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市場調査レポート
商品コード
1610976
高度なコミュニケーション・コラボレーションソリューションの活用によるフロントラインワーカーの能力向上(2024年)Leveraging Advanced Communications and Collaboration Solutions to Empower Frontline Workers, 2024 |
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高度なコミュニケーション・コラボレーションソリューションの活用によるフロントラインワーカーの能力向上(2024年) |
出版日: 2024年11月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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見過ごされがちなフロントラインワーカーは、IT意思決定者の計画においてますます重要な役割を担っている
最前線で働く従業員は、多くの組織の成功に不可欠な役割を担っており、事業の屋台骨を形成しています。しかし、適切なコミュニケーションやコラボレーションソリューションがないこともあり、現場の従業員とその同僚との間に断絶が広がっています。
勤務地に関する意思決定が生産性やコラボレーションの必要性によって行われるようになっている一方で、現場の従業員は見過ごされがちです。フロントラインワーカーには、日々の効率や生産性に大きく影響する明確なテクノロジー的ニーズがあります。効果的な職場環境を促進し、より良い成果を達成するために、企業は現場ワーカーをサポートし、エンゲージするアプローチを再考し始めています。
フロントラインワーカーの生産性や顧客要求への対応力を高め、より機敏で効率的な働き方を可能にするコミュニケーションやコラボレーションツールの強化が、ますます求められています。このようなテクノロジーの利用を拡大することで、フロントラインワーカーとより広いチームとのつながりを強化し、キャリアアップを促し、従業員の全体的な経験(EX)を向上させることができます。
フロントラインワーカーの要件は、デスクワークの従業員とは大きく異なります。このような労働力の明確なニーズに対応する製品やサービスを提供するベンダーは、未開拓であることが多い広大な市場を開拓することができます。
本調査では、2024年に実施された世界のIT・通信業界の意思決定者を対象とした調査から得られたデータを基に、IT業界の意思決定者がフロントラインワーカーのニーズに対応する際に直面する課題、フロントラインワーカーの目的達成を可能にするためにIT・通信チームが現在提供しているテクノロジー、意思決定者が今後優先するテクノロジー、フロントラインワーカー向けテクノロジーへの投資に対する変化に関する洞察を提供します。また、この調査では、フロントラインワーカーのニーズに対応することによってもたらされるビジネスチャンスに対処するためにベンダーが取っているさまざまなアプローチも明らかにしています。
Often Overlooked, Frontline Workers are an Increasingly Important Part of IT Decision Makers' Plans
Frontline workers play a vital role in the success of numerous organizations, forming the backbone of their operations. However, there is a growing disconnect between frontline employees and their colleagues, partly due to the absence of adequate communication and collaboration solutions.
While decisions regarding work locations are increasingly driven by productivity and collaboration requirements, frontline workers often remain overlooked. Frontline workers have distinct technological needs that greatly influence their day-to-day efficiency and productivity. To foster an effective work environment and achieve better outcomes, companies are starting to rethink their approach to supporting and engaging with frontline workers.
Enhanced communication and collaboration tools that can boost frontline workers' productivity and responsiveness to customer demands, making them more agile and efficient, are increasingly in demand. Expanding the use of such technologies can strengthen the connection between frontline workers and the broader team, encourage career growth, and improve the overall employee experience (EX).
The requirements of frontline workers differ significantly from those of desk-based employees. Vendors that adapt their products and services to meet the distinct needs of this workforce can tap into a vast, often underserved market.
Building on data from a 2024 survey of global IT and telecom decision-makers, this study provides insights into what challenges IT decision-makers face when serving frontline worker needs, what technologies are currently provided by IT and telecom teams to enable frontline workers to achieve their objectives, what technologies are decision-makers prioritising in the future, and how this is driving change to investment in frontline worker technologies. This study also highlights the different approaches vendors are taking to address opportunities presented by servicing the needs of frontline workers.