表紙:進化するクラウド通信動向が通信事業者に与える長期的影響
市場調査レポート
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1296937

進化するクラウド通信動向が通信事業者に与える長期的影響

Long-Term Impacts of Evolving Cloud Communications Trends on Telecom Operators


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英文 46 Pages
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進化するクラウド通信動向が通信事業者に与える長期的影響
出版日: 2023年06月01日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 46 Pages
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概要

信頼性の高い音声および統合サービスが、コラボレーションファースト市場におけるプロバイダーの成長を促進

フロスト&サリバンの2023年IT意思決定者(ITDM)調査は、以下のエンドユーザー組織の優先事項に関する洞察を得るために実施されました:

  • コミュニケーションおよびコラボレーション技術の現在の導入率と今後の導入計画
  • Microsoft Teams PhoneおよびMicrosoft Teams Phone Mobileの現在の導入状況と今後の需要、および公衆交換電話網(PSTN)によるTeams環境の有効化
  • ダイレクトルーティング、オペレーターコネクト、モバイル/ネイティブダイヤラーなど、利用可能なPSTN導入オプションに対する設定

全体的な調査目的は、業界別、顧客セグメント別、職種別、地域別に、通信およびコラボレーションソリューションの現在の使用状況と今後の意思決定行動を測定することです。具体的には、通信事業者、サービスプロバイダー、テクノロジーベンダーがBYOC(Bring Your Own Carrier)エコシステムで成長するための採用動向と戦略的機会に関する分析を行います。

目次

調査目的

  • 調査目的

調査手法と構成

  • 調査手法
  • 回答者の属性

イントロダクションと産業機会

  • イントロダクション
  • UCaaSのディスラプション:テレフォニーサービスとクラウドアプリケーションの融合
  • UCaaSのディスラプション:UCaaS再販モデルの台頭
  • マイクロソフトの影響と通信事業者にとっての市場機会

Microsoft Teams Phoneと通信動向

  • クラウドまたはモバイルPBXサービスの採用
  • 現在のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション・プロバイダー
  • 将来のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション・プロバイダー
  • Microsoft Teams Phoneが使用されている現在および将来の企業電話/ビジネス通話制御環境
  • Microsoft Teams Phoneの地域別導入状況と今後の計画
  • 業界別Microsoft Teams Phoneおよび外部PSTN通話の採用と今後の計画
  • Microsoft Teams Phoneと外部PSTN通話の導入分析
  • Microsoft TeamsをPSTNに接続する好ましい方法
  • PSTNでTeamsの電話を利用可能にする優先的な方法分析

コラボレーションファースト市場における音声サービスの再構築

  • 完全に統合されたUCaaSソリューションの重要性
  • コラボレーションファースト市場
  • 音声サービス統合のアプローチと責任
  • 顧客が管理する通信インフラ
  • プロバイダーが管理するSBCサービス
  • サービスとしてのセッションボーダーコントローラー
  • 統合通話プラン
  • キャリア統合サービス
  • コラボレーションファースト市場における音声サービスの再構築

主な調査結果

  • 戦略上の主なポイント

付録

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • Growth Pipeline Engine(TM)は成長機会です。
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K8D5-64

Trusted Voice and Integration Services Drive Growth for Providers in a Collaboration-First Market

Frost & Sullivan's 2023 IT decision-maker (ITDM) survey was conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities:

  • Current communications and collaboration technology adoption rates and future adoption plans
  • Current adoption and future demand for Microsoft Teams Phone and Microsoft Teams Phone Mobile, as well as public switched telephone network (PSTN) enablement of Teams environments
  • Preferences among available PSTN deployment options, including Direct Routing, Operator Connect, and mobile/native dialer offerings.

The overall research objective is to measure the current use and future decision-making behavior toward communications and collaboration solutions across industry verticals, customer segments, job roles and geographic regions. More specifically, this study provides analysis on adoption trends and strategic opportunities for telecommunications operators, service providers and technology vendors to grow in the Bring Your Own Carrier (BYOC) ecosystem.

Table of Contents

Research Objectives

  • Research Objectives

Research Methodology and Structure

  • Research Methodology
  • Respondent Demographics

Introduction and Industry Opportunity

  • Introduction
  • The UCaaS Disruption: The Merging of Telephony Services and Cloud Applications
  • The UCaaS Disruption: The Rise of UCaaS Resale Models
  • The Microsoft Effect and the Telecom Opportunity

Microsoft Teams Phone and Telecommunications Trends

  • Cloud or Mobile PBX Services Adoption
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions Providers
  • Current and Future Enterprise Telephony/Business Call Control Environments with Microsoft Teams Phone in Use
  • Regional Adoption and Future Plans for Microsoft Teams Phone
  • Adoption and Future Plans for Microsoft Teams Phone and External PSTN Calling Among Vertical Markets
  • Adoption Analysis of Microsoft Teams Phone and External PSTN Calling
  • Preferred Methods of Connecting Microsoft Teams to the PSTN
  • Preferred Method of PSTN-enabling Teams Phone Analysis

Reframing Voice Services in a Collaboration-First Market

  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution
  • The Collaboration-First Market
  • Approaches and Responsibilities for Voice Services Integration
  • Customer-managed Communications Infrastructure
  • Provider-managed SBC Services
  • Session Border Controller as a Service
  • Integrated Calling Plans
  • Carrier-integrated Services
  • Reframing Voice Services in a Collaboration-First Market

Key Findings

  • Key Strategic Takeaways

Appendix

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer