表紙:世界のデジタル治療薬市場における成長機会
市場調査レポート
商品コード
1358192

世界のデジタル治療薬市場における成長機会

Growth Opportunities in the Global Digital Therapeutics Market


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英文 97 Pages
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世界のデジタル治療薬市場における成長機会
出版日: 2023年09月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 97 Pages
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概要

予防医療と市場アクセス戦略が新たな成長機会に拍車

この調査レポートは、世界のデジタル治療薬(DTx)市場全体とセグメント別の収益予測を掲載し、世界のDTx市場参入企業にとって重要な成長機会に焦点を当てています。

長期にわたる慢性疾患を抱える患者は、投薬量を減らし、有害事象の引き金を引き、ヘルスケア利用を制限するために、安全でエビデンスに基づいたデジタル治療を求めるようになっています。この背景には、こうした状態に伴う高額な医療費があり、効果的で手ごろな価格のソリューションが必要とされていることがあります。支払者と医療提供者は、価値観に基づくケアを推進しながら、患者の関与、アドヒアランス、利便性を向上させるために、費用対効果の高い代替薬を求めています。また、疾病の逆転や予防医療に対するソリューションも大きな需要となっています。ライフサイエンス(LS)企業は、患者の治療体験を向上させる「around the pill(錠剤の周りにあるもの)」配合剤の開発を目指しています。また、将来の創薬に役立つデジタル・バイオマーカーも探しています。LS社はDTx企業と提携し、パイプラインの拡充とアンメット・メディカル・ニーズに対する新たな治療法の開発に取り組んでいます。さらにLSは、DTx企業が世界に患者を拡大し、健康公平性の目標を達成できるよう支援しています。また、DTxベンダーと医療機器企業とのコラボレーションは、個別化治療薬の投与量の最適化を促進しています。

ほとんどのデジタルヘルス技術は、そのソリューションの臨床的有効性を査読付き報告書によって体系的に証明することができず、長い間苦しんできました。そのため、患者の転帰の改善と包括的な償還を同時に保証する、規制された「処方箋グレード」のデジタル治療計画という独自の特徴を確保することはできなかっています。厳格で質の高い分散型臨床試験の支援により、より多くのDTx企業が、製品の安全性と有効性を証明し、広範な商業化を推進するために、強力な臨床データ、RWEデータ、HEORデータの作成に注力することになると思われます。

さらに、バイオ医薬品、医療機器、医療技術の融合は、統合的な患者管理、ペイシェントジャーニー全体を総合的にサポートする方向にシフトする上で重要な役割を果たすと思われます。患者体験を重視するDTx企業は、さまざまな顧客タイプに合わせた多様なビジネスモデルを活用し、医師が製品を推奨し、患者が決められた期間一貫して製品を使用し、介護者が24時間体制で転帰をモニターし、支払者が使用コストを払い戻すことを可能にするスケーラブルなソリューションを実現しなければならないです。

DTx企業とLS企業との協力関係は、より広範な患者へのリーチを可能にし、リスク分担契約とともに拡張性を高める。DTx療法は現在、従来の薬物療法に代わる有効な補助療法と考えられており、包括的な規制の対象となっています。特定の患者群に対する臨床転帰の改善というエビデンスに基づき、FDA、NHS、CEといった国や州レベルの規制機関から処方ステータスが認められています。

米国は世界規模での成長にとって重要な市場であり、次いで欧州が続くが、この地域ではドイツがDTx採用の魅力が最も高いことからリードしています。これは、保険償還率が高く、支払者、医療提供者、ライフサイエンスおよび医療機器業界の企業による早期採用によるものです。

疾病管理アプリケーションは、世界のDTx市場収益の大部分を占めると予想されます。これらのソリューションは、慢性疾患管理への患者の関与を高め、ヘルスケア利用を減らし、症状の自己管理を促します。その結果、医療提供者はこれらのソリューションを補助的な治療アプローチの一部として取り入れるようになります。糖尿病は、治療分野の中で売上高シェアが最も高く、CAGR成長率も高いと予想されます。これは、世界の糖尿病人口の増加により、糖尿病管理ソリューションに対する需要が高まっているためです。さらに、コネクテッド・ケアのための製薬会社とデジタル・インスリン管理ソリューションとの提携も増加しています。ウェルネスと行動管理分野は、世界的にメンタルヘルスと認知ヘルスソリューションの需要が高いことに加え、雇用主がDTxベンダーと提携して従業員の生産性とウェルネスを高めるソリューションを提供していることから、収益が伸びるとみられます。イマーシブ・セラピューティクスは、手の届きにくい高リスクの行動健康状態をターゲットとする効果的な治療アプローチとして台頭し、患者のエンゲージメントを高めると思われます。

支払者は、DTx市場の収益に貢献する主要なビジネスユーザーです。支払者は、患者が医師や処方決定者からの紹介に基づき自動的に適用されるか、または加入することになる様々な価値ベースの支払いプランを通じて、市場収益の60%から66%を償還すると予想されます。さらに、DTxソリューションが処方者の経験全体を強化し、現在の標準治療を向上させるため、医療提供者の役割は重要になります。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • デジタル・セラピューティクス業界における戦略的課題トップ3のインパクト
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進する

成長機会分析

  • 分析範囲
  • DTxソリューションのイントロダクション
  • すべてのDTxが従うべき10の基本原則
  • DTx製品の分類
  • DTxメカニズムとデリバリールート
  • 用途、治療領域、事業区分
  • アプリケーション別市場セグメンテーション
  • 治療領域別市場セグメンテーション
  • 地域別セグメンテーション
  • 主要競合企業
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因

成長環境

  • 1人当たりのヘルスケア支出分析
  • DTxの承認と治療領域にわたる多様化
  • 主要市場動向
  • DCTモデルによる商業的可能性の開拓
  • 米国と欧州における規制の見通し
  • DTx-規制の展望:APAC
  • 規制当局の見通し:中東・アフリカ・カリブ海地域
  • 世界の償還と市場参入動向
  • 資金調達の情勢
  • ビジネスモデルの説明
  • 上位5つのビジネスモデルの概要分析
  • 予測の前提条件と限界
  • 収益と予測
  • アプリケーション別収益予測
  • 収益予測分析
  • 地域別収益予測
  • 地域別収益予測分析-北米と欧州
  • 地域別収益予測分析-APAC
  • 地域別収益予測分析-MENASA、LATAM、カリブ海地域
  • 治療領域別収益と予測
  • 収益予測と考察-治療領域
  • 事業別売上高シェア
  • 事業別売上シェア分析
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 収益シェア分析
  • 主な競争相手と提供製品

成長機会の分析疾病管理

  • 成長指標
  • 収益と予測
  • 予測分析-疾病管理
  • 使用事例-疾病管理への採用

成長機会の分析行動とウェルネス管理

  • 成長指標
  • 収益と予測
  • 予測分析-ウェルネスと行動管理
  • 使用事例-ウェルネスと行動管理における採用

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:DTxによるがん関連の苦痛の治療、発生予測の提供、QoLの向上
  • 成長機会2:慢性疾患の服薬アドヒアランスと個別化コーチング・ソリューション
  • 成長機会3:予測・予防医療のためのデジタルバイオマーカー
  • 成長機会4:個別化ケアのための没入型治療薬

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜ今フロストなのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PF19-52

Preventive Care and Market Access Strategies Spur New Growth Opportunities

This study presents Frost & Sullivan's overall market and segment-wise revenue forecasts of the global digital therapeutics (DTx) market and highlights key growth opportunities for global DTx market participants.

Patients with long-term chronic conditions increasingly seek safe, evidence-based digital treatments to reduce their medication dosages, reverse triggers of adverse events, and limit healthcare utilization. This is due to the high cost of care associated with these conditions and the need for effective and affordable solutions. Payers and providers seek cost-effective medication alternatives to improve patient engagement, adherence, and convenience while promoting value-based care. The need for disease-reversal and preventive care solutions is also seeing huge demand. Life sciences (LS) companies aim to develop 'around the pill' combination products to enhance patients' treatment experiences. They are also searching for digital biomarkers to assist in drug discovery in the future. LS is partnering with DTx companies to expand their pipelines and develop new treatments for unmet medical needs. In addition, LS is helping DTx companies grow their patient reach globally and achieve their health equity objectives. Collaborations between DTx vendors and medical device companies are also facilitating dosage optimization for personalized therapeutics.

Most digital health technologies have long suffered from being unable to systematically prove their solutions' clinical efficacy via peer-reviewed reports. Thus, they have never secured the unique distinction of being a regulated and "prescription-grade" digital treatment plan that guarantees improved patient outcomes and comprehensive reimbursement at the same time. With the support of rigorous and high-quality decentralized clinical trials, more DTx companies will focus on generating strong clinical, RWE, and HEOR data to prove the safety and effectiveness of their products and drive widespread commercialization.

Additionally, the convergence of biopharma, medical devices, and health technology will play a significant role in shifting toward integrated patient management and holistically supporting the entire patient journey. DTx companies focused on the patient experience must utilize a variety of business models tailored to different customer types, allowing for scalable solutions that enable physicians to recommend their products, patients to use them consistently for a defined period, caregivers to monitor outcomes round the clock, and payers to reimburse the cost of usage.

Collaboration between DTx and LS companies will increase, enabling broader patient reach and increasing scalability alongside risk-sharing agreements. DTx solutions are now considered valid alternatives or adjuncts to traditional pharmacotherapy and are subject to comprehensive regulation. They have been granted prescription status by national or state-level regulatory agencies, such as the FDA, NHS, and CE, based on evidence of improved clinical outcomes for specific patient groups.

The United States is a significant market for growth on a global scale, followed by Europe, where Germany leads the way owing to the highest DTx adoption attractiveness in this region. It is due to higher reimbursement rates and early adoption by payers, providers, and companies in the life sciences and medical device industries.

The disease management application is expected to make up a significant portion of the DTx market revenue worldwide. These solutions enable better patient engagement in chronic care management, lowering healthcare utilization and encouraging self-management of symptoms. This, in turn, incentivizes providers to incorporate these solutions as part of adjunct treatment approaches. Diabetes is expected to have the highest share in revenue within therapy areas and a high CAGR growth rate. This is due to the increasing demand for diabetes management solutions caused by the rising diabetic population worldwide. Additionally, there has been an increase in partnerships between pharma and digital insulin management solutions for connected care. The wellness and behavior management sector will experience revenue growth due to the high demand for mental and cognitive health solutions globally, as well as employers partnering with DTx vendors to provide solutions that enhance employee productivity and wellness. Immersive therapeutics will emerge as an effective treatment approach targeting hard-to-reach and high-risk behavioral health conditions, enhancing patient engagement.

Payers are the primary business users contributing to DTx market revenue. They are expected to reimburse 60% to 66% of the market revenue through different value-based payment plans that patients will be automatically eligible for or subscribed to based on referrals from physicians or formulary decision-makers. Additionally, the role of the providers will become significant as DTx solutions enhance the entire prescriber experience and elevate the current standard of care.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Digital Therapeutics Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Introduction to DTx Solutions
  • The Ten Core Principles All DTx Must Follow
  • DTx Product Categorization
  • DTx Mechanisms and Delivery Routes
  • Application, Therapy Area, and Business Segmentation
  • Market Segmentation By Application
  • Market Segmentation By Therapy Area
  • Segmentation by Geography
  • Key Competitors
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Environment

  • Per Capital Healthcare Spending Analysis
  • DTx Approval and Diversification Across Therapy Areas
  • Key Market Trends
  • Unlocking Commercial Viability Through DCT Model
  • Regulatory Outlook-United States and Europe
  • DTx-Regulatory Outlook: APAC
  • Regulatory Outlook, MENASA, LATAM, and the Caribbean
  • Global Reimbursement and Market Access Trends
  • Funding Landscape
  • Business Model Description
  • Summary Analysis of the Top 5 Business Models
  • Forecast Assumptions and Limitations
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Application
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis by Region-North America and Europe
  • Revenue Forecast Analysis by Region-APAC
  • Revenue Forecast Analysis by Region-MENASA, LATAM, and the Caribbean
  • Revenue Forecast by Therapy Area
  • Revenue Forecast Discussion-Therapy areas
  • Revenue Share by Business
  • Revenue Share Analysis by Business
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share Analysis
  • Key Competitors and Product Offerings

Growth Opportunity Analysis: Disease Management

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Forecast Analysis-Disease management
  • Use Cases-Adoption in Disease Management

Growth Opportunity Analysis: Behavior and Wellness Management

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Forecast Analysis-Wellness and Behavior Management
  • Use Cases-Adoption in Wellness and Behavioral Management

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: DTx to Treat Cancer-related Distress, Provide Incidence Prediction, and Elevate QoL
  • Growth Opportunity 2: Drug Adherence and Personalized Coaching Solutions for Chronic Diseases
  • Growth Opportunity 3: Digital Biomarkers for Predictive and Preventive Care
  • Growth Opportunity 4: Immersive Therapeutics for Personalized Care

Next Steps

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