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市場調査レポート
商品コード
1490881
北米の自動車用オーディオ部門における成長機会、2023~2030年Growth Opportunities in the North American Automotive Audio Sector, 2023-2030 |
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北米の自動車用オーディオ部門における成長機会、2023~2030年 |
出版日: 2024年05月02日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ソフトウェア定義のアップグレードは、コネクテッド、自律、シェアリング、電気自動車という変革的なメガトレンドに適応します。
自動車業界は、消費者の利便性と車内体験を向上し続けています。その大きな要因となっているのが、スピーカー、音響、アプリケーションといったオーディオ技術の進歩です。
コネクテッド、自律、シェアリング、電動モビリティの時代において、オーディオ技術の成長機会は重要です。高級自動車メーカーはすでに最先端の技術を自動車に搭載しており、多くの大衆車メーカーはアップグレードオプションとしてブランドオーディオを提供しています。
Frost & Sullivanは、OEMメーカー、ティア1サプライヤー、テクノロジープロバイダーのオピニオンリーダーと綿密なディスカッションを行いました。この分析では、スピーカー数の増加、オーディオ信号処理、工場装着(ブランド/非ブランド)スピーカー技術、サラウンドサウンドシステム、3D空間オーディオの3つの分野におけるソフトウェア移行の観点から業界の状況を考察しています。また、自動車メーカーとサプライヤーの成長機会についても検証しています。
Software-Defined Upgrades Will Adapt to the Transformative Megatrends of Connected, Autonomous, Shared, and Electric Vehicles
The automotive industry continues to enrich consumer convenience and the in-vehicle experience. A major contributor is advancements in audio technology: speakers, acoustics, and applications.
This analysis provides insights on
Growth opportunities for audio technology are significant in the era of connected, autonomous, shared, and electric mobility. Premium automakers have already implemented the most advanced technologies in their vehicles, and many mass-market manufacturers are offering branded audio as an upgrade option.
Frost & Sullivan conducted in-depth discussions with thought leaders from original equipment manufacturers, Tier I suppliers, and technology providers. The analysis considers the industry landscape in terms of increasing speaker counts, audio signal processing, and software transitions in three areas: factory fitted (branded/unbranded) speaker technology; surround sound systems; and 3D spatial audio. The analysis examines also growth opportunities for automakers and suppliers.