市場調査レポート
商品コード
1610976

高度なコミュニケーション・コラボレーションソリューションの活用によるフロントラインワーカーの能力向上(2024年)

Leveraging Advanced Communications and Collaboration Solutions to Empower Frontline Workers, 2024


出版日
ページ情報
英文 95 Pages
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即日から翌営業日
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高度なコミュニケーション・コラボレーションソリューションの活用によるフロントラインワーカーの能力向上(2024年)
出版日: 2024年11月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

見過ごされがちなフロントラインワーカーは、IT意思決定者の計画においてますます重要な役割を担っている

最前線で働く従業員は、多くの組織の成功に不可欠な役割を担っており、事業の屋台骨を形成しています。しかし、適切なコミュニケーションやコラボレーションソリューションがないこともあり、現場の従業員とその同僚との間に断絶が広がっています。

勤務地に関する意思決定が生産性やコラボレーションの必要性によって行われるようになっている一方で、現場の従業員は見過ごされがちです。フロントラインワーカーには、日々の効率や生産性に大きく影響する明確なテクノロジー的ニーズがあります。効果的な職場環境を促進し、より良い成果を達成するために、企業は現場ワーカーをサポートし、エンゲージするアプローチを再考し始めています。

フロントラインワーカーの生産性や顧客要求への対応力を高め、より機敏で効率的な働き方を可能にするコミュニケーションやコラボレーションツールの強化が、ますます求められています。このようなテクノロジーの利用を拡大することで、フロントラインワーカーとより広いチームとのつながりを強化し、キャリアアップを促し、従業員の全体的な経験(EX)を向上させることができます。

フロントラインワーカーの要件は、デスクワークの従業員とは大きく異なります。このような労働力の明確なニーズに対応する製品やサービスを提供するベンダーは、未開拓であることが多い広大な市場を開拓することができます。

本調査では、2024年に実施された世界のIT・通信業界の意思決定者を対象とした調査から得られたデータを基に、IT業界の意思決定者がフロントラインワーカーのニーズに対応する際に直面する課題、フロントラインワーカーの目的達成を可能にするためにIT・通信チームが現在提供しているテクノロジー、意思決定者が今後優先するテクノロジー、フロントラインワーカー向けテクノロジーへの投資に対する変化に関する洞察を提供します。また、この調査では、フロントラインワーカーのニーズに対応することによってもたらされるビジネスチャンスに対処するためにベンダーが取っているさまざまなアプローチも明らかにしています。

目次

調査目的と調査手法

  • 調査目的と調査手法
  • 回答者の属性
  • 組織のフロントラインワーカー

イントロダクション、定義、主なテクノロジー使用事例

  • イントロダクション
  • フロントラインワーカーの機会
  • フロントラインワーカーとは
  • フロントラインに適切なツールを

主な調査結果

  • 主な調査結果

ITDMの課題

  • フロントラインワーカーが経験する重大な課題と非常に重要な課題
  • フロントラインワーカーが経験する重大な課題と非常に重要な課題:業界別

フロントラインワーカーが目標を達成するためのテクノロジー的障壁

  • フロントラインワーカーのエンパワーメントの目標達成を阻む要因
  • フロントラインワーカーのエンパワーメントの目標達成を阻む要因:業界別

現在および2026年までのテクノロジー導入状況

  • 現在、企業がフロントラインワーカーに提供しているテクノロジー
  • 現在、企業がフロントラインワーカーに提供しているテクノロジー:業界別
  • 現在、または2026年までに企業がフロントラインワーカーに提供するテクノロジー
  • 現在、または2026年までに企業がフロントラインワーカーに提供するテクノロジー:業界別
  • 2026年までに企業がフロントラインワーカーに提供する予定のないテクノロジー

現在の採用企業における今後の投資計画

  • フロントラインワーカーを支援するための投資を増やす予定のテクノロジー
  • フロントラインワーカーを支援するための投資を継続する予定のテクノロジー
  • フロントラインワーカーを支援するための投資を削減する予定のあるテクノロジー
  • 銀行、金融サービス、保険業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカー活用のための投資
  • ヘルスケア業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資
  • ハイテク業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資
  • 製造業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資
  • 小売・卸売業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資
  • 教育業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資
  • 政府・行政機関業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資
  • 専門サービス業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資
  • 旅行・ホスピタリティ業界の現在の採用企業におけるフロントラインワーカーを活用するための投資

ベンダーの能力

  • フロントラインワーカーをサポートする通信ソリューションを選択する際のプロバイダー能力の重要性
  • フロントラインワーカーをサポートする通信ソリューションを選択する際に重大かつ非常に重要なプロバイダーの能力:業界別

ベンダーの業界別戦略例

  • 通信プロバイダーの垂直戦略
  • Avaya
  • Cisco
  • Microsoft
  • Mitel
  • RingCentral
  • Spectralink
  • Wildix
  • Zebra
  • Zoom

付録

  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MH89-64

Often Overlooked, Frontline Workers are an Increasingly Important Part of IT Decision Makers' Plans

Frontline workers play a vital role in the success of numerous organizations, forming the backbone of their operations. However, there is a growing disconnect between frontline employees and their colleagues, partly due to the absence of adequate communication and collaboration solutions.

While decisions regarding work locations are increasingly driven by productivity and collaboration requirements, frontline workers often remain overlooked. Frontline workers have distinct technological needs that greatly influence their day-to-day efficiency and productivity. To foster an effective work environment and achieve better outcomes, companies are starting to rethink their approach to supporting and engaging with frontline workers.

Enhanced communication and collaboration tools that can boost frontline workers' productivity and responsiveness to customer demands, making them more agile and efficient, are increasingly in demand. Expanding the use of such technologies can strengthen the connection between frontline workers and the broader team, encourage career growth, and improve the overall employee experience (EX).

The requirements of frontline workers differ significantly from those of desk-based employees. Vendors that adapt their products and services to meet the distinct needs of this workforce can tap into a vast, often underserved market.

Building on data from a 2024 survey of global IT and telecom decision-makers, this study provides insights into what challenges IT decision-makers face when serving frontline worker needs, what technologies are currently provided by IT and telecom teams to enable frontline workers to achieve their objectives, what technologies are decision-makers prioritising in the future, and how this is driving change to investment in frontline worker technologies. This study also highlights the different approaches vendors are taking to address opportunities presented by servicing the needs of frontline workers.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Demographics
  • Frontline Workers in the Organization

Introduction, Definitions and Key Technology Use Cases

  • Introduction
  • The Frontline Worker Opportunity
  • Who is a Frontline Worker
  • Equipping Frontliners with the Right Tools

Key Findings

  • Key Findings

ITDM Challenges

  • Crucial Challenge and Very Significant Challenge Frontline Workers Experience
  • Crucial Challenge and Very Significant Challenge Experienced by Frontline Workers: By Vertical

Technology Barriers to Frontline Workers Achieving Goals

  • Factors Preventing Organizations from Meeting or Exceeding Frontline Worker Empowerment Goals
  • Factors Preventing Organizations from Meeting or Exceeding Frontline Worker Empowerment Goals: By Vertical

Technology Adoption Today and by 2026

  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today: By Vertical
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2026
  • Technologies Organizations Plan to Provide to Frontline Workers by 2026: By Vertical
  • Technologies Organizations Do Not Plan to Provide to Frontline Workers by 2026

Future Investment Plans Among Current Adopters

  • Technologies in Which Organizations Plan to Increase Investments to Enable Frontline Workers
  • Technologies in Which Organizations Plan to Sustain Investments to Enable Frontline Workers
  • Technologies in Which Organizations Plan to Decrease Investments to Enable Frontline Workers
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Banking, Financial Services & Insurance
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Healthcare
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in High Tech
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Manufacturing
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Retail and Wholesale
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Education
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Government & Public Administration
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Professional Services
  • Investments to Enable Frontline Workers Among Current Adopters in Travel & Hospitality

Vendor Capabilities

  • Importance of Provider Capabilities When Selecting Communications Solutions to Support Frontline Workers
  • Crucial and Very Important Provider Capabilities When Selecting Communications Solutions to Support Frontline Workers: By Vertical

Examples of Vendor Vertical Strategies

  • Communication Provider Vertical Strategies
  • Avaya
  • Cisco
  • Microsoft
  • Mitel
  • RingCentral
  • Spectralink
  • Wildix
  • Zebra
  • Zoom

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer