表紙:屋根材における成長機会
市場調査レポート
商品コード
1368216

屋根材における成長機会

Growth Opportunities in Roofing Materials


出版日
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英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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屋根材における成長機会
出版日: 2023年09月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

技術進歩への投資と住宅・商業ビル再建の活発化が市場の可能性を高める

世界の屋根材市場は2030年までに1,655億7,000万米ドルに達します。住宅・商業ビルの建て替え投資の増加が市場成長の促進要因となります。金属、アスファルト、プラスチック/メンブレン、その他の材料(粘土瓦、ソーラー技術、グリーンルーフを含む)は、屋根材市場調査における4つの主要製品タイプです。製品タイプごとに異なる最終用途と主要製品・技術について説明し、世界市場を5つの主要地域とし、それぞれを定量的・定性的にカバーしています。

確立された顧客とメーカーの長期的関係と高いブランドロイヤリティが屋根材業界の特徴です。主要市場企業は、ブランド評価を高めるため、幅広い製品群と競合他社よりも優れた品質の提供に注力しています。大手企業は、地元メーカーやサプライヤーに対する競争上の優位性を獲得するため、製品ポートフォリオと他の屋根部材を組み合わせた総合的な屋根システムサービスに焦点を当てた、確固たる市場ポジショニング戦略を採用しています。市場は高度に断片化されており、複数の大手企業と、特定の製品や地域に特化した多種多様な小規模企業が存在します。

製品価格は面積ベースです。価格計算では、サプライチェーンの混乱、平均的な材料価格、現場での典型的な製品量/オーバーラップ/廃棄物を考慮します。収益計算と出荷単価予測は、資材量を明確な貨幣価値に関連付けることにより、平均資材価格を使用します。

アジア太平洋(APAC)が市場の需要を牽引します。急速な都市化、人口拡大、一人当たり所得の増加などの要因によって、ベトナム、インドネシア、インドなどの新興市場の需要が急増しています。中東・北アフリカ(MENA)が最も高い市場成長を遂げると思われます。この地域は、建設と工業用途で力強い拡大を経験しており、これらの分野が発展するにつれて初期成長が可能になります。中東は工業化が進んでおり、商業用および工業用構造物の需要が増加しています。

初期コストが高く長期コストが低い金属屋根は、耐用年数が長く耐久性に優れているため、最も急成長する製品分野として浮上すると思われます。粘土、セメント、木材、瓦、緑化屋根、ソーラーなど様々な材料を含むその他の材料カテゴリーは市場規模が最も大きいが、アスファルトは単一セグメントの製品グループであり、市場規模的に優位を占めると思われます。

商業用と比較すると、新興国市場は人口増加率が高く、住宅の増改築や屋根葺き需要が大きいため、住宅用は最大かつ2番目に急成長するセグメントです。屋根葺き替えが住宅市場を牽引するのは、消費者が耐用年数に達した製品を交換したり、破損を修理したり、製品タイプを変更したりして製品需要を増やすからです。産業分野は、新興国市場の多くの産業が発展しているため、まずまずの成長が見込まれます。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長が困難な理由
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 屋根材業界における戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 主な競合企業
  • 各社の主力製品
  • 成長指標
  • 流通チャネル
  • 促進要因
  • 促進要因分析
  • 成長阻害要因
  • 成長阻害要因分析
  • グリーンルーフ
  • 予測の前提条件
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 収益予測:地域別
  • 収益と予測最終:用途別
  • 出荷数量見通し:製品別
  • 出荷数量見通し:地域別
  • 出荷数量見通し:最終用途別
  • 収益と出荷数量の予測分析
  • 平均製品価格帯
  • 予測分析 - 価格動向
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 製品プレゼンス
  • 会社概要

成長機会分析:金属

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:地域別
  • 出荷数量予測:地域別
  • 予測分析 - 金属屋根

アスファルト

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:地域別
  • 出荷数量予測:地域別
  • 予測分析 - アスファルト

プラスチック/メンブレン

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:地域別
  • 出荷数量予測:地域別
  • 予測分析 - プラスチック/メンブレン

その他

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 地域別収益予測
  • 地域別出荷数量予測
  • 予測分析 - その他の素材

成長機会分析:北米(NA)

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - 北米

成長機会分析:欧州

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - 欧州

成長機会分析:アジア太平洋地域

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - APAC

成長機会分析:ラテンアメリカ(LATAM)

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - ラテンアメリカ

成長機会分析:中東・北アフリカ(MENA)

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - MENA

成長機会分析:最終用途別

  • 最終用途別:収益と出荷数量の予測
  • 最終用途別:出荷数量予測
  • 製品別・最終用途別:収益
  • 製品別・最終用途別:出荷数量

成長機会分析:住宅

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - 住宅用屋根材

成長機会分析:商業

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - 商業用屋根材

成長機会分析:産業用

  • 成長指標
  • 収益と出荷数量の予測
  • 収益予測:製品別
  • 出荷数量予測:製品別
  • 予測分析 - 産業用屋根材

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:地理的拡大
  • 成長機会2:M&A
  • 成長機会3:技術・製品開発

次のステップ

目次
Product Code: K8D4-85

Investment in Technology Advancements and Increasing Activity in Residential and Commercial Building Reconstruction to Boost Market Potential

The global roofing materials market will reach $165.57 billion by 2030. Increasing investments in residential and commercial building reconstruction will drive market growth. Metal, asphalt, plastic/membrane, and other materials (including clay tiles, solar technology, and green roofs) are the four main product types in the roofing materials market study. Different end-use applications for each product type are discussed, as well as the key products and technologies. Applications are quantitatively explained for the four main product types regarding the total roofing materials market. The global market is presented as 5 key regions, each covered both quantitatively and qualitatively.

Established long-term relationships between customers and manufacturers and high brand loyalty are characteristics of the roofing industry. Major market players focus on offering a wide range of products and better quality than competitors to enhance brand reputation. Major companies are adopting robust market positioning strategies focused on integrated roofing system services by combining product portfolios with other roofing components to achieve a competitive advantage over local manufacturers and suppliers. The market is highly fragmented, with several big players and a large variety of small companies focusing on a specific product and region.

Product price is based on square footage. The pricing calculation considers supply chain disruptions, average material pricing, and the typical product amount/overlap/waste on the jobsite. Revenue calculations and unit shipment forecasting use the average material pricing by correlating material volume to a distinct monetary value.

Asia-Pacific (APAC) will drive market demand. Factors including rapid urbanization, population expansion, and increasing per capita income have a driven rapid increase in demand from emerging markets, such as Vietnam, Indonesia, and India. The Middle East and North Africa (MENA) will see the highest market growth. This region is experiencing robust expansion in construction and industrial applications, allowing initial growth emersion as these segments develop. The Middle East is heavily industrializing, increasing commercial and industrial structure demand.

Metal roofs, with high initial and low long-term costs, will emerge as the fastest-growing product segment because of their long service life and durability. The other materials category, which includes various materials such as clay, cement, wood, tiles, green roofs, and solar, is the largest market size; however, asphalt is the single-segmented product group that will dominate the market size-wise.

Compared to commercial, residential will be the largest and second-fastest-growing segment because of developing markets with high population growth and a greater demand for more/larger houses and residential roofing. Reroofing will drive the residential market as consumers replace products at the end of life, fix damage, or switch product types, increasing product demand. The industrial segment will see decent growth because of the development of many industries in less-developed markets.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Roofing Materials Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Key Competitors
  • Core Product Competencies of Companies
  • Growth Metrics
  • Distribution Channels
  • Growth Drivers
  • Growth Drivers Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraints Analysis
  • Green Roofs
  • Forecast Assumptions
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast by End Application
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Region
  • Unit Shipment Forecast by End Application
  • Forecast Analysis-Revenue and Unit Shipment
  • Average Product Pricing Range
  • Forecast Analysis-Pricing Trends
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Product Presence
  • Company Overview

Growth Opportunity Analysis: Metal

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Unit Shipment Forecast by Region
  • Forecast Analysis-Metal Roofs

Asphalt

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Unit Shipment Forecast by Region
  • Forecast Analysis-Asphalt

Plastic/Membrane

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Unit Shipment Forecast by Region
  • Forecast Analysis-Plastic/Membrane

Other

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Unit Shipment Forecast by Region
  • Forecast Analysis-Other Materials

Growth Opportunity Analysis: North America (NA)

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-North America

Growth Opportunity Analysis: Europe

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-Europe

Growth Opportunity Analysis: Asia-Pacific

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-APAC

Growth Opportunity Analysis: Latin America (LATAM)

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-Latin America

Growth Opportunity Analysis: Middle East & North Africa (MENA)

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-MENA

Growth Opportunity Analysis by End Application

  • Revenue Forecast by End Application
  • Unit Shipment Forecast by End Application
  • Revenue by Product and End Application
  • Unit Shipment by Product and End Application

Growth Opportunity Analysis: Residential

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-Residential Roofing

Growth Opportunity Analysis: Commercial

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-Commercial Roofing

Growth Opportunity Analysis: Industrial

  • Growth Metrics
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast by Product
  • Unit Shipment Forecast by Product
  • Forecast Analysis-Industrial Roofing

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Geographic Expansion
  • Growth Opportunity 2: Mergers and Acquisitions
  • Growth Opportunity 3: Technology and Product Development

Next Steps

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