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市場調査レポート
商品コード
1332653
チップ不足に対する自動車メーカーのリスク軽減戦略OEM Risk Mitigation Strategies for the Chip Shortage |
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チップ不足に対する自動車メーカーのリスク軽減戦略 |
出版日: 2023年08月02日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
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チップ不足の危機は自動車産業に恒久的な影響を与え、供給競合を警戒させる。
自動車業界は、エンジン管理、インフォテインメントシステム、ADAS(先進運転支援システム)など、様々な重要機能において半導体チップに大きく依存しています。しかし、2020年に発生し2022年まで続いた半導体チップの世界の不足は、世界中の自動車相手先商標製品メーカー(OEM)に深刻な影響を及ぼしています。この課題に対抗し危機を乗り切るため、自動車OEMはいくつかの緩和策を実施し、その財務状況を見ると、大半は大流行前の成長率に戻っています。
とはいえ、自動車業界にとって半導体危機はまだ終わっていないです。危機を乗り切るためにとられた措置(たとえば、いくつかのチップ・サプライヤーが実施した、生産能力増強と供給拡大計画を可能にするための政府訴訟)のほとんどは、まだ実を結んでいないです。半導体製造はリードタイムが長く、非常に複雑なプロセスであるため、短期間で供給を増減させることは不可能であり、これがそもそもの危機を招いた。チップ製造設備の立ち上げには3~4年という相当な期間がかかります。にもかかわらず、自動車産業の大半は危機を脱し、前進しています。さらに、地域やその他さまざまな要因によって、OEMによって事業への影響はさまざまです。
フロスト&サリバンの本調査では、危機下のOEMのパフォーマンスと、それに対処するための様々な施策について、詳細な戦略的分析を行っています。
The Chip Shortage Crisis has Permanently Impacted the Automotive Industry, Rendering it Wary of Supply Competition, and it is Rebalancing Global Automotive Chip Supply Chains
The automotive industry is heavily reliant on semiconductor chips for various critical functions, including engine management, infotainment systems, and advanced driver-assistance systems (ADAS). However, the global shortage of semiconductor chips, which emerged in 2020 and continued into 2022, has severely impacted automotive original equipment manufacturers (OEMs) worldwide. To counter this challenge and navigate the crisis, automotive OEMs have implemented several mitigation strategies, and their financials indicate that most have returned to pre-pandemic growth rates.
Nevertheless, the semiconductor crisis is far from over for the automotive industry. Most of the measures taken to tide over the crisis (for example, government litigation to enable capacity addition and increase supply and expansion plans, which several chip suppliers undertook) are yet to bear fruit. Semiconductor manufacturing is an extremely complex process with long lead times, making it impossible to increase or decrease supply within a brief period, which resulted in the crisis in the first place. Setting up chip manufacturing facilities takes a considerable period of about 3-4 years. Despite this, most of the automotive industry has emerged from the crisis and is moving ahead. Moreover, different OEMs have had varying impacts on their operations, depending on their geographic location and a gamut of other factors.
This Frost & Sullivan study offers an in-depth strategic analysis on OEM performance during the crisis and the various measures being taken to tackle it.