表紙:欧州のヘッドアップディスプレイシステムの成長機会
市場調査レポート
商品コード
1341949

欧州のヘッドアップディスプレイシステムの成長機会

European Head-up Display System Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 84 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州のヘッドアップディスプレイシステムの成長機会
出版日: 2023年08月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

拡張現実と仮想現実によるゲーム化された運転体験がHUDの今後の成長可能性の鍵

この調査レポートは、2022年から2030年までの欧州のヘッドアップディスプレイ(HUD)市場を分析しています。BMWは、自動車業界で一般的に使用されているヘッドダウンディスプレイ(HDD)インターフェースを技術的に改良したHUDを統合した最初の欧州の相手先商標製品メーカー(OEM)です。長年にわたり、HUDは欧州のさまざまなタイプの自動車に搭載されるようになっています。市場には3種類のHUDシステムがあります。コンバイナーHUDはダッシュボード上のスクリーンにデータを投影し、ウィンドスクリーンHUDはウィンドスクリーンの小さな部分にデータを投影し、AR-HUDはウィンドスクリーンに拡張ビジュアルを投影します。2022年現在、コンバイナーHUDはHUD市場全体の14.4%を占めています。欧州のHUD市場で最も普及しているシステムは、ウィンドスクリーンHUDであり、その最新世代はコンパクトなサイズに大きな視野(FoV)と容積を詰め込むことができます。次世代HUDである拡張現実HUD(AR-HUD)は、アウディやベンツのような一部のプレミアムブランドや、キュプラ、ヒュンダイ、キア、シュコダ、VWのような大衆ブランドですでに市場に登場しています。

本調査の目的は、欧州におけるHUD動向を調査、分析、予測、概観することです。これらの動向が、同市場における様々なOEMやサプライヤーの成長や展開戦略に与える影響についても論じています。HUDシステムの種類や業界の成長機会など、市場の様々な側面を分析しています。

本レポートによると、2022年時点での欧州におけるHUDの普及率は、販売車両の10.4%に達しています。2030年までにHUDはおよそ36.8%の車両に普及し、CAGR21.0%で市場が拡大すると予測されます。HUD市場の成長には4つの主な理由がある:

  • コネクテッドカーへの需要が高まっています。
  • HMIにおける新時代の技術に対する消費者の期待が高まっています。
  • OEMは競合との差別化を図る必要があります。
  • 電気自動車(EV)の普及が進み、OEMは自社製品を従来の内燃機関車と差別化するための付加機能を提供するようになっています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • ヘッドアップディスプレイ・システムにおける上位3つの戦略的重要事項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を後押しする

成長環境

  • 主な調査結果
  • HUDの総普及率
  • 自動車セグメント別HUD戦略
  • OEMグループ別HUD普及率スナップショット
  • 車両セグメント

成長機会分析-HUD

  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 主要競争相手
  • 主要成長指標、HUD
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 欧州HUD予測
  • HUD技術別出荷台数予測
  • 自動車セグメント別HUD出荷台数予測
  • 自動車セグメント別HUD戦略
  • 欧州HUD収益予測
  • HUD技術別収益予測
  • 技術別HUD普及率
  • OEM展開戦略、HUD
  • 競合環境

成長機会分析-従来型HUD

  • 主要成長指標、従来型HUD
  • 収益と出荷台数予測、従来型HUD
  • 出荷台数予測、従来型HUD
  • 収益と予測、従来型HUD
  • 自動車セグメント別出荷台数予測、従来型HUD
  • 予測分析、従来型HUD

成長機会分析-AR-HUD

  • 主要成長指標、AR-HUD
  • 収益と出荷台数予測、AR-HUD
  • 出荷台数予測、AR-HUD
  • 収益と出荷台数予測、AR-HUD
  • 自動車セグメント別出荷台数予測、AR-HUD
  • 予測分析, AR-HUD

HUDの提供-主要OEMグループ

  • HUD提供-BMWグループ
  • HUD提供-フォード・モーター
  • HUD提供-Geely
  • HUD提供-現代自動車グループ
  • HUD提供-メルセデス・ベンツ・グループ
  • HUD提供-ルノー・日産・三菱アライアンス
  • HUD提供-ステランティス
  • HUD提供-トヨタ自動車
  • HUD提案-フォルクスワーゲン・グループ
  • OEMグループ別HUD普及スナップショット

HUDの提供-主要ティアiサプライヤー

  • HUDサプライヤーポートフォリオスナップショット
  • HUD提供-コンチネンタル
  • HUD提供-日本精機
  • HUD提供-パナソニック
  • ハーマン

AR-HUDプラットフォームのサプライヤー

  • CYビジョン
  • エンビジックス

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-製品の差別化
  • 成長機会2-利便性と安全性
  • 成長機会3-ARとADのEVへの統合

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PEB9-46

A Gamified Driving Experience With Augmented and Virtual Reality is the Key to HUD Future Growth Potential

This study analyzes the European head-up display (HUD) market from 2022 to 2030. BMW was the first European original equipment manufacturer (OEM) to integrate HUD, a technological improvement over the head-down display (HDD) interface commonly used in the automotive industry. Over the years, HUDs have become a part of different types of vehicles in Europe. There are 3 types of HUD systems in the market. Combiner HUD projects data onto a screen on the dashboard; windscreen HUD projects data onto a small section on the windscreen; and AR-HUD projects augmented visuals onto the windscreen. As of 2022, combiner HUDs accounted for 14.4% penetration of the total HUD market. The most prevalent system in the HUD market in Europe is the windscreen HUD, as its newer generation can pack a larger field of view (FoV) and more volume in a compact size. The augmented-reality HUDs (AR-HUDs), which are the next-generation HUDs, have already hit the market in some premium brands, such as Audi and Mercedes Benz, and mass-market brands, such as Cupra, Hyundai, Kia, Skoda, and VW.

This study aims to examine, analyze, forecast, and give an overview of the HUD trends in Europe. It discusses the impact of these trends on the growth and deployment strategies of different OEMs and suppliers in the market. It analyzes various market aspects, including types of HUD systems and industry growth opportunities.

This report indicates that HUD penetration in Europe as of 2022 stood at 10.4% of sold vehicles. By 2030, HUDs are expected to penetrate roughly 36.8% of vehicles, with the market expanding at a CAGR of 21.0%. The growth of the HUD market can be attributed to 4 main reasons:

  • The demand for connected cars is growing.
  • Consumer expectations with new-age technology in HMI are rising.
  • OEMs need to differentiate their product from the competition.
  • Increased adoption of electric vehicles (EVs) is driving OEMs to offer added features to distinguish their product from traditional ICE vehicles.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Head-up Display Systems
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Key Findings
  • Total HUD Penetration
  • HUD Strategies by Vehicle Segment
  • HUD Penetration Snapshot by OEM Group
  • Vehicle Segmentation

Growth Opportunity Analysis-HUD

  • Scope of Analysis
  • Market Segmentation
  • Key Competitors
  • Key Growth Metrics, HUD
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • European HUD Forecast
  • Unit Shipment Forecast by Technology, HUD
  • Unit Shipment Forecast by Vehicle Segment, HUD
  • HUD Strategies by Vehicle Segment
  • European HUD Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Technology, HUD
  • HUD Penetration by Technology
  • OEM Deployment Strategy, HUD
  • Competitive Environment

Growth Opportunity Analysis-Conventional HUD

  • Key Growth Metrics, Conventional HUD
  • Revenue and Unit Shipment Forecast, Conventional HUD
  • Unit Shipment Forecast, Conventional HUD
  • Revenue Forecast, Conventional HUD
  • Unit Shipment Forecast by Vehicle Segment, Conventional HUD
  • Forecast Analysis, Conventional HUD

Growth Opportunity Analysis-AR-HUD

  • Key Growth Metrics, AR-HUD
  • Revenue and Unit Shipment Forecast, AR-HUD
  • Unit Shipment Forecast, AR-HUD
  • Revenue Forecast, AR-HUD
  • Unit Shipment Forecast by Vehicle Segment, AR-HUD
  • Forecast Analysis, AR-HUD

HUD Offerings-Key OEM Groups

  • HUD Offering-BMW Group
  • HUD Offering-Ford Motor Company
  • HUD Offering-Geely
  • HUD Offering-Hyundai Motor Group
  • HUD Offering-Mercedes-Benz Group
  • HUD Offering-Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance
  • HUD Offering-Stellantis
  • HUD Offering-Toyota Motor Corporation
  • HUD Offering-Volkswagen Group
  • HUD Penetration Snapshot by OEM Group

HUD Offerings-Key Tier I Suppliers

  • HUD Supplier Portfolio Snapshot
  • HUD Offering-Continental
  • HUD Offering-Nippon Seiki
  • HUD Offering-Panasonic
  • HARMAN

Select AR-HUD Platform Suppliers

  • CY Vision
  • Envisics

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Product Differentiation
  • Growth Opportunity 2-Convenience and Safety Features
  • Growth Opportunity 3-Integration of AR and AD in EVs

Next Steps

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