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市場調査レポート
商品コード
1620283
コンタクトセンターにおけるESGの取り組み(2024年)ESG Initiatives in the Contact Center, 2024 |
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コンタクトセンターにおけるESGの取り組み(2024年) |
出版日: 2024年12月06日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
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サステナビリティはスタートに過ぎない - より広範なESG戦略を通じたCCaaSプロバイダーの機会更新
Frost & Sullivanの2022年6月調査「持続可能性と循環性の問題 - ESGの傘下におけるコンタクトセンターの成長機会」(K747-76)は、より広範なESG領域における進歩のための低空飛行の果実として、CCサービスプロバイダーの持続可能性への取り組みに焦点を当てました。本分析は、2022年6月の調査をより広範に更新するものです。
石油・ガス、農業、化学など一部の業界では、サステナビリティのようなESG目標に向けた進捗状況を調査することが容易です。とはいえ、CX、ひいてはCCは全産業に適用され、ESGの進捗を測定するための新たなレイヤーを追加するものです。以下の4つの主要なSDGsは、全体としてCCソリューションプロバイダーから最も強調されています。
SDGs3:健康と福祉SDGs9:産業、イノベーション、インフラSDGs13:気候変動対策SDGs12:責任ある消費と生産
ベンダーの顧客やサプライチェーンにおける男女平等の推進(SDGs 5)や、機器を利用しやすくする(エージェントディスプレイなど)といった他のSDGsは、引き続き資金提供を受けています(SDGs 8)。CC分野の組織は、他のSDGsを推進するソリューションを生み出しています。さらに、ネットワークセキュリティの手順やポートフォリオ(SDG 16)など、企業全体に対応する技術も持っています。以下にいくつかの例を挙げます:
SDG5:ジェンダー平等SDG8:ディーセントワークと経済成長SDG10:不平等の削減SDG11:持続可能な都市とコミュニティ(グリーンビルディング) SDG16:平和、正義、強固な制度
この成長機会分析では、より広範なESG計画の一環として、CC業界のソリューションプロバイダーによるSDGsへの取り組みと行動を検証しています。この分析では、ESGにおいて現在どのような取り組みが表舞台で行われているかを詳述し、SDGsにインパクトを与えることに秀でているプロバイダーを紹介しています。
Sustainability is Just the Start-Updating CCaaS Providers' Opportunities Through Broader ESG Strategies
Frost & Sullivan's June 2022 study, Sustainability and Circularity Matters-Contact Center Growth Opportunities Under the ESG Umbrella (K747-76), focused on CC service providers' sustainability efforts as low-hanging fruit for progress in the broader ESG area. This analysis serves as a broader update to the June 2022 study.
Some industries, including oil and gas, agriculture, and chemicals, make it easier to examine progress toward ESG goals, such as sustainability. Nevertheless, CX and, by extension, the CC apply to all industries and add another layer to measure ESG progress. The following 4 primary SDGs receive the most emphasis from CC solution providers as a whole:
SDG 3: Good Health and Well-being SDG 9: Industry, Innovation, and Infrastructure SDG 13: Climate Action SDG 12: Responsible Consumption and Production
Other SDGs, such as promoting gender equality among a vendor's customers and supply chains (SDG 5) or making equipment accessible (e.g., agent displays), continue to receive funding (SDG 8). Organizations in the CC area create solutions that advance other SDGs. In addition, they have technologies that address the entire enterprise, including network security procedures and portfolios (SDG 16). Here are a few examples:
SDG 5: Gender Equality SDG 8: Decent Work and Economic Growth SDG 10: Reduced Inequalities SDG 11: Sustainable Cities and Communities (green buildings) SDG 16: Peace, Justice, and Strong Institutions
This growth opportunity analysis examines efforts and actions on SDGs taken by solution providers in the CC industry as part of broader ESG plans. It details what efforts are currently table stakes in ESG and highlights some providers that are excelling in making an impact on SDGs.