デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1509759

企業向けテレフォニー市場の成長機会、2024年

Growth Opportunities in the Enterprise Telephony Market, 2024


出版日
ページ情報
英文 97 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.37円
企業向けテレフォニー市場の成長機会、2024年
出版日: 2024年05月30日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ビジネスコールコントロールの未来はオンプレミスか、クラウドか、ハイブリッドか、それともモバイルか?

以下のエンドユーザー組織の優先事項に関する洞察を得るために実施されました。:

  • 現在のコミュニケーションおよびコラボレーション技術の導入率と今後の導入計画
  • 構内交換機(PBX)およびクラウド/モバイルPBX機能に対する需要
  • 企業向けテレフォニー/ビジネスコールコントロール環境の進化
  • 公衆交換電話網(PSTN)接続と通話プランの需要
  • モバイル音声およびデータサービスの需要
  • アプリベース・ネイティブモバイル通話ソリューションの重要性

主な調査結果の1つは、ハイブリッド(構内ベースとクラウドの混在)テレフォニー環境が、当面の間、ほとんどの組織に存在するということです。このような環境に特徴的な複雑さは、技術開発者とそのエコシステムパートナーが、移行、統合、カスタマイズ、マネージドサービスを顧客に幅広く提供する機会を生み出します。

この分析は、ITの課題、ワークスタイルとワークスペースの進化、コミュニケーションとコラボレーションの予算、CPaaS(Communication Platform as a Service)、フロントライナー・ソリューション、会議室、さまざまな業種の動向、Microsoft Teams Phoneの導入におけるサービスプロバイダーの価値提供の機会などについて詳述した、今年後半に発行予定のITDM調査ベースの追加レポートによって補完される予定です。

目次

調査目的と調査手法

  • 調査目的と調査手法
  • 回答者の属性

主な調査結果の概要

  • 主な調査結果

企業向けテレフォニー/ビジネスコールコントロール環境の進化

  • 企業向けテレフォニー/ビジネスコールコントロール環境の現状と将来
  • 今後の企業向けテレフォニー環境:地域別
  • 今後の企業向けテレフォニー環境:企業規模別
  • ハイブリッドテレフォニー環境が主流に
  • ハイブリッドテレフォニーには課題とチャンスがある

UCCソリューションの導入状況と今後の計画

  • UCCソフトウェアとサービス導入
  • 現在の導入企業におけるUCCソフトウェアおよびサービスへの投資
  • 通信機器の導入状況
  • 現在の導入企業における通信機器への投資
  • UCCの導入は2023年に延期されたが、引き続き着実な軌道を維持
  • UCCテクノロジーはデジタルトランスフォーメーションの重要な柱

PBX機能とPSTN接続に対する需要

  • プレミスPBX、クラウドPBX、モバイルPBX投資
  • プレミスPBX、クラウドPBX、モバイルPBX投資、地域別
  • プレミスPBX、クラウドPBX、モバイルPBX投資、企業規模別
  • PSTN通話プランへの投資
  • PSTN通話プランへの投資:地域別
  • PSTN通話プランへの投資:事業規模別
  • 最前線で働く従業員向け企業向けテレフォニーの導入
  • 最前線で働く従業員向け企業向けテレフォニーの導入:地域別
  • 最前線で働く従業員向け企業向けテレフォニーの導入:事業規模別
  • 現在導入している企業における、最前線で働く従業員向け企業向けテレフォニー投資の予想変化
  • 現在導入している企業における、最前線で働く従業員向け企業向けテレフォニー投資の予想変化:地域別
  • 現在導入している企業における、最前線で働く従業員向け企業向けテレフォニー投資の予想変化:事業規模別
  • PBX機能とPSTN通話の需要は引き続き高い

クラウドベース企業向けテレフォニーへのシフト

  • クラウドまたはモバイルPBXサービスの導入状況
  • クラウドまたはモバイルPBXサービスの導入状況:地域別
  • クラウドまたはモバイルPBXサービスの導入状況:事業規模別
  • 既存ユーザーのクラウドまたはモバイルPBXサービス投資
  • 既存ユーザーのクラウドまたはモバイルPBXサービス投資:地域別
  • 既存ユーザーのクラウドまたはモバイルPBXサービス投資:事業規模別
  • 現在のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー
  • 現在のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー:地域別
  • 現在のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー:事業規模別
  • 今後のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューションプロバイダー
  • 今後のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューションプロバイダー:地域別
  • 今後のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューションプロバイダー:事業規模別
  • 完全統合型UCaaSソリューションの重要性
  • 完全統合型UCaaSソリューションの重要性:地域別
  • 完全統合型UCaaSソリューションの重要性:企業規模別
  • 企業テレフォニーの未来はクラウドにあり

モバイル通信動向

  • モバイルビジネス通話アプリ(モバイルソフト電話)の採用状況
  • モバイルビジネス通話アプリ(モバイルソフト電話)の採用状況:地域別
  • 現在導入しているモバイルビジネス通話アプリ(モバイルソフト電話)の投資状況
  • 現在導入しているモバイルビジネス通話アプリ(モバイルソフト電話)の投資状況:地域別
  • 会社支給携帯電話の導入状況
  • 会社支給携帯電話の導入状況:地域別
  • 既存ユーザーにおける会社支給携帯電話への投資額
  • 既存ユーザーにおける会社支給携帯電話への投資額:地域別
  • ビジネスモバイル音声およびデータサービスの導入状況
  • ビジネスモバイル音声およびデータサービスの導入状況:地域別
  • 既存ユーザーにおけるビジネスモバイル音声およびデータサービスの導入状況
  • 既存ユーザーにおけるビジネスモバイル音声およびデータサービスの導入状況:地域別
  • ソフトホンの重要性
  • ソフトホンの重要性:地域別
  • ソフトホンの重要性:事業規模別
  • ソフトホンの重要性:ITDMの年齢別
  • 自社クラウドPBXにおけるネイティブモバイル通話の重要性
  • 自社クラウドPBXにおけるネイティブモバイル通話の重要性:地域別
  • 自社クラウドPBXにおけるネイティブモバイル通話の重要性:事業規模別
  • 自社クラウドPBXにおけるネイティブモバイル通話の重要性:ITDM年齢別
  • ビジネス通信サービスにアクセスするための主要デバイスとしての個人または会社支給携帯電話の使用状況
  • 個人または会社支給携帯電話によるビジネス通信サービスの利用動向
  • ビジネスモバイル通信の需要は高まる
  • 異なるモバイル通話アプローチは共存

付録

次のステップ

目次
Product Code: KA7A-64

Is the Future of Business Call Control On-Premises, Cloud, Hybrid or Mobile?

Frost & Sullivan's 2024 IT decision-maker (ITDM) survey was conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities:

  •      Current communications and collaboration technology adoption rates and future adoption plans
  •      Demand for private branch exchange (PBX) and cloud/mobile PBX functionality
  •      Evolution of enterprise telephony/business call control environments
  •      Demand for public switched telephone network (PSTN) connectivity and calling plans
  •      Demand for mobile voice and data services
  •      Importance of app-based and native mobile calling solutions

One of the key study findings is that hybrid-a mix of premises-based and cloud-telephony environments will be present in most organizations in the foreseeable future. The complexity characteristic of such environments creates opportunities for technology developers and their ecosystem partners to provide a broad spectrum of migration, integration, customization, and managed services to customers.

This analysis will be complemented by additional ITDM survey-based reports, which are planned to be published later this year, detailing IT challenges, work style and workspace evolution, communications and collaboration budgets, trends in communications platform as a service (CPaaS), frontliner solutions, meeting rooms, and various verticals, and opportunities for service providers to provide value in Microsoft Teams Phone deployments.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Demographics

Summary of Key Findings

  • Key Findings

Evolution of Enterprise Telephony/Business Call Control Environments

  • Current and Future Enterprise Telephony/Business Call Control Environments
  • Future Enterprise Telephony Environments by Region
  • Future Enterprise Telephony Environments by Company Size
  • Hybrid Telephony Environments Are the Norm
  • Hybrid Telephony Presents Challenges as Well as Opportunities

UCC Solutions Adoption Status and Future Plans

  • UCC Software and Services Adoption
  • UCC Software and Services Investment Among Current Adopters
  • Communications Device Adoption
  • Communications Device Investments Among Current Adopters
  • UCC Adoption Was Delayed in 2023, but Remains on a Steady Trajectory
  • UCC Technologies Are a Key Pillar of Digital Transformation

Demand for PBX Functionality and PSTN Connectivity

  • Premises-based PBX, Cloud PBX and Mobile PBX Investments
  • Premises-based PBX, Cloud PBX or Mobile PBX Investments by Region
  • Premises-based PBX, Cloud PBX or Mobile PBX Investments by Business Size
  • PSTN Calling Plan Investments
  • PSTN Calling Plan Investments by Region
  • PSTN Calling Plan Investments by Business Size
  • Enterprise Telephony Adoption for Frontline Workers
  • Enterprise Telephony Adoption for Frontline Workers by Region
  • Enterprise Telephony Adoption for Frontline Workers by Business Size
  • Expected Change in Enterprise Telephony Investments for Frontline Workers Among Current Adopters
  • Expected Change in Enterprise Telephony Investments for Frontline Workers Among Current Adopters by Region
  • Expected Change in Enterprise Telephony Investments for Frontline Workers Among Current Adopters by Business Size
  • PBX Functionality and PSTN Calling Remain in High Demand

The Shift to Cloud-based Enterprise Telephony

  • Cloud or Mobile PBX Services Adoption
  • Cloud or Mobile PBX Services Adoption by Region
  • Cloud or Mobile PBX Services Adoption by Business Size
  • Cloud or Mobile PBX Services Investments Among Current Users
  • Cloud or Mobile PBX Services Investments Among Current Users by Region
  • Cloud or Mobile PBX Services Investments Among Current Users by Business Size
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers by Region
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers by Business Size
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solution Providers
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solution Providers by Region
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solution Providers by Business Size
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution by Region
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution by Business Size
  • The Future of Enterprise Telephony is in the Cloud

Mobile Communications Trends

  • Mobile Business Calling App (Mobile Soft Phone) Adoption
  • Mobile Business Calling App (Mobile Soft Phone) Adoption by Region
  • Mobile Business Calling App (Mobile Soft Phone) Investments Among Current Users
  • Mobile Business Calling App (Mobile Soft Phone) Investments Among Current Users by Region
  • Company-Provided Mobile Phones Adoption
  • Company-Provided Mobile Phones Adoption by Region
  • Company-Provided Mobile Phones Investments Among Current Users
  • Company-Provided Mobile Phones Investments Among Current Users by Region
  • Business Mobile Voice and Data Services Adoption
  • Business Mobile Voice and Data Services Adoption by Region
  • Business Mobile Voice and Data Services Investments Among Current Users
  • Business Mobile Voice and Data Services Investments Among Current Users by Region
  • Importance of Soft Phones
  • Importance of Soft Phones by Region
  • Importance of Soft Phones by Business Size
  • Importance of Soft Phones by Age of ITDM
  • Importance of Native Mobile Calling on the Company's Cloud PBX
  • Importance of Native Mobile Calling on the Company's Cloud PBX by Region
  • Importance of Native Mobile Calling on the Company's Cloud PBX by Business Size
  • Importance of Native Mobile Calling on the Company's Cloud PBX by Age of ITDM
  • Use of Personal or Company-provided Mobile/Cellular Phones as Primary Devices to Access Business Communications Services
  • Trends in Using Business Communications Services via Personal or Company-Provided Mobile/Cellular Devices
  • Demand for Business Mobile Communications is Rising
  • Different Mobile Calling Approaches Will Co-exist

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer