市場調査レポート
商品コード
1395902
フルサービスエアラインの持続可能な航空燃料の成長機会Full-Service Airline Sustainable Aviation Fuel Growth Opportunities |
フルサービスエアラインの持続可能な航空燃料の成長機会 |
出版日: 2023年11月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
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航空旅行における排出量削減に焦点を当てた政策が将来の成長可能性を確保します
本レポートでは、2013年から2023年までの過去の航空会社との購入契約、メートルトン単位の生産量と価格、新規生産施設への投資を考慮し、2032年までのフルサービスTier I-III航空会社向け持続可能な航空燃料(SAF)市場を調査しています。
民間航空向けSAFは、新規参入企業との競争にさらされている伝統的な石油企業にとって、魅力的な付帯収益チャネルです。民間航空向けSAFは、2022年時点では生産量も航空会社の参入も限定的で、新興市場でした。本調査では、SAFの購入契約を結んでいる(またはすでに購入している)航空会社が存在し、生産設備がある地域のみを対象としています。
市場規模と予測は、フルサービス航空会社が購入するSAFのトン当たりコストに基づいています。米国、英国、ノルウェーは、税制優遇措置の開発、研究・技術革新のための安価な融資や助成金の提供、航空機のネット・ゼロ運航の義務付けを設定し、SAFの使用目標を設定する点においてリードしています。メーカーは、需要に応じて生産規模を拡大し、同時に競合価格を維持する方法を開発しなければなりません。
Policies Focusing on Reducing Emissions in Air Travel will Ensure Future Growth Potential
This report explores the market sustainable aviation fuel (SAF) for full-service Tier I-III air carriers through 2032 considering historical airline purchase agreements from 2013 to 2023, production in metric tons and prices, and investments in new production facilities.
SAF for commercial aviation is an attractive ancillary revenue channel for traditional oil companies that are seeing competition from new entrants. SAF in commercial aviation was a nascent market in 2022 with limited production and airline participation. Only regions that are home to airlines that have agreements for purchasing (or have already purchased) SAF and with production facilities are considered in this study.
Market sizing and forecasting is based on the cost per metric ton of SAF purchased by full-service carriers. The United States, United Kingdom, and Norway are leading the way in developing tax incentives, providing cheaper loans and grants for research and innovation, setting mandates
for net-zero aviation operations, and establishing targets for SAF use. Manufacturers will have to develop methods to scale production in response to demand and maintain competitive prices at the same time.