Key Sales Channels for Accessory Sales
  • Region-wise Pricing, Positioning, and Marketing Trends
  • DIY Versus DIFM Automotive Accessories
  • Impact of CASE Trends on Automotive Accessories
  • Benchmarking by Accessory Category
  • Benchmarking Car Accessories: OEM Performance Across Key Strategic Criteria
  • External Accessories
  • Key External Accessories
  • Price and Positioning Strategies
  • Comparison of DIY and DIFM: External Accessories
  • Comparison of Fleet Operators and Private Owners: External Accessories
  • Impact of CASE Trends on the External OE Accessories Aftermarket
  • Growth Opportunities in External Accessories
  • Internal Accessories
  • Key Internal Accessories
  • Price and Positioning Strategies
  • Comparison of DIY and DIFM: Internal Accessories
  • Comparison of Fleet Operators and Private Owners: Internal Accessories
  • Impact of CASE Trends on the Internal OE Accessories Aftermarket
  • Future Growth Opportunities in Internal Accessories
  • Electrical, Electronics, and Connectivity Accessories
  • Key Electrical, Electronics, and Connectivity Accessories
  • Price and Positioning Strategies
  • Impact of CASE Trends on the Electrical, Electronics, and Connectivity OE Accessories Aftermarket
  • Comparison of Fleet Operators and Private Owners: Electrical, Electronics, and Connectivity Accessories
  • Comparison of DIY and DIFM: Electrical, Electronics, and Connectivity Accessories
  • Future Growth Opportunities in Electrical, Electronics, and Connectivity Accessories
  • Car Care and Aesthetics Accessories
  • Key Car Care and Aesthetics Accessories
  • Price and Positioning Strategies
  • Impact of CASE Trends on the Car Care and Aesthetics OE Accessories Aftermarket
  • Comparison of Fleet Operators and Private Owners: Car Care and Aesthetics Accessories
  • Future Growth Opportunities in Car Care and Aesthetics Accessories
  • Benchmarking Car Accessories: OEM Performance Across Key Strategic Criteria
  • The Last Word: 3 Big Predictions

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Expansion of Subscription-based Initiatives
  • Growth Opportunity 2: Focus on Safety and Security Accessories
  • Growth Opportunity 3: Customized Accessories for Fleets

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer