表紙:欧州の乗用車向けコネクテッドサービス市場の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1277751

欧州の乗用車向けコネクテッドサービス市場の成長機会

European Passenger Vehicle Connected Services Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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欧州の乗用車向けコネクテッドサービス市場の成長機会
出版日: 2023年05月04日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、欧州の乗用車向けコネクテッドサービス市場について調査分析し、市場の成長促進要因・抑制要因、販売台数、収益予測、主要企業のコネクテッドサービス提供状況、2022年~2030年の成長機会についての情報を提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • なぜ成長はますます困難になっているのでしょうか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • コネクテッドビークル業界に対する上位3つの戦略的必須事項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 車載接続のセグメンテーション
  • コネクテッドカーにおける主な競合
  • 主要な成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主な調査結果
  • 予測の前提条件
  • コネクテッドカー全体の出荷台数予測
  • 接続性別の出荷台数予測
  • 全体的な接続収益予測
  • 接続タイプ別の収益予測
  • 収益予測分析
  • 価格動向と収益予測分析
  • 接続性別の普及率予測
  • 競合環境

成長機会分析:組み込み接続サービス

  • 主要な成長指標
  • 組み込み接続の収益と出荷台数の予測
  • 収益予測分析

成長機会分析:テザー接続サービス

  • 主要な成長指標
  • テザー接続の収益と出荷台数の予測
  • 収益予測分析

車載コネクテッドサービスソリューションと可用性:主要なOEMグループ

  • コネクテッドサービスのカテゴリ
  • OEMグループ別の車載コネクティビティの概要
  • 車載コネクテッドサービスの提供:BMW Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:BMW Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Daimler Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Daimler Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Ford
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Ford
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Geely Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Geely Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Honda
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Honda
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Hyundai Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供状況:Hyundai Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Mazda
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Mazda
  • 車載コネクテッドサービスの提供:RNM Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:RNM Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Stellantis Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Stellantis Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Subaru
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Subaru
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Suzuki
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Suzuki
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Tata Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Tata Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Tesla
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Tesla
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Toyota Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Toyota Group
  • 車載コネクテッドサービスの提供:Volkswagen Group
  • 車載コネクテッドサービスの利用可能性:Volkswagen Group

成長機会の世界

  • 成長機会1:データプライバシーへの対応
  • 成長機会2:車載エンターテインメントとEVサービス
  • 成長機会3:車載アプリストアによる利便性

次のステップ

目次
Product Code: PE50-46

Transformative Mega Trends Enhance In-vehicle User Experience, Leading to Growth of Connected Services

The European passenger vehicle connected services industry is based on a technology that allows a vehicle to connect to the Internet of Things. This report discusses how original equipment manufacturers (OEMs) have been innovating to allow passenger vehicles to connect through various modes, such as embedded, tethered, and smartphone integrations. OEMs, especially in Europe, are aggressively adopting embedded connectivity to abide by the 2015 eCall in-vehicle system deployment law. Most OEMs provide additional service sets, such as security, maintenance, remote and EV services, navigation, infotainment, and convenience services, to use enhanced in-vehicle human-machine interface (HMI) features.

The automotive industry has seen in-vehicle technology development, such as car-to-everything (C2X) services, voice-based in-vehicle personal assistant, 5G communication, user-based insurance (UBI), Wi-Fi hotspot, in-vehicle payment and marketplace, remote software/firmware over-the-air updates, and data monetization, leading to a future of data-driven connected service in-vehicle experience.

This report provides benchmark research and analysis of the majority of passenger vehicle OEM brands sold across Europe in terms of modes of connectivity, connected service offerings, unit sales, revenue forecast, and growth opportunities within the market from 2022 to 2030.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Connected Vehicle Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • In-vehicle Connectivity Segmentation
  • Key Competitors in Connected Cars
  • Key Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Findings
  • Forecast Assumptions
  • Overall Connected Vehicle Unit Shipment Forecast
  • Unit Shipment Forecast by Connectivity
  • Overall Connectivity Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Connectivity Type
  • Revenue Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Revenue Forecast Analysis
  • Percent Penetration Forecast by Connectivity
  • Competitive Environment

Growth Opportunity Analysis: Embedded Connected Services

  • Key Growth Metrics
  • Embedded Connectivity Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast Analysis

Growth Opportunity Analysis: Tethered Connected Services

  • Key Growth Metrics
  • Tethered Connectivity Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Revenue Forecast Analysis

In-vehicle Connected Service Solutions & Availability: Key OEM Groups

  • Connected Service Categories
  • Overview of In-vehicle Connectivity by OEM Group
  • In-vehicle Connected Service Offerings: BMW Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: BMW Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Daimler Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: Daimler Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Ford
  • In-vehicle Connected Service Availability: Ford
  • In-vehicle Connected Service Offering: Geely Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: Geely Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Honda
  • In-vehicle Connected Service Availability: Honda
  • In-vehicle Connected Service Offering: Hyundai Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: Hyundai Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Mazda
  • In-vehicle Connected Service Availability: Mazda
  • In-vehicle Connected Service Offering: RNM Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: RNM Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Stellantis Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: Stellantis Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Subaru
  • In-vehicle Connected Service Availability: Subaru
  • In-vehicle Connected Service Offering: Suzuki
  • In-vehicle Connected Service Availability: Suzuki
  • In-vehicle Connected Service Offering: Tata Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: TATA Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Tesla
  • In-vehicle Connected Service Availability: Tesla
  • In-vehicle Connected Service Offering: Toyota Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: Toyota Group
  • In-vehicle Connected Service Offering: Volkswagen Group
  • In-vehicle Connected Service Availability: Volkswagen Group

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Addressing Data Privacy
  • Growth Opportunity 2: In-vehicle Entertainment and EV Services
  • Growth Opportunity 3: Convenience with In-vehicle App Store

Next Steps

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