市場調査レポート
商品コード
1383292
アジア太平洋地域の軍用衛星通信(SATCOM)における成長機会Asia-Pacific Military Satellite Communications Growth Opportunities |
アジア太平洋地域の軍用衛星通信(SATCOM)における成長機会 |
出版日: 2023年10月20日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 33 Pages
納期: 即日から翌営業日
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アジア太平洋地域の防衛業界は、商用衛星通信機能を活用して業界の発展をサポート
調査では、アジア太平洋地域の軍用衛星通信(SATCOM)業界のスナップショットを提供しています。分析では、SATCOM業界を宇宙セグメントと地上セグメントに分類し、衛星、地上局、関連コンポーネント・サービスを網羅しています。評価対象は、防衛支出が多く、軍用SATCOMプロジェクト/プログラムを公表しているオーストラリア、インド、日本、韓国といった、アジア太平洋地域の諸国です。
調査では、地域の一般的な業界の促進要因と障壁、技術動向を特定しています。国内の軍用SATCOM業界を簡潔に分析し、現在進行中の技術の進歩、新たな市場機会、競合情勢を強調し、関連する地域および地域間の防衛協力について評価しています。
調査では、軍用SATCOM業界の主権開発能力を強化するために、政府、学術機関、商用/民間SATCOMプロバイダー、防衛セクター間の連携を重視しています。現地のサプライチェーンとバリューチェーンを支援する外国企業と国内企業との相乗的パートナーシップは、市場での存在感を高めるために不可欠です。新興企業や中小企業(SME)の出現は、業界の進歩や競合情勢に影響を与えると予想されます。
The APAC Defense Industry Leverages the Commercial Satellite Communication Capabilities to Support Industry Advancement
This research service provides a snapshot of the Asia-Pacific military satellite communications (SATCOM) industry. The analysis categorizes the SATCOM industry into space and ground segments, encompassing satellites, ground stations, and related components and services. The assessment covers a select few APAC nations, namely Australia, India, Japan, and South Korea, which have higher defense spending and publicly announced military SATCOM projects/programs.
The research service identifies the general industry drivers and barriers and the technology trends in the region. It briefly analyzes the domestic military SATCOM industries, highlighting the ongoing technology advancements, emerging market opportunities, and the competitive landscape, encompassing foreign and domestic companies for each focus country. The study assesses relevant regional and inter-regional defense collaborations that may support market expansion opportunities for industry participants of allied nations.
The study emphasizes collaborations among governments, academia, commercial/civil SATCOM providers, and the defense sector to strengthen sovereign development capabilities in the military SATCOM industry. Synergistic partnerships among foreign and domestic companies that support local supply and value chains are critical for boosting market presence. The emergence of start-ups and small and medium enterprises (SMEs) will impact industry advancements and the competitive landscape.