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市場調査レポート
商品コード
1725039
世界の自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー(2025年~2030年)OE Accessories in the Automotive Aftermarket, Global, 2025-2030 |
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世界の自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー(2025年~2030年) |
出版日: 2025年04月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
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CASE車に適したアクセサリーの採用増加、カスタマイズ、安全性、持続可能性への強い関心により、自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーは変革的成長を遂げている
この調査レポートは、北米、欧州、アジア太平洋の自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーの世界市場を詳細に分析しています。2024年~2030年の市場動向、技術進歩、消費者の嗜好の変化といった重要な側面を、OESチャネルに焦点を当てて取り上げています。
本調査では、自動車用アクセサリーを外部アクセサリー、内部アクセサリー、電気・電子・接続アクセサリー、カーケア・美観アクセサリーに分類しています。
フォード・モーター・カンパニー、トヨタ自動車、フォルクスワーゲンAG、ゼネラル・モーターズ・カンパニーといった主要OEM企業によるイノベーションとコラボレーションに焦点を当てています。
また、主要な促進要因を取り上げ、コネクテッド、自律走行、共有、電動(CASE)システム、eコマース、技術進歩の影響についても論じています。また、OEMとサプライヤーの戦略的協力関係や、個人オーナー、フリートオペレーター、DIY/DIFM顧客の進化する要件への対応についても検証しています。さらに、本調査では、競争が激化する自動車用アクセサリーの市場において、OEMが顧客エンゲージメントを強化し、市場シェアを獲得するための実行可能な機会を特定しています。
自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリーの上位3つの戦略的課題の影響
革新的なビジネスモデル
なぜ?:パーソナライズされた体験と利便性は、自動車消費者の最大の期待です。こうした需要に応えるため、OEMは革新的なビジネスモデルを駆使し、アフターマーケットにおけるアクセサリーを通じて収益を多様化し、販売台数を伸ばしています。これはまた、販売後に顧客と関わり、ブランド・ロイヤルティに貢献する媒体にもなります。
FROSTの見解:将来、OEMはデータ、デジタル・プラットフォーム、持続可能性を活用し、より革新的でパーソナライズされた技術対応アクセサリーを提供すると同時に、収益源を拡大し、顧客ロイヤルティを高めると思われます。
顧客バリューチェーンの圧縮
消費者は、迅速でシームレスな購買体験を望んでいます。バリューチェーンを圧縮することで、購入体験が向上し、満足度が向上します。OEMは、流通の簡素化を通じて消費者を直接洞察し、競争の激しい市場でカスタマイズされた製品を提供することができます。
FROSTの見解:全体として、今後の動向はスピード、利便性、効率性によって定義されます。OEMは、消費者との直接的な関わりを優先し、テクノロジーを活用して摩擦を最小限に抑え、より合理的でパーソナライズされた、迅速な購買体験を提供する見通しです。
破壊的テクノロジー
なぜ?:IoT、スマートデバイス、EVアクセサリーなどの破壊的テクノロジーは、OEMが競合他社に差をつけるのに役立ちます。これらのイノベーションは市場動向に合致しており、接続性と持続可能性への需要を満たすと同時に、EVの普及が進むにつれて提供される製品に将来性を持たせています。
FROSTの見解:これにより、OEMがアフターマーケット用アクセサリーを設計、製造、販売する方法が再構築されます。今後、市場は、利便性とカスタマイズ性を高めるため、よりスマートで、より接続性が高く、カスタマイズされた製品へとシフトしていくと思われます。新技術の統合により、OEMは事業の将来性を確保できるようになります。
成長促進要因
自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー:成長促進要因、世界、2025~2030年
成長抑制要因
自動車アフターマーケットにおけるOEアクセサリー:成長抑制要因、世界、2025~2030年
分析範囲
The Automotive OE Accessories Aftermarket is Experiencing Transformational Growth due to the Increasing Adoption of Accessories Suited for CASE Vehicles and a Strong Focus on Customization, Safety, and Sustainability
The study provides an in-depth analysis of the global automotive OE accessories market across North America, Europe, and Asia-Pacific (APAC). It covers important aspects such as market trends, technological advancements, and changing consumer preferences from 2024 to 2030, focusing on the OES channel.
The study segments automotive accessories into external accessories, internal accessories, electrical, electronics, and connectivity accessories, and car care and aesthetics accessories.
It highlights innovations and collaborations by leading OEMs, such as Ford Motor Company, Toyota Motor Corporation, Volkswagen AG, and General Motors Company.
The study also covers key growth drivers and discusses the impact of connected, autonomous, shared, and electric (CASE) systems, eCommerce, and technological advancements. It also examines strategic collaborations between OEMs and suppliers and how they address the evolving requirements of private owners, fleet operators, and DIY/DIFM customers. In addition, the study identifies actionable opportunities for OEMs to enhance customer engagement and capture market share in the increasingly competitive automotive accessories landscape.
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on OE Accessories in the Automotive Aftermarket
Innovative Business Models
WHY Personalized experience and convenience are automotive consumers' primary expectations. To meet these demands, OEMs are using innovative business models to diversify revenue and enhance sales volumes through aftermarket accessories. This also becomes a medium to engage with customers post-sales and contribute to brand loyalty.
FROST PERSPECTIVE In the future, OEMs will leverage data, digital platforms, and sustainability to offer more innovative, personalized, and tech-enabled accessories while expanding their revenue streams and enhancing customer loyalty.
Customer Value Chain Compression
WHY Consumers want fast and seamless purchase experiences. Compressed value chains boost the purchase experience and improve satisfaction. OEMs can gain direct consumer insights through simplified distribution, offering customized products in a highly competitive market.
FROST PERSPECTIVE Overall, future trends will be defined by speed, convenience, and efficiency. OEMs will prioritize direct consumer engagement, leveraging technology to minimize friction and deliver a more streamlined, personalized, and responsive purchase experience.
Disruptive Technologies
WHY Disruptive technologies, such as IoT, smart devices, and EV accessories, help OEMs stand out from competitors. These innovations align with market trends, meeting demand for connectivity and sustainability while future-proofing offerings as EV adoption grows.
FROST PERSPECTIVE This reshapes how OEMs design, manufacture, and distribute aftermarket accessories. In the future, the market will shift to smarter, more connected, and customized offerings to enhance convenience and customization. The integration of new technologies will allow OEMs to future-proof their businesses.
Growth Drivers
OE Accessories in the Automotive Aftermarket: Growth Drivers, Global, 2025-2030
Growth Restraints
OE Accessories in the Automotive Aftermarket: Growth Restraints, Global, 2025-2030
Scope of Analysis