表紙:フルサービスエアラインの持続可能な航空燃料の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1395902

フルサービスエアラインの持続可能な航空燃料の成長機会

Full-Service Airline Sustainable Aviation Fuel Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 59 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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フルサービスエアラインの持続可能な航空燃料の成長機会
出版日: 2023年11月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

航空旅行における排出量削減に焦点を当てた政策が将来の成長可能性を確保します

本レポートでは、2013年から2023年までの過去の航空会社との購入契約、メートルトン単位の生産量と価格、新規生産施設への投資を考慮し、2032年までのフルサービスTier I-III航空会社向け持続可能な航空燃料(SAF)市場を調査しています。

民間航空向けSAFは、新規参入企業との競争にさらされている伝統的な石油企業にとって、魅力的な付帯収益チャネルです。民間航空向けSAFは、2022年時点では生産量も航空会社の参入も限定的で、新興市場でした。本調査では、SAFの購入契約を結んでいる(またはすでに購入している)航空会社が存在し、生産設備がある地域のみを対象としています。

市場規模と予測は、フルサービス航空会社が購入するSAFのトン当たりコストに基づいています。米国、英国、ノルウェーは、税制優遇措置の開発、研究・技術革新のための安価な融資や助成金の提供、航空機のネット・ゼロ運航の義務付けを設定し、SAFの使用目標を設定する点においてリードしています。メーカーは、需要に応じて生産規模を拡大し、同時に競合価格を維持する方法を開発しなければなりません。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • フルサービスエアラインの持続可能な航空燃料業界における上位3つの戦略的重要事項の影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を支える成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 航空会社の種類
  • 就航航空会社
  • 地域セグメント
  • 主な競合
  • 成長指標
  • 促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測に関する考察
  • 収益予測
  • 地域別収益予測
  • 収益と予測分析
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境
  • 市場シェア
  • 市場シェア分析

成長機会分析-北米

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 航空会社階層別収益予測
  • 予測分析

成長機会分析-欧州

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 航空会社階層別収益予測
  • 予測分析

成長機会分析-アジア太平洋地域

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 航空会社階層別収益予測
  • 予測分析

成長機会分析-中東

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 航空会社階層別収益予測
  • 予測分析

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:政府の規制、支援、混合義務化
  • 成長機会2:北米と欧州への注力
  • 成長機会3:よりクリーンな出張を優先する法人顧客

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜFrostなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PF60-56

Policies Focusing on Reducing Emissions in Air Travel will Ensure Future Growth Potential

This report explores the market sustainable aviation fuel (SAF) for full-service Tier I-III air carriers through 2032 considering historical airline purchase agreements from 2013 to 2023, production in metric tons and prices, and investments in new production facilities.

SAF for commercial aviation is an attractive ancillary revenue channel for traditional oil companies that are seeing competition from new entrants. SAF in commercial aviation was a nascent market in 2022 with limited production and airline participation. Only regions that are home to airlines that have agreements for purchasing (or have already purchased) SAF and with production facilities are considered in this study.

Market sizing and forecasting is based on the cost per metric ton of SAF purchased by full-service carriers. The United States, United Kingdom, and Norway are leading the way in developing tax incentives, providing cheaper loans and grants for research and innovation, setting mandates

for net-zero aviation operations, and establishing targets for SAF use. Manufacturers will have to develop methods to scale production in response to demand and maintain competitive prices at the same time.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Full-Service Airline Sustainable Aviation Fuel Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Air Carrier Types
  • Airline Fleets in Service
  • Regional Segmentation
  • Key Competitors
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Considerations
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment
  • Market Share
  • Market Share Analysis

Growth Opportunity Analysis-North America

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Airline Tier
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis-Europe

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Airline Tier
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis-Asia-Pacific

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Airline Tier
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis-Middle East

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Airline Tier
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Government Regulations, Support, and Blending Mandates
  • Growth Opportunity 2: Focus on North America and Europe
  • Growth Opportunity 3: Corporate Customers Prioritizing Cleaner Business Travel

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