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市場調査レポート
商品コード
1643851
水素内燃機関トラック市場:北米・欧州(2024年~2034年)Hydrogen Internal Combustion Engine Truck Market, North America and Europe, 2024-2034 |
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水素内燃機関トラック市場:北米・欧州(2024年~2034年) |
出版日: 2024年12月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
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手頃な価格でのプレミアム設定と無視できる炭素排出が、短中期的に水素内燃機関の普及を促進する
消費者の関心の低下と原材料価格の高騰による最近のEV投資の縮小は、H2ICEのような代替内燃機関車を、消費者が短期から中期的に容易に採用できるような、より低い価格でのプレミアム設定を後押しする可能性があります。水素で走るICEは、最小限の改造で済み、顧客価値を提供します。これらの燃料は、既存の電力インフラをアップグレードしたり大幅に変更したりする必要がなく、既存の燃料ステーションで利用できるようにすることができます。
H2ICEは、BEVとFCEVの両方に重なる、幅広い用途の使用事例を提供できます。燃料補給のための水素の入手可能性は依然として大きな障害であり、H2ICEを地域的、長距離用、大型用途により適したものにする一方で、都市用途にはあまり魅力的にさせません。短期的には、水素のコストと燃料補給ステーションへのアクセスが、H2ICEの採用における主要な要因となります。しかし、長期的には、BEVやFCEVのコンポーネントの価格下落や電力コストの低下により、H2ICEはゼロ・エミッション車と比較した場合、所有コストの面で競争力を失うと思われます。
H2ICEの販売台数は、2025年~2034年の間に61倍以上に成長し、北米と欧州で2万3,640台に達すると予想され、北米が販売台数の53%以上を占める見込みです。用途、航続距離、燃料補給のしやすさを考慮すると、両地域での販売台数の96%以上は大型車セグメントによるものとなる見通しです。
主要課題
Affordable Price Premiums and Negligible Carbon Emissions will Drive the Adoption of Hydrogen Internal Combustion Engines During the Short-to-medium Term
Recent cutbacks in EV investments due to lower consumer interest and higher raw material prices can boost alternative ICE vehicles, such as H2ICE, with lower price premiums that consumers can readily adopt in the short-to-medium term. ICEs running on hydrogen require minimal modifications and offer good customer value. These fuels can be made available at existing fuel stations without the need to upgrade or drastically change existing electricity infrastructure.
H2ICE can provide use cases for a wide range of applications, overlapping with both BEVs and FCEVs. The availability of hydrogen for refueling will remain a major impediment and make H2ICE more suitable for regional, long-haul, and heavy-duty applications and less attractive for urban applications. In the short term, the cost of hydrogen and the accessibility to refueling stations will be major factors in H2ICE adoption. However, in the long term, H2ICE will lose competitiveness in terms of cost of ownership, when compared to zero-emission vehicles, due to falling prices of BEV and FCEV components, as well as the lower cost of electricity.
H2ICE sales is expected to grow more than 61 times between 2025 and 2034 and reach 23,640 units across North America and Europe, with North America contributing more than 53% of the sales. More than 96% of the sales across the 2 regions will come from the heavy-duty segment, given the applications, range, and re-fueling accessibility factors.
Key Issues Addressed