表紙:東南アジアにおける住宅用エアコンの成長機会
市場調査レポート
商品コード
1415527

東南アジアにおける住宅用エアコンの成長機会

Residential Air Conditioner Growth Opportunities in Southeast Asia

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 36 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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東南アジアにおける住宅用エアコンの成長機会
出版日: 2023年12月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 36 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

都市化率の上昇とエネルギー効率の向上が競合激化を促進

東南アジア(インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナムで構成)の住宅用エアコン市場は現在成長段階にあり、2023年から2028年にかけてCAGR 7.3%で力強く拡大します。都市化の進展とエネルギー効率の高いエアコンに対する意識の高まりが需要を伸ばしています。外気の質の悪さ、高温多湿の気候条件は、この需要拡大をさらに後押ししています。新品のエアコンが需要の大きな割合を占める一方で、エネルギー効率への懸念から買い替え用エアコンも急成長しています。市場をリードしているのは日本メーカーであるが、韓国、米国、中国の競合メーカーがこれに対抗しています。

本レポートでは、2021年から2028年までの市場動向を分析しています。基準年は2023年です。インドネシアとベトナムが急成長市場として期待され、タイ、フィリピン、マレーシアは高い市場ポテンシャルを持っています。今後5年間の焦点は、グリーンで効率的な技術を用いた革新的モデルの開発です。市場動向もまた進化し、エアコンのエコシステムにおける持続可能性への注目はさらに強まると思われます。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 住宅用エアコン(RAC)市場における上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 製品セグメント
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 製品タイプ別売上高
  • 国別売上高とCAGR

成長機会分析:各国の展望

  • 市場スナップショット:インドネシア
  • 市場スナップショット:マレーシア
  • 市場スナップショット:シンガポール
  • 市場スナップショット:タイ
  • 市場スナップショット:フィリピン
  • 市場スナップショット:ベトナム

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:エネルギー効率
  • 成長機会2:持続可能な冷房
  • 成長機会3:空気浄化
  • 成長機会4:戦略的パートナーシップ
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFCA-19

Rising Urbanization Rates and Growing Energy-efficiency Drive Competitive Intensity

The residential air conditioner market in Southeast Asia (comprising Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand, and Vietnam) is currently in the growth stage and will expand at a strong CAGR of 7.3% between 2023 and 2028. Increased urbanization and rising awareness about energy-efficient air conditioners is increasing the demand. Poor outdoor air quality, and hot, humid climatic conditions further support this demand growth. While new air conditioners contribute a large percentage of the demand, replacement air conditioners are also seeing fast growth owing to concerns over energy efficiency. The market leaders are Japanese manufacturers who are well challenged by Korean, US, and Chinese competitors.

This report analyzes market trends for the 2021 to 2028 period. The base year is 2023. Indonesia and Vietnam are expected to be the fastest-growing markets while Thailand, Philippines, and Malaysia have high market potential. The focus in the next five years will be the development of innovative models that use green and efficient technologies. Market trends will also evolve, ensuring an intensified focus on sustainability in the air conditioning ecosystem.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Residential Air Conditioner (RAC) Market
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Product Segmentation
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue by Product Type
  • Revenue and CAGR by Country

Growth Opportunity Analysis: Country Outlook

  • Market Snapshot-Indonesia
  • Market Snapshot-Malaysia
  • Market Snapshot-Singapore
  • Market Snapshot-Thailand
  • Market Snapshot-The Philippines
  • Market Snapshot-Vietnam

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Energy Efficiency
  • Growth Opportunity 2: Sustainable Cooling
  • Growth Opportunity 3: Air Purification
  • Growth Opportunity 4: Strategic Partnerships
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer