表紙:L2+ハンズオフアシスト運転の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1408138

L2+ハンズオフアシスト運転の成長機会

Growth Opportunities in L2+ Hands-off Assisted Driving

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 92 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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L2+ハンズオフアシスト運転の成長機会
出版日: 2023年12月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 92 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

競合激化により2030年までに640万台の自動車に搭載、CAGR53.3%で増加へ

自動車業界のバリューチェーンは、従来のピラミッド型からフラット型へと移行しつつあります。テクノロジー企業は、相手先商標製品メーカー(OEM)および段階的サプライヤーと協力して、 促進要因の快適性と利便性を高めるハンズオフ運転を可能にする先進運転支援技術の開発、検証、供給、統合を行っています。

SAE J3016TM Levels of Driving Automationはレベル2+(L2+)を公式には認めていませんが、自動車業界はL2+をレベル2とレベル3(L3)の自動運転(AD)の間の能力と要件のギャップを埋める自律レベルと考えています。

エコシステムのプレーヤーは、さまざまな方法でL2+を定義しています。しかし、ほとんどのOEMはL2+をハンズオフアシスト運転と同一視しており、 促進要因は運転活動を監視し、必要に応じてダイナミックな運転タスクを引き継ぐことができなければならないです。L2+のハンズオフ運転の採用が進めば、自動運転技術が消費者に受け入れられ、普及が進む見込みです。

当初、L2先進運転支援システム(ADAS)市場は、米国市場でハンズオフ・ハイウェイ運転支援システムなどの機能を提供する新興OEMメーカーによって牽引されていました。現在では、競争の激化により、従来のOEMもL2+車両にハンズオフ運転を提供することでADAS機能を導入せざるを得なくなっています。L2 ADAS市場は、プレミアムおよび大衆市場のOEM、特にアダプティブ・クルーズ・コントロール(ACC)やレーン・キープ・アシスト(LKA)などのADASシステムを搭載した高価なフラッグシップ車によって牽引されています。OEMは、3~5年以内にこれらの製品をL2+ハンズオフ・アシストに更新する可能性が高くなっています。

本調査では、L2+の世界市場について、その技術や競合情勢を明らかにします。また、同市場のビジネスモデル、製品戦略、成長機会の分析も行っており、2023年から2030年までの予測も掲載しています。

主要課題

  • L2+とは何か? ADに新しいレベルを導入する理由は何か?
  • L2+市場の主な促進要因と抑制要因は何か?
  • 業界専門家はL2+市場の成長をどのように予測しているか? 主要OEMはこの動向にどのように対応しているのか?
  • L2+システムの技術ロードマップ、部品表、コストは?
  • L2+市場における主要プレーヤーとそのソリューションとは?

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • L2+ハンズオフアシスト運転業界への戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を推進
  • 車両セグメント
  • SAE Internationalによる運転自動化レベルの定義
  • ADASとAD市場のセグメンテーション
  • L2+ハンズオフアシスト運転のセグメンテーション
  • 主要競合企業:L2+ハンズオフアシスト運転業界
  • 規制の概要:L2+ハンドオフ・アシスト・ドライビング産業

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 機能普及予測
  • 地域別普及予測
  • 機能普及予測:ハイウェイ・アシストとエクストラ・アーバン・アシスト
  • 競合環境

成長機会分析:欧州

  • 成長指標
  • フィーチャー普及予測
  • フィーチャー普及予測:ハイウェイアシストとエクストラアーバンアシスト

成長機会分析:北米

  • 成長指標
  • フィーチャー普及予測
  • フィーチャー普及予測:ハイウェイアシストとエクストラアーバンアシスト

成長機会分析:APAC

  • 成長指標
  • フィーチャー普及予測
  • 機能普及予測:ハイウェイアシストとエクストラアーバンアシスト

L2+ハンズオフアシスト運転産業の概要

  • L2+ハンドオフ運転支援とは何か?
  • なぜ自動車業界はL2+ハンズオフアシスト運転を推進するのか?
  • L2+ハンズオフ運転支援の主な動向
  • L2+ハンズオフ運転のロードマップ
  • L2+システムの主要コンポーネント
  • 代表的なL2+高速道路アシストセンサースイートと価格分析(OEM向け)
  • 代表的なL2+都市外アシストセンサースイートと価格分析(OEM向け)
  • L2+ハンズオフドライビングアシストのバリューチェーン
  • ハンズオフ・ドライビング機能を展開するビジネスモデル
  • L2+エコシステム

L2+ハンズオフアシスト運転業界:主要テクノロジー企業

  • Mobileye SuperVision
  • NVIDIA DRIVE AutoPilot
  • Qualcomm Snapdragon Rideプラットフォーム
  • 競合情勢:L2+ソリューション:テクノロジー開発企業

L2+ハンズオフアシスト運転業界:主要Tier Iサプライヤー

  • ZF L2+ソリューションポートフォリオ
  • Continental L2+ソリューションポートフォリオ
  • APTIV L2+ソリューション
  • ボッシュL2+ソリューション
  • 競合情勢:L2+ソリューション:ティアIサプライヤー

L2+ハンズオフアシスト運転業界:主要OEMプロファイル

  • Nissan ProPILOT 2.0
  • Nissan ProPILOT 2.0:センサースイートと車両展開戦略
  • Toyota Teammate
  • Toyota Teammate:センサー・スイートと車両展開戦略
  • GM Super Cruise
  • GM Super Cruise:センサースイートと車両展開戦略
  • GM Ultra Cruise
  • Ford BlueCruise
  • Ford BlueCruise:センサースイートと車両展開戦略
  • BMW Highway Assistant
  • 競合情勢: L2+ADAS:Mass Market OEMs
  • 競合情勢:L2+ADAS:プレミアムOEMs
  • L2+ハンズオフアシスト運転業界へのOEMベンチマーキング
  • 結論

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:高速道路での運転支援
  • 成長機会2:高度知覚センサー
  • 成長機会3:DMS

次のステップ

目次
Product Code: MH1E-46

Competitive Intensity to Spur 6.4 Million Vehicles Equipped with the Technology by 2030, Increasing at a CAGR of 53.3%

The automotive industry value chain is transitioning from the traditional pyramid form to a flat one. Technology companies work with original equipment manufacturers (OEMs) and tiered suppliers to develop, validate, supply, and integrate advanced driver-assist technologies that enable hands-off driving to enhance the comfort and convenience for the driver.

Although the SAE J3016TM Levels of Driving Automation does not officially recognize Level 2+ (L2+), the automotive industry considers L2+ as an autonomous level, one that bridges the capability and requirements gap between Level 2 and Level 3 (L3) automated driving (AD).

Ecosystem players define L2+ in different ways. However, most OEMs equate L2+ with hands-off assisted driving, where the driver must monitor the driving activity and be available to take over the dynamic driving task when necessary. Higher adoption of L2+ hands-off driving will introduce and drive acceptance of automated driving technologies among consumers.

Initially, the L2 advanced driver assistance system (ADAS) market was driven by emerging OEMs offering features such as hands-off highway driving assist systems in the US market. Now, competitive intensity has compelled traditional OEMs to introduce ADAS features by offering hands-off driving in their L2+ vehicles. The L2 ADAS market is driven by premium and mass market OEMs, especially by their expensive and flagship vehicles that feature ADAS systems such as adaptive cruise control (ACC) and lane-keep assist (LKA). OEMs will likely update these offerings to L2+ hands-off assists in the three to five years.

This study of the global L2+ market highlights its technologies and competitive landscape. The study also includes analyses of the market's business models, product strategies, and growth opportunities, with forecasts from 2023 to 2030.

Key Issues Addressed:

  • What is L2+? What are the reasons for introducing a new level in AD? 
  • What are the key drivers and restraints for the L2+ market?
  • How do industry experts expect the L2+ market to grow? How are major OEMs responding to the trend?
  • What are the technology roadmaps, bill of materials, and cost of L2+ systems? 
  • Who are the key players, and what are their solutions in the L2+ space?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the L2+ Hands-off Assisted Driving Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Vehicle Segmentation
  • SAE International's Definitions for Driving Automation Levels
  • ADAS & AD Market Segmentation
  • L2+ Hands-off Assisted Driving Segmentation
  • Key Competitors-L2+ Hands-off Assisted Driving Industry
  • Regulations Overview-L2+ Hands-off Assisted Driving Industry

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • Feature Penetration Forecast
  • Penetration Forecast by Region
  • Feature Penetration Forecast-Highway Assist and Extra Urban Assist
  • Competitive Environment

Growth Opportunity Analysis-Europe

  • Growth Metrics
  • Feature Penetration Forecast
  • Feature Penetration Forecast-Highway Assist and Extra Urban Assist

Growth Opportunity Analysis-North America

  • Growth Metrics
  • Feature Penetration Forecast
  • Feature Penetration Forecast-Highway Assist and Extra Urban Assist

Growth Opportunity Analysis-APAC

  • Growth Metrics
  • Feature Penetration Forecast
  • Feature Penetration Forecast-Highway Assist and Extra Urban Assist

Overview of L2+ Hands-off Assisted Driving Industry

  • What is L2+ Hands-off Driving Assist?
  • Why is the Automotive Industry Promoting L2+ Hands-off Assisted Driving?
  • Key Trends in L2+ Hands-off Driving Assist
  • L2+ Hands-off Driving Roadmap
  • Key Components of an L2+ System
  • Typical L2+ Highway Assist Sensor Suite and Pricing Analysis (To OEMs)
  • Typical L2+ Extra-urban Assist Sensor Suite and Pricing Analysis (To OEMs)
  • L2+ Hands-off Driving Assist-Value Chain
  • Business Models to Deploy Hands-off Driving Features
  • L2+ Ecosystem

L2+ Hands-off Assisted Driving Industry-Key Technology Companies

  • Mobileye SuperVision
  • NVIDIA DRIVE AutoPilot
  • Qualcomm Snapdragon Ride Platform
  • Competitive Landscape L2+ Solution-Technology Developers

L2+ Hands-off Assisted Driving Industry-Key Tier I Suppliers

  • ZF L2+ Solution Portfolio
  • Continental L2+ Solution Portfolio
  • APTIV L2+ Solution
  • Bosch L2+ Solution
  • Competitive Landscape L2+ Solutions-Tier I Suppliers

L2+ Hands-off Assisted Driving Industry-Key OEM Profiles

  • Nissan ProPILOT 2.0
  • Nissan ProPILOT 2.0-Sensor Suite and Vehicle Deployment Strategy
  • Toyota Teammate
  • Toyota Teammate-Sensor Suite and Vehicle Deployment Strategy
  • GM Super Cruise
  • GM Super Cruise-Sensor Suite and Vehicle Deployment Strategy
  • GM Ultra Cruise
  • Ford BlueCruise
  • Ford BlueCruise-Sensor Suite and Vehicle Deployment Strategy
  • BMW Highway Assistant
  • Competitive Landscape, L2+ ADAS-Mass Market OEMs
  • Competitive Landscape, L2+ ADAS-Premium OEMs
  • OEM Benchmarking to L2+ Hands-off Assisted Driving Industry
  • The Last Word

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