表紙:アジアの電動三輪車の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1389123

アジアの電動三輪車の成長機会

Asian Electric Three-Wheeler Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 117 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
アジアの電動三輪車の成長機会
出版日: 2023年11月06日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

各国政府のEV移行政策と新たなビジネスモデルが需要を創出し、市場成長を加速する

アジアでは、燃料価格の上昇、有利な政策、充電インフラ整備に向けた政府の取り組みにより、電気自動車(EV)の普及が加速し、電動三輪車(E3W)が大きな伸びを記録しています。E3Wはまた、環境に優しい選択肢であり、運用コストが低いことから人気を集めています。パンデミック後は、ほとんどのeコマース企業がラストマイルの移動にE3Wを好むため、活況を呈するeコマース市場も貨物用E3Wの成長を支えています。アジアの一部の国も観光用にE3Wを使い始めており、この動向は人気を集めています。

充電インフラ、特にバッテリー交換インフラの改善は、 促進要因の主要な懸念事項の一つである航続距離への不安を解消するため、アジア諸国におけるE3W需要の改善につながると期待されます。

本調査では、アジア地域の現在の動向と新たなビジネスモデルを評価するとともに、一部の国の政府の取り組み、充電インフラ、トップOEMのプロファイル、成長機会についても紹介しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • アジアの電動三輪車(E3W)市場における戦略的課題トップ3の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長環境

  • 主要なポイント
  • 競合情勢
  • E3Wの重要な用途
  • E3Wのターゲット顧客要件
  • E3Wの重要なパラメータ
  • OEMの成長戦略マトリックス
  • E3WのOEMの成長と技術マトリックス
  • アジアのE3W市場の動向分析
  • ビジネスモデル:成長機会分析
  • 急成長するインド市場における最近のパートナーシップ

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 成長指標
  • 予測の前提条件
  • 調査手法
  • 販売台数予測
  • 販売台数予測:国別
  • 主要競合メーカー

E3W市場動向

  • 動向1:Eコマースとラストワンマイルデリバリーサービスの活況がE3W販売を後押し
  • 動向2:鉛電池からリチウムイオン電池へのシフト
  • 動向3:E3WのBaaS(Battery as a Service)
  • 動向4:ビルトイン テレマティクスソリューションの導入
  • 動向5:革新的なバッテリーソリューション - 急速充電技術
  • 動向6:E3WのL3からL5へのシフト
  • 動向7:革新的なEVタイヤ
  • 動向8:複数の融資オプションを提供する新興FinTechプラットフォーム

充電インフラ

  • E3Wが使用するバッテリーの種類
  • 充電インフラ:要件と充電タイプ
  • 充電・交換サービスプロバイダー
  • 充電ステーションの流通

E3Wバリューチェーン

  • E3Wエコシステム
  • 特定のバリューチェーン参加企業
  • 特定OEM向けのE3Wエコシステムの統合

E3Wのビジネスモデル

  • ビジネスモデル1:サービスとしてのフリートマネジメント(FMaaS)
  • ビジネスモデル2:OEMによるE3Wのレンタルとリース
  • ビジネスモデル3:E3Wのシェアードモビリティ
  • ビジネスモデル4:eトゥクトゥク ツアー

地域別/国別分析

  • 成長指標
  • 市場開拓の全体像
  • 主要政府規制
  • E3Wインフラ
  • 販売台数予測
  • 競合環境
  • 企業プロファイル:Huaihai Holding Group
  • 企業プロファイル:Qiangsheng Group
  • 企業プロファイル:Zongshen Motor
  • 成長指標
  • 市場開拓の全体像
  • 主要政府規制
  • E3Wインフラ
  • 販売台数見通し
  • 競合環境
  • 企業プロファイル:M&M Last Mile Mobility(LMM)
  • 企業プロファイル:YC Electric Vehicle
  • 企業プロファイル:Saera Electric
  • 成長指標
  • 市場開拓の全体像
  • 主要政府規制
  • E3Wインフラ
  • 販売台数見通し
  • 競合環境
  • 企業プロファイル:BEMAC Electric Transportation Philippines, Inc.
  • 企業プロファイル:Tojo Motors
  • 企業プロファイル:EGV
  • 成長指標
  • 新興国市場の開拓
  • 主要政府規制
  • E3Wインフラ
  • 販売台数見通し
  • 競合環境
  • 企業プロファイル:eTuk Factory
  • 企業プロファイル:BIZ NEX Motor
  • 成長指標
  • 市場開拓の全体像
  • 主要政府規制
  • E3Wインフラ
  • 販売台数見通し
  • 競合環境
  • 企業プロファイル:BEMAC Corporation
  • 企業プロファイル:Terra Motors

成長機会領域

  • 成長機会1:E3Wモビリティ空間を変える重要な役割を果たすE3W新興企業への投資
  • 成長機会2:技術的に先進的なEV利害関係者との協業
  • 成長機会3:新たな成長機会を生み出す革新的ビジネスモデル

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: MGF0-44

Governments EV Transition Policies and Emerging Business Models will Create Demand and Accelerate Market Growth

Electric three-wheelers (E3Ws) in Asia have registered significant growth due to increasing fuel prices, favorable policies, and government initiatives to improve charging infrastructure, accelerating electric vehicle (EV) adoption in the region. E3Ws are also gaining popularity as they are an environment-friendly option and have low operating costs; post-pandemic, the booming eCommerce market has also supported the growth of cargo E3Ws as most eCommerce companies prefer E3Ws for last-mile mobility. Some Asian countries have also started using E3Ws for tourism, and the trend is gaining popularity.

Improving charging infrastructure, especially battery-swapping infrastructure, is expected to improve E3W demand in Asian countries as it will address one of the major concerns drivers have-that of range anxiety.

This study assesses current trends and emerging business models in the Asian region along with a select few countries' government initiatives, charging infrastructure, top OEM profiles, and growth opportunities.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Asian Electric Three-wheeler (E3W) Market
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Key Takeaways
  • Competitive Landscape
  • Pivotal E3W Usages
  • E3W Target Customer Requirements
  • Pivotal E3W Parameters
  • Select OEM Growth Strategy Matrix
  • Select E3W OEMs' Growth and Technology Matrix
  • Trend Impact Analysis on the Asian E3W Market
  • Business Model: Growth Opportunity Analysis
  • Recent Partnerships in the Fast-Growing Indian Market

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Growth Metrics
  • Forecast Assumptions
  • Forecast Methodology
  • Unit Sales Forecast
  • Unit Sales Forecast by Country
  • Leading Competitors

E3W Market Trends

  • Trend 1: Booming eCommerce and Last-mile Delivery Services Boosting E3W Sales
  • Trend 2: Shift from Lead-acid to Lithium-ion Batteries
  • Trend 3: Battery as a Service (BaaS) for E3Ws
  • Trend 4: Implementation of Built-in Telematics Solutions
  • Trend 5: Innovative Battery Solutions: Rapid Charging Technology
  • Trend 6: Shift from L3 to L5 E3Ws
  • Trend 7: Innovative EV Tires
  • Trend 8: Emerging Fintech Platforms Offering Multiple Financing Options

Charging Infrastructure

  • Types of Batteries E3Ws Use
  • Charging Infrastructure: Requirements and Charging Types
  • Battery Charging and Swapping Service Providers
  • Charging Station Distribution

E3W Value Chain

  • E3W Ecosystem
  • Select Value Chain Participants
  • E3W Ecosystem Integration for Select OEMs

E3W Business Models

  • Business Model 1: Fleet Management as a Service (FMaaS)
  • Business Model 2: Renting and Leasing of E3Ws by OEMs
  • Business Model 3: Shared Mobility for E3Ws
  • Business Model 4: eTuk-tuk Tours

Regional/Country-wise Analysis

  • Growth Metrics
  • Overall Market Development
  • Key Government Regulations
  • E3W Infrastructure
  • Unit Sales Forecast
  • Competitive Environment
  • Company Profile: Huaihai Holding Group
  • Company Profile: Qiangsheng Group
  • Company Profile: Zongshen Motor
  • Growth Metrics
  • Overall Market Development
  • Key Government Regulations
  • E3W Infrastructure
  • Unit Sales Forecast
  • Competitive Environment
  • Company Profile: M&M Last Mile Mobility (LMM)
  • Company Profile: YC Electric Vehicle
  • Company Profile: Saera Electric
  • Growth Metrics
  • Overall Market Development
  • Key Government Regulations
  • E3W Infrastructure
  • Unit Sales Forecast
  • Competitive Environment
  • Company Profile: BEMAC Electric Transportation Philippines, Inc.
  • Company Profile: Tojo Motors
  • Company Profile: EGV
  • Growth Metrics
  • Overall Market Development
  • Key Government Regulations
  • E3W Infrastructure
  • Unit Sales Forecast
  • Competitive Environment
  • Company Profile: eTuk Factory
  • Company Profile: BIZ NEX Motor
  • Growth Metrics
  • Overall Market Development
  • Key Government Regulations
  • E3W Infrastructure
  • Unit Sales Forecast
  • Competitive Environment
  • Company Profile: BEMAC Corporation
  • Company Profile: Terra Motors

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Investments in E3W Start-ups to Play a Vital Role in Changing the E3W Mobility Space
  • Growth Opportunity 2: Collaborations with Technologically Advanced EV Stakeholders
  • Growth Opportunity 3: Innovative Business Models Creating New Growth Opportunities

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer