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市場調査レポート
商品コード
1427034
北米と欧州におけるバスADASの成長機会Growth Opportunities for Bus ADAS in North America and Europe |
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北米と欧州におけるバスADASの成長機会 |
出版日: 2024年01月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
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長距離乗り合いバスがADAS(先進運転支援システム)機能を大幅に導入する一方、路線バスは自動運転へ
バスに対する世界の需要は、定員の増加や、経済発展、新規事業、購買パターンの変化に影響されたより迅速な移動の要件に伴って上昇しています。フリートオペレーターは、サプライチェーン全体の効率性を高めるため、自律走行バスのソリューションを中心に先進技術を模索しています。バスを完全に自律走行させる技術はまだ始まったばかりですが、これまでに達成された機能の範囲はかなり広くなっています。先進緊急ブレーキ、アダプティブクルーズコントロール、レーンチェンジアシスト、リバースアシストなどは、実用的なパッケージへの第一歩を示す機能の一部であり、これらは個々に、 ドライバーと車両の性能を向上させ、より安全な運行と高い生産性を確保する安全機能と運転支援機能として機能します。
業界はSAEレベル1(TM)およびレベル2(TM)技術に慣れています。北米と欧州は自律走行バスへの世界の移行をリードしており、多くの業界利害関係者がこれらの地域を拠点としているか、これらの地域で車両をテストしています。包括的ではない初歩的な規制は機能要件に対処しており、公道での自律走行バスの展開については保守的です。したがって、業界の利害関係者は、関連する開発分野を探求し、次のステップに進み、適切な投資を行うための包括的な枠組みと指導計画を必要としています。
本調査は、北米と欧州における路線バスと長距離乗り合いバスのADAS市場を対象としています。調査期間は2022-2030年です。
Coach Buses to Incorporate Significant ADAS Features while Transit Buses Move toward Autonomy
The global demand for buses has risen with the increase in capacity and the requirement for faster transfer influenced by economic developments, new business ventures, and changing buying patterns. Fleet operators are exploring advanced technologies, primarily solutions for autonomous buses, to increase efficiency across the supply chain. Although the technologies that makes buses completely autonomous remain nascent, the scope of capabilities so far achieved is quite broad. Advanced emergency braking, adaptive cruise control, lane change assist, and reverse assist are some of the features representing the first step toward a working package while individually they act as safety and driver-assist functions that improve both driver and vehicle performance to ensure safer operation and higher productivity.
The industry is well accustomed to SAE Level 1™ and Level 2™ technologies. North America and Europe lead the global transition to autonomous buses, as many industry stakeholders are either based out of or are testing vehicles in these regions. Rudiment not-exhaustive regulations address functional requirements and are conservative about the deployment of autonomous buses on public roads; they mandate a certain level of safety features for the sale and registration of buses. Industry stakeholders, therefore, require a comprehensive framework and guidance plan to explore, take the next step, and invest suitably in relevant development areas.
This study covers the ADAS market for both transit and coach buses in North America and Europe. The study period is 2022-2030.