表紙:長距離輸送電気トラック充電エコシステムにおける成長機会 - 米国と欧州
市場調査レポート
商品コード
1420256

長距離輸送電気トラック充電エコシステムにおける成長機会 - 米国と欧州

Growth Opportunities in the Long-haul Electric Truck Charging Ecosystem-United States and Europe

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 62 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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長距離輸送電気トラック充電エコシステムにおける成長機会 - 米国と欧州
出版日: 2023年12月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

電動大型トラック(HDT)のエネルギー需要が充電ポイント事業者に収益創出の可能性をもたらす

Frost & Sullivanは、2030年までに米国と欧州で23万8,000台以上の電動HDTが長距離輸送で運行されると予測しています。これらのトラックの総エネルギー需要は、おそらく約79TWhになると思われます。この需要に対応するため、150kW~1MWの充電器が長距離運行用の充電ソリューションの主流となり、一方、350kW~1MWの充電器は、この10年間に公共/路線内充電に採用されるようになると思われます。

この需要を満たすためには、充電インフラのバリューチェーンが強固で効率的でなければならなりません。バリューチェーンは、エネルギー生成から始まり、貯蔵、送配電事業者を通じた配電を経て様々なハブに到達し、その後、充電ステーションが民間/公共のハブに設置され、顧客に充電サービスを提供します。バリューチェーンのさまざまな部分には複数の参加者が関与しており、運行中の電気トラックの増加に伴う充電要件に対応しています。

2030年までには、米国と欧州で長距離運行専用のこの需要に対応するために約6万7,000基の充電器が必要となり、充電エコシステム参加者には計り知れない成長機会がもたらされます。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 電気事業における主な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 調査範囲
  • パワートレイン技術のセグメント化
  • 充電器の出力とEV充電バリューチェーンのセグメント化
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 成長指標

米国における充電器需要の予測

  • DC急速充電器の総設置台数(50kW超)
  • 州およびCPO別シェア(50kW超)
  • HDT長距離運転車両(VIO)とエネルギー需要
  • 充電器要件に影響を与える要因 - 距離/日
  • 充電器要件に影響を与える要因 - 経路内充電の割合
  • エンルート充電 - 様々な電力出力における充電時間
  • 目的地充電 - 様々な電力出力にわたる充電時間
  • 総エネルギー需要 - エンルート充電と目的地充電の比較
  • 充電器の予測 - 電力出力全体における経路充電と目的地充電の比較

電気充電器の必要量の予測 - 欧州

  • DC急速充電器の総設置台数(50kW超)
  • 国別およびCPO別シェア(50kW超)
  • HDT長距離VIOとエネルギー需要
  • 充電器要件に影響を与える要因 - 距離/日
  • 充電器要件に影響を与える要因 - 経路内充電の割合
  • エンルート充電 - さまざまな電力出力での充電にかかる時間
  • 目的地充電 - さまざまな電力出力での充電にかかる時間
  • 総エネルギー需要 - エンルート充電と目的地充電の比較
  • 充電器の予測 - 電力出力にわたる経路充電と目的地充電の比較

HD充電の革新

  • メガワット充電システム(MCS)
  • 電気道路 - HDTの誘導充電と導電充電
  • 双方向充電

長距離輸送トラック向け充電の主要参入企業と注目すべきパートナーシップ

  • 主要充電エコシステムプレーヤー
  • 長距離輸送トラック用充電ステーションに関する主要パートナーシップ

結論

  • 主な4つの要点

成長機会の世界

  • 成長機会1 - 市場成長を促進する有能な充電技術の開発
  • 成長機会2 - バリューチェーン参入企業の成長のための収益機会の拡大
  • 成長機会3 - 車両のTCO向上のための車両基地への充電ソリューションの組み込み

次のステップ

目次
Product Code: PF21-42

"Energy Demand from Electric Heavy-duty Trucks (HDTs) Creates Revenue Generation Potential for Charging Point Operators."

Frost & Sullivan expects over 238,000 electric HDTs to be in long-haul operation in the United States and Europe by 2030. The total energy demand for these trucks will likely be about 79 TWh. To cater to this demand, 150 kW-1 MW chargers will become the predominant charging solutions for long-haul operation, while 350 kW-1 MW chargers will gain adoption for public/en-route charging in this decade.

The charging infrastructure value chain must be robust and efficient to meet this demand. The value chain starts from energy generation, followed by storage and distribution through transmission and distribution operators to reach various hubs, after which charging stations are installed in private/public hubs to offer charging services to customers. Multiple participants are involved in different parts of the value chain to cater to the charging requirements of the increasing number of electric trucks in operation.

By 2030, about 67,000 chargers will be necessary to cater to this demand in the United States and Europe exclusively for long-haul operations, leading to immense growth opportunities for charging ecosystem participants.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Electric
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Research Scope
  • Powertrain Technology Segmentation
  • Charger Power Output and EV Charging Value Chain Segmentation
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Growth Metrics

Forecasting Electric Charger Requirements- The United States

  • Total Installed DC Fast Chargers (>50 kW)
  • Share by State and CPO (>50 kW)
  • HDT Long-haul Vehicles in Operation (VIO) and Energy Demand
  • Factors Impacting Charger Requirements-Distance/Day
  • Factors Impacting Charger Requirements-En-route Charging Percent
  • En-route Charging-Time it Takes to Charge Across Various Power Outputs
  • Destination Charging-Charging Time Across Various Power Outputs
  • Total Energy Demand-En-route Charging vs. Destination Charging
  • Charger Forecast-En route vs. Destination Across Power Outputs

Forecasting Electric Charger Requirements- Europe

  • Total Installed DC Fast Chargers (>50 kW)
  • Share by Country and CPO (>50 kW)
  • HDT Long-haul VIO and Energy Demand
  • Factors Impacting Charger Requirements-Distance/Day
  • Factors Impacting Charger Requirements-En-route Charging Percent
  • En-route Charging-Time it Takes to Charge Across Various Power Outputs
  • Destination Charging-Time it Takes to Charge Across Various Power Outputs
  • Total Energy Demand-En-route Charging vs. Destination Charging
  • Charger Forecast-En-route vs Destination Across Power Outputs

Innovations in HD Charging

  • Megawatt Charging System (MCS)
  • Electric Roads-Inductive & Conductive Charging of HDTs
  • Bi-directional Charging

Leading Participants in Long-haul Truck Charging and Notable Partnerships

  • Major Charging Ecosystem Players
  • Key Partnerships for Long-haul Truck Charging Stations

Conclusion

  • Top 4 Takeaways

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Developing Competent Charging Technology to Drive Market Growth
  • Growth Opportunity 2-Expanding Revenue Opportunities for Value Chain Participant Growth
  • Growth Opportunity 3-Inbuilt Charging Solutions in Fleet Yards for Better Fleet TCO

Next Steps

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