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市場調査レポート
商品コード
1461264

自動車アフターマーケットのPLプログラムにおける成長機会、2024-2030年

Growth Opportunities for Private Label Programs in the Automotive Aftermarket, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 67 Pages
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即日から翌営業日
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自動車アフターマーケットのPLプログラムにおける成長機会、2024-2030年
出版日: 2024年03月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

サプライヤーとディストリビューターは、持続可能性と入手しやすい価格帯を中心としたデジタルファースト戦略で、新しいビジネスモデルに移行する可能性が高い

この調査では、北米の乗用車・小型トラックのクラス1~3、欧州のクラスA~F(MPV、SUV、バン、ピックアップ)、アジアの最良コスト国(BCC)市場からの輸入に焦点を当てて、自動車コンポーネント業界におけるPL(自社ブランド)について詳しく調査しています。2023年を基準年として、主なプログラム、新興ビジネスモデル、調達ハブ、イネーブラー、コンポーネント別の普及率とカバー率、PLに対するCASEの影響、デジタル小売の影響、PLの将来について調査しています。

目次

自動車アフターマーケットのPLプログラムにおけるトランスフォーメーション

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車アフターマーケットの主なPLプログラムに対する主要な戦略的インペラティブの影響

エコシステム

  • 分析範囲
  • 主な競合企業
  • 調査の主な課題
  • 流通チャネル

成長生成要因

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主な調査結果
  • 自動車アフターマーケットのPLプログラムにおける主要動向
  • 新興ビジネスモデルと地域動向
  • PLの地域の調達拠点
  • 北米・欧州:主なPLメーカー/イネーブラー
  • コンポーネント別のPL普及率とカバー範囲:北米・欧州
  • PLへのCASEの影響
  • デジタル小売がPLに与える影響

成長生成要因:北米

  • 北米:小売業者/ディストリビューターの状況
  • 主なPLプログラム:NAPA Auto Parts
  • 主なPLプログラム:AutoZone Auto Parts
  • 主なPLプログラム:Advance Auto Parts
  • 主なPLプログラム:O'Reilly Auto Parts
  • 主なPLプログラム:Uni-Select
  • 北米:その他の注目すべきPL
  • ケーススタディ:CarParts.com

成長生成要因:欧州

  • 欧州:小売店/小売業者/ディストリビューターの状況
  • 主なPLプログラム:Autodistribution International (ADI)
  • 主なPLプログラム:GSF Car Parts
  • 主なPLプログラム:Alliance Automotive Group (AAG)
  • 主なPLプログラム:LKQ Europe
  • 主なPLプログラム:European Buying Groups and Distributors
  • PLの将来と進化:バリューチェーン参入企業の役割
  • 3大予測

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:再製造のPL
  • 成長機会2:新興カテゴリー
  • 成長機会3:DIY・eリテール

ベストプラクティスの認識

  • ベストプラクティスの認識

Frost Radar

  • Frost Radar

次のステップ

目次
Product Code: K9B0-41

Suppliers and Distributors Likely to Transition to New Business Models with a Digital-first Strategy Centered on Sustainability and Accessible Price Points

This research delves into the private labeling in the automotive component industry, focusing on passenger vehicle and light truck classes 1-3 in North America and classes A-F (multi-purpose vehicles, sports utility vehicles, vans, pick-ups) in Europe with a focus on imports from best cost country (BCC) markets in Asia. Using a base year of 2023, this research explores key programs, emerging business models, sourcing hubs, enablers, depth and coverage by component, implication of CASE on PLs, impact of digital retail, and the future of private labeling.

Key Issues Addressed

  • Market dynamics: What are the prominent PL programs and initiatives driving the aftermarket in North America and Europe?
  • Supplier focus: Which components and areas are suppliers prioritizing for PL offerings?
  • Stakeholder ecosystem: Who are the key suppliers and partners involved in PL, and where are the major white label suppliers and hubs located?
  • Geographic variations: How does PL differ across geographies, and how is it different across categories?
  • Future outlook: What is the anticipated evolution of PL, including the changing roles of value chain participants?

By addressing these crucial questions, this research aims to provide comprehensive information and analysis that will help stakeholders make informed decisions and capitalize on the growing opportunities in the PL automotive aftermarket.

Table of Contents

Transformation in Private Label Programs in the Automotive Aftermarket

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Key Private Label (PL) Programs in the Automotive Aftermarket

Ecosystem

  • Scope of Analysis
  • Key Competitors*
  • Key Questions the Research Will Address
  • Distribution Channels

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Findings
  • Key Trends in PL Programs in the Automotive Aftermarket
  • Emerging Business Models and Regional Trends
  • Regional Sourcing Hubs for Private Labeling
  • North America and Europe: Key PL Manufacturers/Enablers
  • PL Depth and Coverage by Component: North America and Europe
  • CASE Implications on Private Labeling
  • The Impact of Digital Retail on Private Labeling

Growth Generator: North America

  • North America: Retailer/Distributor Landscape*
  • Key PL Programs: NAPA Auto Parts
  • Key PL Programs: AutoZone Auto Parts
  • Key PL Programs: Advance Auto Parts
  • Key PL Programs: O'Reilly Auto Parts
  • Key PL Programs: Uni-Select
  • North America: Other Notable PLs
  • Case Study: CarParts.com

Growth Generator: Europe

  • Europe: Retailer/Distributor Landscape*
  • Key PL Programs: Autodistribution International (ADI)
  • Key PL Programs: GSF Car Parts
  • Key PL Programs: Alliance Automotive Group (AAG)
  • Key PL Programs: LKQ Europe
  • Key PL Programs: European Buying Groups and Distributors
  • The Future and Evolution of Private Labeling: Role of Value Chain Participants
  • The 3 Big Predictions

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Private Labeling in Remanufacturing
  • Growth Opportunity 2: Emerging Categories
  • Growth Opportunity 3: DIY & eRetail

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer