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市場調査レポート
商品コード
1540742

政府機関におけるワークフロー改善のための高度通信・コラボレーションソリューションの活用(2024年)

Leveraging Advanced Communications and Collaboration Solutions to Improve Workflows in Government Organizations, 2024


出版日
ページ情報
英文 77 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=147.66円
政府機関におけるワークフロー改善のための高度通信・コラボレーションソリューションの活用(2024年)
出版日: 2024年08月05日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ワークスタイルの変化と市民サービス向上の必要性が導入を後押し

市民や組織のニーズの高まりと変化に伴い、政府の役割は進化し続けています。デジタル技術の導入は変化のペースを加速させており、政府には、ユーザー中心のコミュニケーションやコラボレーション体験を創出することで、ユーザーへのサービス提供を改善するためにデジタル技術を迅速に導入することが求められています。これには、オンラインサービスの拡大、市民参加に向けたモバイルアプリケーションの活用、政策決定や資源配分に役立つデータ分析のための人工知能(AI)の探求などが含まれます。

政府機関で変化しているのは、対外的なやりとりだけではないです。政府機関ではリモートワークが一般的になっています。民間組織と同様に、政府機関も勤務形態や職場環境の変化に適応しなければならなくなっています。自動化の導入は、このプロセスにおける重要な動向です。自動化には、紙のフォームをオンラインアプリケーションに置き換えることから、データの検証や意思決定に高度なソフトウェアを使用することまで、あらゆることが含まれます。

ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション(UCC)ツールは、政府機関の機能を変革する役割を果たします。これらのツールは、職員の内部コミュニケーションにとどまらず、以下のような用途で活用されています。:

  • 市民へのアウトリーチプログラム:情報を発信し、市民と関わる
  • インバウンド市民とのコンタクト管理:問い合わせやサービス要求のためのコミュニケーションチャネルの合理化
  • 請負業者やサードパーティーとのコラボレーション:外部パートナーとの効率的なコミュニケーションとプロジェクト管理の促進
  • 省庁間の調整異なる政府部門間のコミュニケーションとコラボレーションの強化

政府部門は、UCCソリューションを提供するベンダーにとって広大な市場です。しかし、このセクター内の異質性を認識することは極めて重要です。政府レベル(地方、州、国)によって、UCCソリューションのニーズや導入率は異なります。

技術の導入は多くのメリットをもたらすが、課題も残ります。新しい技術を既存のワークフローに統合することは複雑な場合があります。強固なデータセキュリティと規制へのコンプライアンスを確保することが最も重要です。市民に対する行政サービスの顔であることが多い最前線の職員に、効果的なコミュニケーションとコラボレーションのための適切なツールとインフラを装備させることは、依然として改善のための重要な分野です。

AIを活用した自動化やCPaaS(Communication Platform as a Service)といった新たな技術は、政府の業務をさらに合理化し、サービス提供を改善する計り知れない可能性を秘めています。デジタルトランスフォーメーションを取り入れることで、政府はより効率的で市民中心の未来を創造することができます。

目次

調査目的、調査手法、定義

  • 調査目的と調査手法
  • 回答者の属性
  • 技術の定義

主な調査結果の概要

  • 主な調査結果

政府部門の概要

  • 概要
  • 政府部門における混乱
  • 主要動向の概要
  • 技術の進化

政府IT/通信部門の課題

  • 課題分析
  • 技術的課題
  • 非技術的課題

UCCの導入状況

  • UCCソリューション導入分析
  • UCCソフトウェアの成長機会
  • 現在の導入企業におけるUCCソフトウェア投資計画
  • UCC機器の導入状況
  • 現在の導入企業におけるUCCデバイス投資計画
  • PBXへの投資は引き続き堅調
  • クラウドベースのテレフォニーソリューションの導入

CPaaS・API投資計画

  • CPaaS API通信の導入分析
  • CPaaS・APIの利用は成熟しつつある
  • CPaaS・APIへの投資はビデオとセキュリティに集中
  • CPaaS投資で期待される効果

ワークスペースとワークスタイルの進化

  • ワークスタイルとワークスペース分析
  • 政府におけるリモートワーカーの増加
  • 政府はまだオフィスを諦める準備ができていない
  • ワークモデルに対する従業員の満足度

フロントワーカーへの支援

  • フロントラインワーカーの分析
  • フロントラインワーカーに必要な統合性の向上
  • 現場作業員が使用している技術
  • 現在UCCソリューションを導入している企業における投資計画:フロントラインワーカー
  • ベンダー能力の重要性
  • フロントラインワーカーのエンパワーメントを制限する要因

注目されるAI

  • AIの導入と投資分析
  • AIを活用したコミュニケーション機能の重要性
  • セキュリティがAI投資を促進

UCCソリューションの予算

  • 購入要因分析
  • UCC予算は健全
  • 予算見通し

UCCソリューションの選択と購入要因

  • 購入要因分析
  • UCCソリューション投資の促進要因
  • UCCソリューションの選択促進要因:技術要因
  • UCCソリューションの選択促進要因:プロバイダー要因
  • UCCソリューションの調達先として好まれるチャネル

付録

  • Growth Pipeline Engine(TM)を後押しする成長機会
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 次のステップへ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MH66-64

Changes in Work Styles and the Need to Improve Services for Citizens Drive Adoption

The role of government continues to evolve as the needs of citizens and organizations grow and change. The adoption of digital technologies is accelerating the pace of change, placing pressure on governments to rapidly adopt digital technologies to improve the delivery of services for users by creating user-centric communication and collaboration experiences. This includes expanding online services, leveraging mobile applications for citizen engagement, and exploring artificial intelligence (AI) for data analysis to inform policy decisions and resource allocation.

It is not just external interactions that are changing with government organizations. Remote work has become more commonplace in government agencies. Similar to private sector organizations, government agencies are having to adapt to changing working patterns and work environments. The adoption of automation is a key trend in this process. Automation can encompass anything from replacing paper forms with online applications to using sophisticated software for data validation and decision-making.

Unified communications and collaboration (UCC) tools play a transformative role in how government agencies function. These tools go beyond internal staff communication and are being utilized for:

  • Citizen outreach programs: Disseminate information and engage with the public
  • Inbound citizen contact management: Streamline communication channels for inquiries and service requests
  • Collaboration with contractors and third parties: Facilitate efficient communication and project management with external partners
  • Interagency coordination: Enhance communication and collaboration between different government departments

The government sector presents a vast market for vendors offering UCC solutions. However, it is crucial to recognize the heterogeneity within this sector. Different government levels (local, state, and national) have varying needs and adoption rates of UCC solutions.

While technology adoption offers numerous benefits, challenges remain. Integrating new technologies with existing workflows can be complex. Ensuring robust data security and compliance with regulations is paramount. Equipping frontline workers-often the face of government services to citizens-with the right tools and infrastructure to effectively communicate and collaborate remains a critical area for improvement.

Emerging technologies like AI-powered automation and communications platform as a service (CPaaS) hold immense potential for further streamlining government operations and improving service delivery. By embracing digital transformation, governments can strive to create a more efficient, citizen-centric future.

Table of Contents

Research Objectives, Methodology, and Definitions

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Demographics
  • Technology Definitions

Summary of Key Findings

  • Key Findings

Government Sector Overview

  • Overview
  • Disruption in the Government Sector
  • Overview of Key Trends
  • Technology Evolution

Government IT/Telecom Department Challenges

  • Challenges Analysis
  • Technical Challenges
  • Non-technical Challenges

UCC Adoption Status

  • UCC Solution Adoption Analysis
  • Growth Opportunities in UCC Software
  • UCC Software Investment Plans Among Current Adopters
  • UCC Device Adoption
  • UCC Device Investment Plans Among Current Adopters
  • PBX Investment Remains Strong
  • Adoption of Cloud-based Telephony Solutions

CPaaS and API Investment Plans

  • CPaaS API Communication Adoption Analysis
  • Use of CPaaS and APIs Is Maturing
  • Investment in CPaaS and APIs Focuses on Video and Security
  • Expected Benefits from CPaaS Investments

Workspace and Work Style Evolution

  • Work Style and Workspace Analysis
  • Increase in Remote Workers in Government
  • Governments Not Yet Ready to Give Up on Offices
  • Employee Satisfaction with Work Models

Support for Frontline Workers

  • Frontline Worker Analysis
  • Improved Integration Needed for Frontline Workers
  • Technologies in Use by Frontline Workers
  • UCC Solution Investment Plans Among Current Adopters: Frontline Workers
  • Importance of Vendor Capabilities
  • Factors Limiting Frontline Worker Empowerment

AI in the Spotlight

  • AI Adoption and Investment Analysis
  • Importance of AI-powered Communications Features
  • Security Drives AI Investment

UCC Solution Budgets

  • Purchase Factor Analysis
  • UCC Budgets Are Healthy
  • Budget Forecasts

UCC Solution Selection and Purchase Factors

  • Purchase Factor Analysis
  • UCC Solution Investment Drivers
  • UCC Solution Selection Drivers: Technology Factors
  • UCC Solution Selection Drivers: Provider Factors
  • Preferred Channels to Source UCC Solutions

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer