![]() |
市場調査レポート
商品コード
1461259
世界のAI成熟度の調査、2024年Global AI Maturity Survey-2024 |
||||||
|
世界のAI成熟度の調査、2024年 |
出版日: 2024年03月27日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 36 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
AIテクノロジー、採用の優先順位、業界における企業の進捗状況の分析
AIは経済や社会に大きな利益をもたらす可能性を秘めています。組織がAIテクノロジーの実装を概念実証の段階から企業展開へと移行させる中で、AIの全社的な戦略とロードマップの導入に失敗すると、迅速なテクノロジー展開が阻害される可能性があります。したがって、テクノロジー展開に関連する組織の準備状況や成熟度を分析することが重要です。
Frost & Sullivanは、AI戦略とロードマップの明確化、データ準備、規制コンプライアンスとポリシーの調整、テクノロジーと展開の段階を考慮した、4段階のAI成熟度のフレームワークを開発しました。AI成熟度を評価するため、Frost & Sullivanは700近い組織(すなわち、AI購入を担当するIT・ビジネスの意思決定者)を対象に世界規模の調査を実施し、その成熟度レベルを分析しました。その結果、組織におけるAI採用の全体的な成熟度、業種別のAI採用の成熟度、AI成熟度の採用段階に関する洞察などが垣間見えます。また、テクノロジーベンダーやサービスプロバイダーには、顧客価値を創造する潜在的な機会を評価し、エンドユーザーが全体的な情勢の成熟度を理解するのに役立つ、選択したパラメーターに関するAIの準備状況に関する視点を提供しています。
Analysis of AI Technology, Adoption Priorities, and Progress of Enterprises Across Industries
AI holds the potential to deliver significant benefits for economies and societies. As organizations shift AI technology implementation from the proof-of-concept stage to enterprise deployment, failure to implement an AI enterprise-wide strategy and roadmap can impede faster technology deployment. Therefore, it is important to analyze organizations' readiness or maturity as it relates to technology deployment.
Frost & Sullivan has developed a 4-stage AI maturity framework that considers AI strategy and roadmap articulation; data readiness; regulatory compliance and policy alignment; and stage of technology and deployment. To assess AI maturity, Frost & Sullivan conducted a global survey with close to 700 organizations (i.e., IT and business decision-makers responsible for AI purchases) and analyzed their maturity levels. The results provide a glimpse of the following: overall maturity of AI adoption amongst organizations, maturity of AI adoption by industry verticals, and insights on the stages of AI maturity adoption. It also offers technology vendors and service providers a perspective on AI readiness with regard to select parameters to assess potential opportunities that will create customer value and help end users understand the level of maturity in the overall landscape.