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市場調査レポート
商品コード
1630291

ヘッドアップディスプレイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Head-up Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ヘッドアップディスプレイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヘッドアップディスプレイ市場は予測期間中にCAGR 21.2%を記録する見込み

Head-up Display-Market-IMG1

主要ハイライト

  • HUDとしても知られるヘッドアップディスプレイは、ユーザーが通常の視点から目をそらすことなくデータを表示する透明なディスプレイです。ヘッドアップディスプレイは20世紀半ばから知られており、主に航空機で使用されていました。しかし、1950年代には、この技術を自動車用にテストする試みがなされました。現在、BMW、Audi、Volvo、Mercedes-Benzなど、ほとんどの高級車メーカーがHUDを搭載しています。
  • WHOによると、交通事故が原因で毎年約135万人が亡くなっています。HUDは、ドライバーや歩行者にとって潜在的な危険性を秘めた事象をタイムリーに報告する運転支援システムです。
  • さらに、貨物を運ぶトラックは、自律走行が普及する最初の車両になる可能性が高いです。フォーブス誌によると、アメリカの貨物輸送事業は年間8,000億米ドルに上ります。しかし、米国の道路では毎年約4,900人がトラックに絡む事故で亡くなっています。トラックの運転に関しては、安全性が大きな優先事項であり、それがHUDの採用につながっているの可能性があります。
  • フロントガラスのヘッドアップディスプレイは、関連情報をフロントガラスのスクリーンに直接表示します。ドライバーは必要な情報を常に視界に入れることができます。さらに、多くのドライバーは、ベル、チャイム、ビープ音など、「スマート」な車からの脈絡のない警告が氾濫しているため、常にそれを聞いているわけではないです。人々がスイッチを切らないようなシステムを構築する必要があります。
  • COVID-19の期間中、ロックダウンは経済活動を停止させる結果となりました。自動車製造はHUD市場で最も重要な用途です。製造業は世界的に20~50%減少しており、HUD市場に直接影響を与えると考えられます。

ヘッドアップディスプレイ市場の動向

自動車産業におけるHUD採用の拡大が市場成長を牽引

  • デジタル化は自動車産業の大きな動向です。この産業では、過去数十年にわたり、デジタルセグメントにおける数々の技術進歩が確認されてきました。HUDという形での技術強化もその一つです。
  • 車両のHUDは、ドライバーを道路に集中させ、速度、警告信号、その他の重要な車両とナビゲーション情報を、ドライバーの視線の先にあるフロントガラスに安全に直接表示します。
  • 安全性とユーザーの快適性に対するニーズの高まりは、自動車産業におけるHUDの採用を促進する最も重要な要因の一つです。さらに、交通事故の増加がHUDの必要性を煽っています。例えば、世界保健機関(WHO)によると、世界では毎年135万人以上が交通事故により死亡しています。交通事故による負傷は、5歳から29歳までの死因の第1位です。さらに、インフラ交通調査経済局(BITRE)によると、ニューサウスウェールズ州では2021年に293人の交通事故死者が出ています。
  • Audi、BMW、Lexus、Land Rover、Mercedes-Benzなどの高級ブランドは、プレミアムカー全体でHUDシステムを標準またはオプションの付加機能として提供しています。
  • しかし、OEM各社は考え、エコノミー車にも標準装備するようになっています。2022年5月、Nissanが発売したアリヤは、スカイライン、ローグ、キャシュカイ、パスファインダー、QX60に続き、パナソニックのWS HUDを採用した6車種目となります。WS HUDは、フロントガラスに投影することで、車速やナビゲーションの指示、プロパイロット2.0の運転支援情報など、さまざまな情報をドライバーの視界に提示するシステム。
  • さらに、ARの実装により、HUDはADAS(先進運転支援システム)の重要な一部となっています。OEM各社は今後10年間で、より多くのADAS用途を自動車に搭載すると予想されます。
  • BMWはHUDにエンターテインメント機能も搭載しています。ステアリング・ホイールのボタンを使ってスクロールすると、ラジオ局や曲一覧が表示されます。したがって、HUDを搭載した新車モデルの発売が市場の成長を後押しすると予想されます。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米は、さまざまな自動車ブランドの主要な生産拠点があり、軍事・防衛の革新動向から、大きな市場シェアを占めると予想されます。
  • 北米の先進地域の政府規制は、自動車のイノベーションと車両と交通の安全をサポートする技術をますます支持しています。2018年10月、米国運輸省(USDOT)は「交通の未来に備える」と題した自動運転車に関する最新の連邦ガイダンス「自動運転車3.0」(AV 3.0)を発表しました。AV 3.0は、広範な交通システムへの自動化の安全な統合を支援するというUSDOTのコミットメントを強化しました。
  • さらに、軍事予算は米国連邦予算の中で国防総省に割り当てられる最大の部分であり、より具体的には軍事関連支出に充てられる部分です。第61回NDAA両院協議会によると、米国は2022会計年度の国防予算に7,777億米ドルを支出します。
  • 米国は航空宇宙、防衛、宇宙にとって世界最大の市場のひとつです。Collins Aerospaceは、連邦航空局にバーチャルリアリティシステムを提供し、ヘッドアップディスプレイを使用して飛行する際のパイロットのパフォーマンスを調査するために使用されます。このVR装置により、FAAの研究者は、柔軟性、効率性、有効性を備えたHUDの高度視覚システムの領域で研究を行うことができます。このような取り組みは、航空セグメントでの市場成長に対応するものです。
  • さらに、BAE Systemsは2022年5月、民間と軍用パイロット向けに、70%小型化し、80%迅速に取り付けられる軽量なLiteWaveヘッドアップディスプレイを発表しました。このHUDはパイロットの頭上に取り付けられるように設計されており、方向、高度、速度などの重要な情報をパイロットの視線に直接表示します。BAEの特許取得済み導波管技術を採用したLiteWaveは、個々の飛行位置に合わせて調整することができ、パイロットは悪天候時や夜間でも最適な状況認識を維持することができます。

ヘッドアップディスプレイ産業概要

ヘッドアップディスプレイ市場は競争が激しくセグメント化されており、多数の世界的・地域的参入企業が存在しています。ベンダーは製品の差別化とイノベーションにますます注力しています。

  • 2021年12月-Volvo Carsは、自動車のフロントガラス全体を拡張現実(AR)ディスプレイスクリーンに変えるために使用される可能性のある新しい種類の薄い光学フィルムの作成に取り組んでいるSpectralicsに200万米ドルを投資しました。この技術は、フロントガラス上に広視野のヘッドアップディスプレイを作り出し、現実世界の背景に物体を重ねて距離感を与える可能性があります。
  • 2021年7月-Corning Incorporatedは、自動車用ガラスソリューションの新しい製品カテゴリーを発表しました。コーニングのカーブミラーソリューションは、Hyundai MobisによるAR(拡張現実)ヘッドアップディスプレイシステムの主要コンポーネントです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • HUDの技術進歩
    • 乗員と車両の安全に対する意識の高まり
  • 市場課題
    • 先進ヘッドアップディスプレイシステムの高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • フロントガラス型ヘッドアップディスプレイ
    • コンバイナー式ヘッドアップディスプレイ
    • ARベースヘッドアップディスプレイ
  • 用途別
    • 自動車
    • 軍事・民間航空産業
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Denso Corporation
    • Nippon Seiki Co. Ltd.
    • Panasonic Automotive Systems(Panasonic Corporation)
    • Visteon Corporation
    • Continental AG
    • BAE Systems PLC
    • Thales Group
    • Garmin Ltd.
    • Elbit Systems
    • Pioneer Corporation
    • Saab AB
    • HUDWAY LLC
    • Collins Aerospace(Rockwell Collins Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66998

The Head-up Display Market is expected to register a CAGR of 21.2% during the forecast period.

Head-up Display - Market - IMG1

Key Highlights

  • The head-up display, also known as a HUD, is any transparent display that presents data without requiring users to look away from their usual viewpoints. Head-up displays have been known since the mid-20th century and were primarily used in aircraft. However, during the 1950s, attempts were made to test this technology for cars. Currently, most luxury car manufacturers, such as BMW, Audi, Volvo, Mercedes-Benz, etc., equip their vehicle model range with HUD.
  • According to WHO, approximately 1.35 million people die every year due to road traffic crashes. The HUD is a driver assistance system that reports timely events that conceal a potential risk to drivers and pedestrians.
  • Further, trucks carrying freight will likely be the first vehicles to see widespread autonomous use. According to Forbes, the freight business in America is USD 800 billion per year enterprise which explains why a truck driving is the number 1 job in 29 American states. But approximately 4,900 people die each year on US roadways in a truck-involved crash. Safety is a large priority when it comes to the operation of trucks, which might lead to adopting HUD.
  • The windshield head-up display shows relevant information directly on the windshield screen. The driver always has all the information he needs in the line of sight. Further, many drivers are so inundated with all these non-contextual warnings from their 'smart' vehicles with bells, chimes, and beeps that they do not always hear them. It has been needed to make sure to build systems that people do not turn off.
  • During COVID-19, the lockdown resulted in bringing economic activity to a standstill. The manufacturing of automotive is the most important application of the HUD market. Manufacturing has gone down by 20-50% globally, which would directly impact the HUD market.

Heads-Up Display Market Trends

Growing Adoption of HUD in Automotive Industry Driving the Market's Growth

  • Digitalization is a major trend in the automotive industry. The industry has witnessed numerous technological advancements in the digital field over the last couple of decades. The technological enhancement in the form of HUD is one such example.
  • A vehicle's HUD keeps drivers focused on the road, safely delivering speed, warning signals, and other vital vehicle and navigation information on the windshield directly in the driver's line of sight.
  • The growing need for safety and user comfort is one of the most important factors driving the adoption of HUD in the automotive industry. Moreover, an increasing number of road accidents fuels the need for HUD. For instance, According to the World Health Organization, over 1.35 million people die each year as a result of road traffic crashes globally. Injuries from road traffic accidents are the leading cause of death among people aged between 5 and 29 years. Moreover, according to the Bureau of Infrastructure and Transport Research Economics (BITRE), there were 293 road deaths in New South Wales in 2021.
  • Luxury brands such as Audi, BMW, Lexus, Land Rover, and Mercedes-Benz, among others, are offering a HUD system as a standard or optional add-on feature across their premium vehicles.
  • However, OEMs have been thinking and making them standard even in economy cars. In May 2022, Ariya, launched by Nissan, is the sixth car model from Nissan to use the WS HUD of Panasonic, following the Skyline, Rogue, Qashqai, Pathfinder, and QX60. The WS HUD is a system that presents a variety of information such as vehicle speed, navigation instructions, and ProPILOT 2.0 driver assist information in the driver's line of sight by projecting it on the windshield.
  • Additionally, the implementation of AR has made HUD an important part of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). The OEMs are expected to include more ADAS applications in their vehicles in the next decade.
  • BMW also includes entertainment functions in the HUD. It displays radio stations or song lists as one scrolls through them using a button on the steering wheel. Hence the launch of new car models equipped with HUD is anticipated to boost the market's growth.

North America is Expected to Hold a Significant Share

  • North America is expected to cater to a significant market share with its major production sites of various automotive brands and innovation trends in military and defense.
  • The government regulations in the developed regions of North America are increasingly favoring automotive innovations and technologies that support vehicle and road safety. In October 2018, the US Department of Transportation (USDOT) announced their latest federal guidance for automated vehicles entitled, "Preparing for the future of transportation: Automated Vehicles 3.0." (AV 3.0). AV 3.0 reinforced the USDOT commitment to supporting the safe integration of automation into the broad transportation system.
  • Further, the military budget is the largest portion of the United States federal budget allocated to the Department of Defense, or more specifically, the portion of the budget that goes to any military-related expenditures. According to the 61st NDAA bicameral agreement, the United States will spend 777.7 billion dollars on the national defense budget for the fiscal year 2022.
  • The United States (US) is one of the world's biggest markets for aerospace, defense, and space. Collins Aerospace is providing the Federal Aviation Administration with a virtual reality system that will be used to investigate how pilots perform when flying with a head-up display. The VR device enables FAA researchers to conduct research in the domain of advanced vision systems on HUDs with flexibility, efficiency, and effectiveness. Such an initiative caters to the market growth adoption in the aviation sector.
  • Moreover, in May 2022, BAE Systems unveiled a lightweight LiteWave head-up display for commercial and military pilots, which is 70% smaller and 80% faster to install. This HUD is designed to be mounted above a pilot's head to present critical information directly in their lines of sight, such as direction, altitude, and speed. Powered by BAE's patented waveguide technology, LiteWave can be adjusted to any individual flying position, allowing the pilot to maintain optimal situational awareness, even during poor weather or at night.

Heads-Up Display Industry Overview

The head-up display market is competitive and fragmented, with the presence of a large number of global and regional players. The vendors are increasingly focusing on product differentiation and innovation.

  • December 2021 - Volvo Cars have invested USD 2 million in Spectralics, a company that is working to create a new kind of thin optics film that might be used to transform the entire windshield of a car into an augmented reality (AR) display screen. The technology has the potential to create a wide field of view heads-up display on the windshield, with objects superimposed on the real-world background to give a sense of distance.
  • July 2021 - Corning Incorporated has announced a new product category for its Automotive Glass Solutions. Corning curved mirror solutions are key components in the Augmented Reality (AR) heads-up display system by Hyundai Mobis.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Covid-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements of HUD
    • 5.1.2 Growing Awareness About Passenger and Vehicle Safety
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost of Advanced Head-Up Display Systems

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Windshield-Based Head-Up Display
    • 6.1.2 Combiner-Based Head-Up Display
    • 6.1.3 AR-Based Head-Up Display
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Automotive
    • 6.2.2 Military and Civil Aviation Industry
    • 6.2.3 Other Applications
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 South Korea
      • 6.3.3.4 Australia
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Denso Corporation
    • 7.1.2 Nippon Seiki Co. Ltd.
    • 7.1.3 Panasonic Automotive Systems (Panasonic Corporation)
    • 7.1.4 Visteon Corporation
    • 7.1.5 Continental AG
    • 7.1.6 BAE Systems PLC
    • 7.1.7 Thales Group
    • 7.1.8 Garmin Ltd.
    • 7.1.9 Elbit Systems
    • 7.1.10 Pioneer Corporation
    • 7.1.11 Saab AB
    • 7.1.12 HUDWAY LLC
    • 7.1.13 Collins Aerospace (Rockwell Collins Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS