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市場調査レポート
商品コード
1368216
屋根材における成長機会Growth Opportunities in Roofing Materials |
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屋根材における成長機会 |
出版日: 2023年09月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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技術進歩への投資と住宅・商業ビル再建の活発化が市場の可能性を高める
世界の屋根材市場は2030年までに1,655億7,000万米ドルに達します。住宅・商業ビルの建て替え投資の増加が市場成長の促進要因となります。金属、アスファルト、プラスチック/メンブレン、その他の材料(粘土瓦、ソーラー技術、グリーンルーフを含む)は、屋根材市場調査における4つの主要製品タイプです。製品タイプごとに異なる最終用途と主要製品・技術について説明し、世界市場を5つの主要地域とし、それぞれを定量的・定性的にカバーしています。
確立された顧客とメーカーの長期的関係と高いブランドロイヤリティが屋根材業界の特徴です。主要市場企業は、ブランド評価を高めるため、幅広い製品群と競合他社よりも優れた品質の提供に注力しています。大手企業は、地元メーカーやサプライヤーに対する競争上の優位性を獲得するため、製品ポートフォリオと他の屋根部材を組み合わせた総合的な屋根システムサービスに焦点を当てた、確固たる市場ポジショニング戦略を採用しています。市場は高度に断片化されており、複数の大手企業と、特定の製品や地域に特化した多種多様な小規模企業が存在します。
製品価格は面積ベースです。価格計算では、サプライチェーンの混乱、平均的な材料価格、現場での典型的な製品量/オーバーラップ/廃棄物を考慮します。収益計算と出荷単価予測は、資材量を明確な貨幣価値に関連付けることにより、平均資材価格を使用します。
アジア太平洋(APAC)が市場の需要を牽引します。急速な都市化、人口拡大、一人当たり所得の増加などの要因によって、ベトナム、インドネシア、インドなどの新興市場の需要が急増しています。中東・北アフリカ(MENA)が最も高い市場成長を遂げると思われます。この地域は、建設と工業用途で力強い拡大を経験しており、これらの分野が発展するにつれて初期成長が可能になります。中東は工業化が進んでおり、商業用および工業用構造物の需要が増加しています。
初期コストが高く長期コストが低い金属屋根は、耐用年数が長く耐久性に優れているため、最も急成長する製品分野として浮上すると思われます。粘土、セメント、木材、瓦、緑化屋根、ソーラーなど様々な材料を含むその他の材料カテゴリーは市場規模が最も大きいが、アスファルトは単一セグメントの製品グループであり、市場規模的に優位を占めると思われます。
商業用と比較すると、新興国市場は人口増加率が高く、住宅の増改築や屋根葺き需要が大きいため、住宅用は最大かつ2番目に急成長するセグメントです。屋根葺き替えが住宅市場を牽引するのは、消費者が耐用年数に達した製品を交換したり、破損を修理したり、製品タイプを変更したりして製品需要を増やすからです。産業分野は、新興国市場の多くの産業が発展しているため、まずまずの成長が見込まれます。
Investment in Technology Advancements and Increasing Activity in Residential and Commercial Building Reconstruction to Boost Market Potential
The global roofing materials market will reach $165.57 billion by 2030. Increasing investments in residential and commercial building reconstruction will drive market growth. Metal, asphalt, plastic/membrane, and other materials (including clay tiles, solar technology, and green roofs) are the four main product types in the roofing materials market study. Different end-use applications for each product type are discussed, as well as the key products and technologies. Applications are quantitatively explained for the four main product types regarding the total roofing materials market. The global market is presented as 5 key regions, each covered both quantitatively and qualitatively.
Established long-term relationships between customers and manufacturers and high brand loyalty are characteristics of the roofing industry. Major market players focus on offering a wide range of products and better quality than competitors to enhance brand reputation. Major companies are adopting robust market positioning strategies focused on integrated roofing system services by combining product portfolios with other roofing components to achieve a competitive advantage over local manufacturers and suppliers. The market is highly fragmented, with several big players and a large variety of small companies focusing on a specific product and region.
Product price is based on square footage. The pricing calculation considers supply chain disruptions, average material pricing, and the typical product amount/overlap/waste on the jobsite. Revenue calculations and unit shipment forecasting use the average material pricing by correlating material volume to a distinct monetary value.
Asia-Pacific (APAC) will drive market demand. Factors including rapid urbanization, population expansion, and increasing per capita income have a driven rapid increase in demand from emerging markets, such as Vietnam, Indonesia, and India. The Middle East and North Africa (MENA) will see the highest market growth. This region is experiencing robust expansion in construction and industrial applications, allowing initial growth emersion as these segments develop. The Middle East is heavily industrializing, increasing commercial and industrial structure demand.
Metal roofs, with high initial and low long-term costs, will emerge as the fastest-growing product segment because of their long service life and durability. The other materials category, which includes various materials such as clay, cement, wood, tiles, green roofs, and solar, is the largest market size; however, asphalt is the single-segmented product group that will dominate the market size-wise.
Compared to commercial, residential will be the largest and second-fastest-growing segment because of developing markets with high population growth and a greater demand for more/larger houses and residential roofing. Reroofing will drive the residential market as consumers replace products at the end of life, fix damage, or switch product types, increasing product demand. The industrial segment will see decent growth because of the development of many industries in less-developed markets.