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市場調査レポート
商品コード
1461261

人間栄養・動物栄養業界におけるサステナビリティに関する取り組みと成長機会

Sustainability Practices and Growth Opportunities in the Human and Animal Nutrition Industry


出版日
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英文 83 Pages
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即日から翌営業日
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人間栄養・動物栄養業界におけるサステナビリティに関する取り組みと成長機会
出版日: 2024年03月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

サステナビリティに関する取り組み、変革的メガトレンド、成長を牽引する革新的技術

COP28 UAE宣言のような世界のプラットフォームで食品・飲料業界のサステナビリティが注目される中、利害関係者は自社の食品システムを変革しようとしています。環境に対するメーカーと消費者の意識の高まりと、二酸化炭素排出量を削減するための政府の取り組みにより、サステナビリティは栄養業界で勢いを増すと思われます。

原料メーカーは、サステナブルな原材料を調達し、エネルギー効率の高い生産プロセスを採用し、水の消費量を削減する意向です。こうした企業は、再生可能な農法を支援し、奨励します。また、事業運営に再生可能エネルギーを使用することで、二酸化炭素排出量を削減することも計画しています。

ダウンストリーム企業は、スコープ3の温室効果ガス(GHG)カテゴリーにおける炭素排出目標を達成するために、サステナブルな製品とプロセスを求めています。

欧州はサステナブルな未来に向けて世界をリードしています。欧州は、グリーンディールや使い捨てプラスチック法など、さまざまな戦略的イニシアチブを導入しています。こうしたイニシアチブにより、栄養業界におけるサステナビリティの取り組みが加速すると思われます。

企業は、技術を統合し、環境に優しい包装を実施し、国連のサステナブルな開発目標(SDGs)を達成するためにサステナブルな選択について顧客を教育することによって、カーボンニュートラルなサプライチェーンを推進します。

食品廃棄物の管理は、栄養業界のアジェンダにおいて引き続き重要なポイントです。これは、食品廃棄による排出に取り組むための選択肢が限られているためです。企業は、サプライチェーンのさまざまな段階で食品ロスを削減するために技術を活用します。

サステナブルな代替品を研究・革新するスタートアップへの投資は、飼料効率を向上させるタンパク質や飼料原料など、牽引力を増すと思われます。

サステナビリティに対する栄養業界のハードルには、実施コストが高く投資収益率が低いこと、統一された基準や規制、普遍的な測定・報告ツール、サステナビリティへの取り組みの影響を定量化する方法が欠如していること、受託製造におけるサステナブルな取り組みの採用に関する見通しの悪さなどがあります。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 人間栄養・動物栄養業界におけるサステナビリティの取り組みに対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 略語リスト
  • 分析範囲
  • サステナビリティと循環経済の未来に向けた6Pフレームワーク:少ないものでより多くを
  • 主な調査結果
  • 主な競合企業
  • サステナビリティとは何か?
  • GHGプロトコル概要
  • 栄養業界におけるサステナビリティの必要性
  • 主要動向のスポットライト
  • 主要動向分析:人間栄養
  • 主要動向分析:動物栄養
  • サステナビリティの実現における主な課題
  • サステナブルな取り組みの採用に寄与する主な要因
  • サステナビリティのベンチマーキング:主な参入企業

気候・環境

  • 気候・環境の変化:バリューチェーン参入企業は何をしているか?
  • 競合ベンチマーキング:気候イニシアチブマッピング
  • 競合ベンチマーキング:気候イニシアチブマッピング、ユースケース
  • ケーススタディ:ADMによる気候への取り組み(トップ4)

消費者需要

  • 消費者需要:概要
  • 消費者需要の変化:バリューチェーン参入企業は何をしているか?
  • 競合ベンチマーキング:製品/ソリューションのマッピング
  • 代替タンパク質
  • 代替タンパク質原料:主要スタートアップ

規制要件

  • 規制要件:バリューチェーン参入企業は何をしているか?
  • 世界のサステナビリティ/ESG報告のフレームワーク
  • 世界のサステナビリティポリシー
  • サステナブルな取り組みを促進する政府のイニシアチブ
  • 競合ベンチマーキング:SDGマッピングとESGコンプライアンス

技術の進歩

  • 栄養におけるサステナビリティを可能にする技術の進歩
  • 競合ベンチマーキング:技術イニシアチブのマッピング

ビジネスのインセンチブ

  • サステナブルなビジネスの取り組みを促進するビジネスのインセンチブ:バリューチェーン参入企業は何をしているか?
  • サステナブルな取り組みによるブランドイメージの構築と評判の向上
  • 資金調達エコシステム
  • ビジネスのインセンチブの例

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:サステナブルなサプライチェーンマネジメント
  • 成長機会2:食品廃棄物削減ソリューション
  • 成長機会3:合併、買収、パートナーシップ

付録

次のステップ

目次
Product Code: PF80-88

Sustainability Practices, Transformative Megatrends, and Innovative Technologies Driving Growth

With sustainability in the food and beverage industry drawing attention on global platforms, such as the COP28 UAE Declaration, stakeholders seek to transform their food systems. Sustainability will gain momentum in the nutrition industry because of the growing manufacturer and consumer awareness about the environment and government initiatives to reduce the carbon footprint.

Ingredient manufacturers intend to source sustainable raw materials and adopt energy-efficient production processes that consume less water. These companies will support and incentivize regenerative agricultural practices. They also plan to use renewable energy sources to run their business operations; thus, reducing their carbon footprints.

Downstream companies' demand for sustainable products and processes to meet their carbon emission targets under the Scope 3 greenhouse gas (GHG) category will push nutrition companies to follow sustainable practices and offer products with reduced carbon footprints.

Europe leads the world toward a sustainable future. It has introduced various strategic initiatives, such as the Green Deal and single-use plastic legislation. These initiatives will accelerate sustainability practices' implementation in the nutrition industry.

Companies will promote carbon-neutral supply chains by integrating technology, implementing eco-friendly packaging, and educating their customers on sustainable choices to meet their UN sustainable development goals (SDGs).

Food waste management will remain a key point in the nutrition industry's agenda. This is due to the limited options available for tackling emissions from food wastage. Companies will leverage technology to reduce food loss at various stages in the supply chain.

Investments in start-ups researching and innovating sustainable alternatives will gain traction, such as proteins and feed ingredients to improve feed efficiency.

The nutrition industry's hurdles to sustainability include the high cost and low return on investment of implementation; the lack of uniform standards and regulations, universal measuring and reporting tools, and methods to quantify sustainability efforts' impact; and the poor visibility around sustainable practices' adoption in contract manufacturing.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Sustainability Practices in the Human and Animal Nutrition Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • List of Abbreviations
  • Scope of Analysis
  • 6P Framework for the Future of the Sustainability and Circular Economy: More with Less
  • Key Findings
  • Key Competitors
  • What is Sustainability?
  • GHG Protocol: Overview
  • The Need for Sustainability in the Nutrition Industry
  • Top Trends Spotlight
  • Top Trend Analysis: Human Nutrition
  • Top Trend Analysis: Animal Nutrition
  • Key Challenges in Achieving Sustainability
  • Key Factors Contributing to the Adoption of Sustainable Practices
  • Sustainability Benchmarking: Key Participants

Climate and Environmental

  • Climate and Environmental Change: What Are the Value Chain Participants Doing?
  • Competitive Benchmarking: Climate Initiative Mapping
  • Competitive Benchmarking: Climate Initiative Mapping, Use Cases
  • Case Study: Top 4 Climate Initiatives by ADM

Consumer Demand

  • Consumer Demand: Overview
  • Changing Consumer Demand: What are the Value Chain Participants Doing?
  • Competitive Benchmarking: Mapping Product/Solution Offerings
  • Alternative Proteins
  • Alternative Protein Ingredients: Key Start-ups

Regulatory Requirements

  • Regulatory Requirements: What are the Value Chain Participants Doing?
  • Global Sustainability/ESG Reporting Frameworks
  • Global Sustainability Policies
  • Government Initiatives to Boost Sustainable Practices
  • Competitive Benchmarking: SDG Mapping and ESG Compliance

Technological Advancements

  • Technological Advancements Enabling Sustainability in Nutrition
  • Competitive Benchmarking: Mapping Technology Initiatives

Business Incentives

  • Business Incentives to Boost Sustainable Business Practices: What are the Value Chain Participants Doing?
  • Sustainable Practices to Build a Brand Image and Enhance Reputation
  • Funding Ecosystem
  • Examples of Business Incentives

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Sustainable Supply Chain Management
  • Growth Opportunity 2: Food Waste Reduction Solutions
  • Growth Opportunity 3: Mergers, Acquisitions, and Partnerships

Appendix

  • Mandatory ESG/Sustainability Disclosure Regulations by Country

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