表紙:世界の人工知能(AI)における通信サービス事業者の成長の機会
市場調査レポート
商品コード
1277017

世界の人工知能(AI)における通信サービス事業者の成長の機会

Global Growth Opportunities for Telecommunications Service Providers in Artificial Intelligence (AI)

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 53 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
世界の人工知能(AI)における通信サービス事業者の成長の機会
出版日: 2023年04月24日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中核的な通信サービスからの収益が減少しているため、通信サービス事業者は、通信サービスを変革し、大きなビジネス価値を生み出すために、業務の幅を広げ、AIを活用しています。

当レポートでは、世界の人工知能(AI)における通信サービス事業者について調査し、市場の概要とともに、戦略的インペラティブ、成長の機会、注目すべき企業の概要などを提供しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長がますます困難になるのはなぜか
  • 戦略的インペラティブ
  • 電気通信業界におけるAIに対する上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長の機会が成長パイプラインエンジンを加速させる

成長環境

  • 業界の課題と新たな機会
  • 通信事業におけるAIの影響
  • 成長の促進要因
  • 成長の抑制要因

成長の機会分析

  • 通信事業機能におけるAIの成長の機会
  • 業務を強化するためのAI:業界の例
  • ネットワーク運用
  • 販売、マーケティング、顧客体験
  • 新製品・サービス開発:AIoTソリューション
  • 新製品/サービスの開発:データの収益化
  • 新商品・新サービス開発:デジタル広告

注目すべき企業

  • Avanseus
  • Globe Telecom
  • Orange Business
  • Subex
  • Telefonica Tech
  • Vodafone Idea

今後の方向性

成長の機会領域

  • 成長の機会1:業界垂直ソリューション
  • 成長の機会2:AIアドバイザリーおよび実装サービス
  • 成長の機会3:会話型チャットボットソリューション
  • 添付文書リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE89-69

AI Enables Enhanced Business Operations, Data Monetization, and Service Customization to Support Growth

In this report, Frost & Sullivan examines the role of AI in the telecommunications services industry. Due to declining revenue from core telecom services, telecommunications service providers (telcos) are broadening their operations and leveraging AI to transform telecom services and create significant business value.

We identify telcos using AI to enhance network operations, customer experience, and sales and marketing services and increase their product and service portfolio. With the rising deployment of the 5G network and edge infrastructure capabilities, telcos are pivotal in offering industry vertical solutions as part of their Artificial Intelligence of Things (AIoT) enterprise solutions.

The report also highlights the role of telcos in monetizing consumer data for enterprise customers and offering advertising and marketing services that utilize consumer and network data. It identifies growth drivers that will facilitate AI adoption in the telecommunications industry. Notably, the study mentions several growth opportunities, such as AI advisory services, industry/vertical-specific use cases, and conversational AI solutions that market participants can explore.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on AI in the Telecommunications Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Industry Challenges and New Opportunities
  • Impact of AI in Telecommunications Business
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Opportunities for AI in Telecom Business Functions
  • AI for Enhancing Operations: Industry Examples
  • Network Operations
  • Sales, Marketing, and Customer Experience
  • New Product/Services Development: AIoT Solutions
  • New Product/Services Development: Data Monetization
  • New Product/Services Development: Digital Advertising

Companies to Watch

  • Avanseus
  • Globe Telecom
  • Orange Business
  • Subex
  • Telefonica Tech
  • Vodafone Idea

Way Forward

  • Way Forward

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Industry Vertical Solutions
  • Growth Opportunity 2: AI Advisory and Implementation Services
  • Growth Opportunity 3: Conversational Chatbot Solutions
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer