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市場調査レポート
商品コード
1395913
ヘルスケアサイバーセキュリティ:顧客の声 - 世界の動向Voice of Customer: Global Healthcare Cybersecurity Trends |
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ヘルスケアサイバーセキュリティ:顧客の声 - 世界の動向 |
出版日: 2023年11月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ヘルスケア業界のサイバーセキュリティ予算に影響を与える企業の意思決定者に対する調査
通常、ヘルスケア分野の組織は、内部システムをエアギャップ化することで、サイバーセキュリティの脅威から隔離してきました。しかし、継続的なデジタル化への取り組みや、BYOD(Bring - Your - Own - Device)やモノのインターネット(Internet of Things)対応デバイスの急速な普及の結果、ヘルスケア部門は広大なデジタルエコシステムに接続され、無数の新たな脅威にさらされています。
この急速に進化する脅威の状況の中で、ヘルスケア組織は世界的にその脆弱性を認識し、潜在的な被害から業務、患者データ、施設を守るために大規模な投資を行う準備が整いつつあります。サイバーセキュリティへの投資は、COVID - 19パンデミックの最盛期にはセキュリティ優先事項のリストのトップに躍り出たが、医療データと業務継続性を保護する意欲は、セキュリティチームにとって依然として重要な目標です。
Frost & Sullivanは、サイバーセキュリティの運用、組織管理、テクノロジーへの投資、脅威に対する認識、その他サイバーセキュリティの新規購入の意思決定プロセスにおける要因を把握するため、世界中のヘルスケア組織を対象に「顧客の声」調査を実施しました。調査対象となったヘルスケア企業の担当者のうち、40%は組織のCレベルの役職に就いており、次いでマネージャークラスが21%、VPクラスが20%となっています。
A Survey of Enterprise Decision-Makers Who Influence Cybersecurity Budgets in the Healthcare Industry
Typically, healthcare sector organizations have managed to keep themselves isolated from cybersecurity threats by air-gapping their internal systems. As the result of continual digitalization initiatives and the rapid adoption of bring-your-own-device and Internet of Things-enabled devices, however, the healthcare sector has found itself connected to a vast digital ecosystem and vulnerable to a myriad of new threats.
In this fast-evolving threat landscape, healthcare organizations globally are becoming aware of their vulnerability and ready to make significant investments to secure their operations, patient data, and facilities from potential harm. Cybersecurity investments quickly topped the list of security priorities at the height of the COVID-19 pandemic, and the willingness to safeguard healthcare data and operational continuity remains a key objective for security teams.
Frost & Sullivan conducted a Voice of Customer survey of healthcare organizations globally to understand their cybersecurity operations, organizational management, technology investment, threat awareness, and other factors that play into the decision-making process for new cybersecurity purchases. Of the healthcare representatives surveyed, 40% have a C-level position at their organization, followed by manager level and VP level positions at 21% and 20%, respectively.