市場調査レポート
商品コード
1408138
L2+ハンズオフアシスト運転の成長機会Growth Opportunities in L2+ Hands-off Assisted Driving |
L2+ハンズオフアシスト運転の成長機会 |
出版日: 2023年12月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 92 Pages
納期: 即日から翌営業日
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競合激化により2030年までに640万台の自動車に搭載、CAGR53.3%で増加へ
自動車業界のバリューチェーンは、従来のピラミッド型からフラット型へと移行しつつあります。テクノロジー企業は、相手先商標製品メーカー(OEM)および段階的サプライヤーと協力して、 促進要因の快適性と利便性を高めるハンズオフ運転を可能にする先進運転支援技術の開発、検証、供給、統合を行っています。
SAE J3016TM Levels of Driving Automationはレベル2+(L2+)を公式には認めていませんが、自動車業界はL2+をレベル2とレベル3(L3)の自動運転(AD)の間の能力と要件のギャップを埋める自律レベルと考えています。
エコシステムのプレーヤーは、さまざまな方法でL2+を定義しています。しかし、ほとんどのOEMはL2+をハンズオフアシスト運転と同一視しており、 促進要因は運転活動を監視し、必要に応じてダイナミックな運転タスクを引き継ぐことができなければならないです。L2+のハンズオフ運転の採用が進めば、自動運転技術が消費者に受け入れられ、普及が進む見込みです。
当初、L2先進運転支援システム(ADAS)市場は、米国市場でハンズオフ・ハイウェイ運転支援システムなどの機能を提供する新興OEMメーカーによって牽引されていました。現在では、競争の激化により、従来のOEMもL2+車両にハンズオフ運転を提供することでADAS機能を導入せざるを得なくなっています。L2 ADAS市場は、プレミアムおよび大衆市場のOEM、特にアダプティブ・クルーズ・コントロール(ACC)やレーン・キープ・アシスト(LKA)などのADASシステムを搭載した高価なフラッグシップ車によって牽引されています。OEMは、3~5年以内にこれらの製品をL2+ハンズオフ・アシストに更新する可能性が高くなっています。
本調査では、L2+の世界市場について、その技術や競合情勢を明らかにします。また、同市場のビジネスモデル、製品戦略、成長機会の分析も行っており、2023年から2030年までの予測も掲載しています。
Competitive Intensity to Spur 6.4 Million Vehicles Equipped with the Technology by 2030, Increasing at a CAGR of 53.3%
The automotive industry value chain is transitioning from the traditional pyramid form to a flat one. Technology companies work with original equipment manufacturers (OEMs) and tiered suppliers to develop, validate, supply, and integrate advanced driver-assist technologies that enable hands-off driving to enhance the comfort and convenience for the driver.
Although the SAE J3016TM Levels of Driving Automation does not officially recognize Level 2+ (L2+), the automotive industry considers L2+ as an autonomous level, one that bridges the capability and requirements gap between Level 2 and Level 3 (L3) automated driving (AD).
Ecosystem players define L2+ in different ways. However, most OEMs equate L2+ with hands-off assisted driving, where the driver must monitor the driving activity and be available to take over the dynamic driving task when necessary. Higher adoption of L2+ hands-off driving will introduce and drive acceptance of automated driving technologies among consumers.
Initially, the L2 advanced driver assistance system (ADAS) market was driven by emerging OEMs offering features such as hands-off highway driving assist systems in the US market. Now, competitive intensity has compelled traditional OEMs to introduce ADAS features by offering hands-off driving in their L2+ vehicles. The L2 ADAS market is driven by premium and mass market OEMs, especially by their expensive and flagship vehicles that feature ADAS systems such as adaptive cruise control (ACC) and lane-keep assist (LKA). OEMs will likely update these offerings to L2+ hands-off assists in the three to five years.
This study of the global L2+ market highlights its technologies and competitive landscape. The study also includes analyses of the market's business models, product strategies, and growth opportunities, with forecasts from 2023 to 2030.