表紙:アジア太平洋地域における臨床検査サービスの成長機会
市場調査レポート
商品コード
1358189

アジア太平洋地域における臨床検査サービスの成長機会

Growth Opportunities for Clinical Laboratory Services in Asia-Pacific


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英文 63 Pages
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アジア太平洋地域における臨床検査サービスの成長機会
出版日: 2023年09月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ハイエンドの専門検査の普及と相互接続されたラボネットワークが成長の可能性を後押し

臨床検査室はヘルスケアのエコシステムの基盤です。この調査はアジア太平洋(APAC)の臨床検査サービス産業を2022年から2028年まで概観しています。2022年を基準年として、2023年から2028年までの国別および業種別予測を掲載しています。フロスト&サリバンは、COVID-19パンデミックから展開された様々な出来事を受け、APACに注目しました。今日、医療システムは予防的で持続可能なエコシステムを構築しています。COVID-19検査の機会が減少しているため、業界全体のラボは分析装置の過剰生産能力への対応に注力しています。このダイナミックな動きは、革新的なサービスを消費者に普及させることにつながっています。

この業界は病理学と放射線学/画像診断学の2分野で構成されています。本調査は病理学ラボ検査サービスに焦点を当てており、受託研究機関、食品/飼料検査、画像診断、デジタル病理学サービスは含まれていないです。病理ラボ検査部門は、ルーチン検査と特殊検査(ハイエンドの特殊検査と準特殊検査)に分けられます。競合環境は、病院ラボと独立系ラボ(マルチチェーンの組織ラボと非組織ラボを含む)に及ぶ。本調査は、動向を踏まえ、経済的可能性を最大化し、価値を持続させるために、業界プレーヤーが考慮すべき4つの成長機会についての考察で締めくくられています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • アジア太平洋(APAC)臨床検査サービス業界における戦略的重要課題トップ3のインパクト
  • Growth Pipeline Engine(TM)を後押しする成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 検査サービス別セグメンテーション
  • サービスプロバイダー別セグメンテーション
  • 主要競合企業
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 業界別収益予測
  • 国別収益予測
  • 収益と予測分析
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 収益シェア分析

成長機会分析-定期検査サービス

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 国別収益予測
  • 予測分析

成長機会分析-特殊検査サービス

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 国別収益予測
  • 予測分析

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-ハイエンド専門検査サービス
  • 成長機会2-在宅検査サービス
  • 成長機会3-診断ネットワークの最適化
  • 成長機会4-デジタルソリューション

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 展示品リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PEB4-55

Proliferation of High-end Specialized Testing and Interconnected Lab Networks Fuel Growth Potential

Clinical labs are the foundation of the healthcare ecosystem. This research overviews the Asia-Pacific (APAC) clinical laboratory services industry for the period 2022-2028. Country-specific and vertical-specific forecasts are provided from 2023 to 2028 using a base year of 2022. Frost & Sullivan focused on APAC following various events unfolding from the COVID-19 pandemic. Today, health systems are building a preventive and sustainable ecosystem. Because of waning opportunities in COVID-19 testing, labs across the industry focus on tackling an excess capacity in analyzers. This dynamic is leading to innovative services becoming more widespread for consumers.

The industry comprises two disciplines: pathology and radiology/diagnostic imaging. This study focuses on pathology lab testing services and does not include contract research organizations, food/feed testing, diagnostic imaging, or digital pathology services. The pathology lab testing segment breaks down into routine and specialized (high-end specialized and semi-specialized) testing services. The competitive environment covers hospital labs and independent labs, including multi-chain organized and unorganized labs. This study concludes with a discussion of four growth opportunities industry players should consider to build on trends, maximize economic potential, and sustain value.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Asia-Pacific (APAC) Clinical Laboratory Services Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation by Testing Services
  • Segmentation by Service Provider
  • Key Competitors
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Country
  • Revenue Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share Analysis

Growth Opportunity Analysis-Routine Testing Services

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Country
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis-Specialized Testing Services

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Country
  • Forecast Analysis

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-High-end Specialized Testing Services
  • Growth Opportunity 2-At-home Testing Services
  • Growth Opportunity 3-Diagnostic Network Optimization
  • Growth Opportunity 4-Digital Solutions

Next Steps

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