市場調査レポート
商品コード
1408109
米国のゼロエミッションバッテリー電気トラック産業のライフサイクルCO2排出量:評価Life Cycle CO2 Emissions Assessment on the US Zero-Emission Battery Electric Truck Industry |
米国のゼロエミッションバッテリー電気トラック産業のライフサイクルCO2排出量:評価 |
出版日: 2023年12月07日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
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効率的なバッテリー製造プロセスと充電時間により、バッテリー式電気トラック1台あたりのCO2排出量を最大16%削減できる可能性を実証
電気トラックは世界的に急速に普及しています。運行中にCO2を排出することはありませんが、トラックに充電するための電力は発電時にCO2を排出します。同様に、リチウムイオン電池を製造するために、採掘段階から最終組み立てに至るまで、排出されるCO2の量は多く、地政学的課題や資源制約を克服し、よりクリーンな発電に移行することで、追跡・対処する必要があります。この研究では、鉱物の採掘、バッテリーの製造、最初の寿命が終わった後の最終的なリサイクル段階など、あらゆる側面を考慮して、バッテリー電気トラックのライフサイクルCO2排出量を分析しています。本調査では、米国内での運行を想定しています。
調査範囲は、米国における小型、中型、大型トラック産業のライフサイクルCO2排出量評価を網羅しています。この調査では、バッテリー製造の各段階におけるCO2排出量を算出し、また、2030年までの予測において排出量に影響を与える可能性のある包括的な要因についても考察しています。バッテリー鉱物の世界的資源、地政学的課題、米国各州の発電構成についても調査しています。さらに、これらの結果をディーゼルトラックと比較し、両車両セグメントのCO2総排出量を測定しています。ライフサイクルCO2総排出量評価から得られた知見は、バッテリー電気トラックの排出痕跡がディーゼルトラックよりもクリーンであるかどうかという疑問に対処するものです。
Efficient Battery Manufacturing Processes and Charging Time Demonstrate Potential Reductions in CO2 Emissions per Battery Electric Truck by Up to 16%
Electric trucks are seeing rapid adoption globally. Although they do not emit CO2 during operations, the electricity for charging trucks emits CO2 during generation. Similarly, to manufacture the Li-ion battery, from the mining stages to final assembly, the quantum of CO2 emitted is high and needs to be tracked and addressed by overcoming geopolitical challenges and resource constraints and shifting to cleaner electricity generation. The study analyzes the life cycle CO2 emissions of a battery electric truck considering all aspects, including minerals mining, battery manufacturing, and the final recycling stage after the end of its first life. The study assumes the vehicle operates in the United States.
The scope covers the complete life cycle CO2 emission assessment for the battery electric truck industry in the United States across light-, medium-, and heavy-duty segments. The study calculates C02 emissions for each stage of battery manufacturing. It also considers overarching factors that could potentially impact emissions for forecasts to 2030. The research also explores global resources of battery minerals, geopolitical challenges, and the electricity generation mix among US states. It also compares these results with diesel trucks to gauge the total CO2 emissions of both vehicle segments. Findings from the total life cycle CO2 emissions assessment address questions on whether the emission trail of battery electric trucks is cleaner than that of diesel trucks.