表紙:CPQシステムの世界市場の予測 (2023~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1455821

CPQシステムの世界市場の予測 (2023~2028年)

CPQ Systems: Worldwide Forecast 2023-2028

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 10 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.10円
CPQシステムの世界市場の予測 (2023~2028年)
出版日: 2024年03月27日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 10 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

"一般的なCPQシステムは、進化する複雑なデジタルバリューチェーンだけでなく、高度な5Gサービスの要件を処理するのに適していません。"

当レポートでは、通信サービスプロバイダ (CSP) によるCPQ (C仕様選定・価格決定・見積作成) システムおよび関連サービスへの支出について分析し、今後の支出額の動向 (2023~2028年) を予測しています。また、ベンダー・CSP各社に対する提言も行っています。

当レポートと付属データの分析内容:

  • 世界のCPQシステム市場の支出額の詳細予測 (6年間分):
    • 2種類の提供タイプ:製品関連、専門的サービス (PS)
    • 8つの地域:中東欧 (CEE)、アジア太平洋先進国 (DVAP)、アジア太平洋新興国 (EMAP)、ラテンアメリカ (LATAM)、中東・北アフリカ (MENA)、北米 (NA)、サブサハラアフリカ (SSA)、西欧 (WE)
  • 市場の主な促進要因の検証と、予測期間中の支出への影響
  • CPQシステム市場に影響を与えるビジネス環境と地域力学の分析
  • 市場の詳細な定義
  • CSP・ベンダー各社への提言
目次

"Generic CPQ systems are ill-equipped to handle the requirements of advanced 5G services as well as evolving and complex digital value chains."

This report provides forecasts for communications service provider (CSP) spending on configure, price, quote (CPQ) systems and related services for 2023-2028. The report also provides recommendations for vendors and CSPs.

This forecast report and the accompanying data annex provide:

  • a detailed, 6-year worldwide forecast for spending in the CPQ systems market, split into:
    • two delivery types: product-related and professional services (PS)
    • eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE), developed Asia-Pacific (DVAP), emerging Asia-Pacific (EMAP), Latin America (LATAM), the Middle East and North Africa (MENA), North America (NA), Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
  • an examination of the key market drivers and how they will affect spending during the forecast period
  • analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the CPQ systems market
  • a detailed market definition
  • recommendations for CSPs and vendors.

About the author:

Raul Simmons Perez, Analyst.

Raul is a member of the Applications research team in London. He leads the Customer Engagement programme as well as SaaS-research across OSS and BSS.

Raul's research focuses on the impact of emerging technologies and strategies such as GenAI and platform-based approaches on the Customer Engagement segment. The Customer Engagement programme helps communications service providers (CSPs) understand developments in the software market that assists them in delivering consistent, contextual and personalised engagements across marketing, sales and customer service use cases as well as maximising customer lifetime value.

Raul's areas of expertise include SaaS and configure, and price and quote (CPQ). Raul holds a degree in Economics and Modern Languages from the University of Warwick.