市場調査レポート
商品コード
1341950
北米電気トラックサービスアフターマーケット競合ベンチマーキングNorth American Electric Truck Servicing Aftermarket Competitive Benchmarking |
北米電気トラックサービスアフターマーケット競合ベンチマーキング |
出版日: 2023年08月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
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OEサプライヤーと電動化サービスプロバイダーは、より大きなROIとマージンを確保するために戦略的提携と新しいビジネスモデルを追求すべき
この競合ベンチマーキングは、北米における電気トラック市場の成長とアフターマーケットサービスの機会に焦点を当てています。この調査では、主要なOEMと非OEM、およびそれらの電気トラックサービス戦略に関する情報を提供しています。事業機会の規模は、走行中のLD、MD、HDトラックの台数と、これらのトラックの平均走行距離を予測することによって決定されます。分析では、すでに採用されているさまざまなビジネスモデルと、対象企業の今後の戦略について取り上げます。輸送産業からの二酸化炭素排出量削減への大きな後押しにより、電気トラックの需要は今後数年で拡大すると思われます。このようなトラックのサービスとメンテナンスは、円滑な運行を維持し、輸送におけるICEトラックを徐々に置き換えていくための鍵となると思われます。OEM、サプライヤー、そして電動化エコシステムへの新規参入者は、電気トラックへのアフターマーケット・サービスの提供に取り組んでいます。2022年末には15以上のトラックモデルがイントロダクションされるため、広範なサービス・ネットワークの必要性が生じています。遠隔診断と現場での移動診断は、電気トラックのバリューチェーンに沿った人気のある選択肢です。サービス・プロバイダーは、電気トラックのサービスを目指すOEMやサプライヤーをターゲットとするまたとない機会に取り組むべきです。電気トラックの採用はまだ始まったばかりですが、トラック分析と洞察は、ICEフリートの維持から電気フリートへの移行を容易にするでしょう。
電気トラックの整備を担当する人材が必要なスキルを備えていることは不可欠です。その結果、電気トラックのOEM、部品サプライヤー、サービスプロバイダーは、資格のある人員の訓練/スキルアップ、および既存のアフターマーケット・サービス・ネットワークのアップグレードに共同で取り組まなければならなくなるでしょう。電気トラックのサービスは、遠隔診断と予後診断において大きな成長機会を提供するであろう。先進的なソフトウェアとシステムを開発するためのテクノロジー企業とサービス・プロバイダーのパートナーシップは、新たな企業収益を開拓し、ユニークなビジネス・モデルへの道を開くと思われます。
OE Suppliers and Electrification Service Providers to Pursue Strategic Partnering and New Business Models to Ensure Greater RoI and Margin
This competitive benchmarking focuses on the growth of the electric truck market in North America and its aftermarket service opportunities. The study provides information on key OEMs and non-OEMs and their electric truck service strategies. Opportunity size is determined by forecasting the number of LD, MD, and HD trucks on the road and the average number of miles these travel on the road. The analysis covers different business models already adopted and the future strategies of the target companies. Owing to the greater push toward reducing carbon emissions from the transportation industry, the demand for electric trucks will grow in the next few years. Service and maintenance of such trucks will be key to sustaining smooth operations and the gradual replacement of ICE trucks in transportation. OEMs, suppliers, and new entrants in the electrification ecosystem are working on providing aftermarket servicing to electric trucks. The introduction of more than 15 truck models at the end of 2022 has created the requirement for an extensive service network. Remote diagnostics and on-site mobile diagnostics are popular choices along the electric truck value chain. Service providers should address the unique opportunity to target OEMs and suppliers aiming to service electric trucks. Though electric truck adoption is still nascent, truck analytics and insights will ease the transition from maintaining an ICE fleet to an electric fleet.
It is vital that the personnel handling electric truck servicing be equipped with the necessary skills. As a result, electric truck OEMs, component suppliers, and service providers will have to collaboratively work to train/upskill qualified personnel and upgrade existing aftermarket service networks. Electric truck servicing will offer huge growth opportunities within remote diagnostics and prognostics. Partnerships among technology companies and service providers, to develop advanced software and systems, will open up new revenue streams and make the way for unique business models.