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市場調査レポート
商品コード
1341949
欧州のヘッドアップディスプレイシステムの成長機会European Head-up Display System Growth Opportunities |
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欧州のヘッドアップディスプレイシステムの成長機会 |
出版日: 2023年08月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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拡張現実と仮想現実によるゲーム化された運転体験がHUDの今後の成長可能性の鍵
この調査レポートは、2022年から2030年までの欧州のヘッドアップディスプレイ(HUD)市場を分析しています。BMWは、自動車業界で一般的に使用されているヘッドダウンディスプレイ(HDD)インターフェースを技術的に改良したHUDを統合した最初の欧州の相手先商標製品メーカー(OEM)です。長年にわたり、HUDは欧州のさまざまなタイプの自動車に搭載されるようになっています。市場には3種類のHUDシステムがあります。コンバイナーHUDはダッシュボード上のスクリーンにデータを投影し、ウィンドスクリーンHUDはウィンドスクリーンの小さな部分にデータを投影し、AR-HUDはウィンドスクリーンに拡張ビジュアルを投影します。2022年現在、コンバイナーHUDはHUD市場全体の14.4%を占めています。欧州のHUD市場で最も普及しているシステムは、ウィンドスクリーンHUDであり、その最新世代はコンパクトなサイズに大きな視野(FoV)と容積を詰め込むことができます。次世代HUDである拡張現実HUD(AR-HUD)は、アウディやベンツのような一部のプレミアムブランドや、キュプラ、ヒュンダイ、キア、シュコダ、VWのような大衆ブランドですでに市場に登場しています。
本調査の目的は、欧州におけるHUD動向を調査、分析、予測、概観することです。これらの動向が、同市場における様々なOEMやサプライヤーの成長や展開戦略に与える影響についても論じています。HUDシステムの種類や業界の成長機会など、市場の様々な側面を分析しています。
本レポートによると、2022年時点での欧州におけるHUDの普及率は、販売車両の10.4%に達しています。2030年までにHUDはおよそ36.8%の車両に普及し、CAGR21.0%で市場が拡大すると予測されます。HUD市場の成長には4つの主な理由がある:
A Gamified Driving Experience With Augmented and Virtual Reality is the Key to HUD Future Growth Potential
This study analyzes the European head-up display (HUD) market from 2022 to 2030. BMW was the first European original equipment manufacturer (OEM) to integrate HUD, a technological improvement over the head-down display (HDD) interface commonly used in the automotive industry. Over the years, HUDs have become a part of different types of vehicles in Europe. There are 3 types of HUD systems in the market. Combiner HUD projects data onto a screen on the dashboard; windscreen HUD projects data onto a small section on the windscreen; and AR-HUD projects augmented visuals onto the windscreen. As of 2022, combiner HUDs accounted for 14.4% penetration of the total HUD market. The most prevalent system in the HUD market in Europe is the windscreen HUD, as its newer generation can pack a larger field of view (FoV) and more volume in a compact size. The augmented-reality HUDs (AR-HUDs), which are the next-generation HUDs, have already hit the market in some premium brands, such as Audi and Mercedes Benz, and mass-market brands, such as Cupra, Hyundai, Kia, Skoda, and VW.
This study aims to examine, analyze, forecast, and give an overview of the HUD trends in Europe. It discusses the impact of these trends on the growth and deployment strategies of different OEMs and suppliers in the market. It analyzes various market aspects, including types of HUD systems and industry growth opportunities.
This report indicates that HUD penetration in Europe as of 2022 stood at 10.4% of sold vehicles. By 2030, HUDs are expected to penetrate roughly 36.8% of vehicles, with the market expanding at a CAGR of 21.0%. The growth of the HUD market can be attributed to 4 main reasons: