表紙:中南米の自動車アフターマーケット市場:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1275402

中南米の自動車アフターマーケット市場:成長機会

Latin American Automotive Aftermarket Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 117 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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中南米の自動車アフターマーケット市場:成長機会
出版日: 2023年04月07日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

中南米地域は困難な時期を迎えています。高いインフレ率やドルの価値化といった経済的な困難が、消費者の行動に影響を与えています。さらに、自動車アフターマーケットでは自動車部品の不足が生産率に影響を与えています。また、車両の老朽化が進んでおり、特にアフターマーケットによる保守・修理サービスのニーズが高まると予想されています。

当レポートでは、中南米の自動車アフターマーケット市場について調査分析し、市場成長への影響因子、市場予測、国別の成長機会分析、競合情勢などを提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車アフターマーケット業界に対する上位3つの戦略的必須要項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engineを促進

成長環境

  • 分析範囲
  • 収益予測の調査手法
  • 調査目的
  • 地域セグメンテーション
  • 主要な競合
  • アフターマーケットの特性
  • アフターマーケットのスナップショット
  • 自動車のスナップショット
  • 主要な成長指標
  • 流通チャネルの構造
  • 流通チャネル分析
  • 成長の促進要因
  • 成長の抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 新車販売予測
  • 新型xEV販売予測
  • 収益とVIOの予測
  • VIO予測
  • 自動車アフターマーケットの収益予測
  • 自動車アフターマーケットの収益:部品タイプ別
  • 収益予測分析
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境

市場の見通し

  • 主要な市場動向
  • アフターマーケットに対する法律の影響
  • VIO:ブランド別
  • 平均車両年数:国別
  • サービスチャネルの種類
  • 自動車アフターマーケットe小売業のスナップショット

国別の成長機会分析:アルゼンチン

  • 主要な成長指標
  • アルゼンチンのアフターマーケット
  • VIO
  • VIO:種類別・ブランド別
  • 収益予測
  • 収益:部品タイプ別
  • 流通チャネルのディスカッション
  • アルゼンチンにおける成長機会

ブラジル

  • 主要な成長指標
  • ブラジルのアフターマーケット
  • VIO
  • VIO:種類別・ブランド別
  • 収益予測
  • 収益:部品タイプ別
  • 流通チャネルのディスカッション
  • ブラジルにおける成長機会

チリ

  • 主要な成長指標
  • チリのアフターマーケット
  • VIO
  • VIO:種類別・ブランド別
  • 収益予測
  • 収益:部品タイプ別
  • 流通チャネルのディスカッション
  • チリにおける成長機会

コロンビア

  • 主要な成長指標
  • コロンビアのアフターマーケット
  • VIO
  • VIO:種類別・ブランド別
  • 収益予測
  • 収益:部品タイプ別
  • 流通チャネルのディスカッション
  • コロンビアにおける成長機会

メキシコ

  • 主要な成長指標
  • メキシコのアフターマーケット
  • VIO
  • VIO:種類別・ブランド別
  • 収益予測
  • 収益:部品タイプ別
  • 流通チャネルのディスカッション
  • メキシコにおける成長機会

競合情勢のマッピングと分析

  • ラテンアメリカのアフターマーケットで注目すべき競合
  • OEM別の主要なフランチャイズとマーケティングシステム
  • OES別の主要なフランチャイズとマーケティングシステム
  • ラテンアメリカの主要倉庫販売代理店:Etman
  • ラテンアメリカの主要倉庫販売代理店:Rede Ancora
  • ラテンアメリカのアフターマーケットにおける主要部品の電子小売業者とマーケットプレイス:Mercado Libre
  • ラテンアメリカのアフターマーケットにおける主要部品の電子小売業者とマーケットプレイス:iMotriz

成長機会の世界

  • 成長機会1:EV向けの特別サービス
  • 成長機会2:eコマースとオンラインマーケットプレース
  • 成長機会3:自動車部品の標準化
  • 成長機会4:資格を持った人材

次のステップ

目次
Product Code: PE34-41

Aging Car Parc and Shortage of New Cars and Auto Parts Drive Future Growth Potential

This research service examines the qualitative and quantitative aspects of the automotive aftermarket in Latin America by evaluating its performance and identifying the various trends that have an impact on the demand for replacement parts, repair, and maintenance. The study takes a detailed look at the automotive aftermarket in five Latin American countries, namely, Argentina, Brazil, Chile, Colombia, and Mexico, and analyzes unit shipment and revenue for passenger cars and light commercial vehicles.

Latin America is going through a challenging period. Economic difficulties, like high inflation rates and dollar valorization, have been affecting consumer behavior. Moreover, the automotive aftermarket is having to combat the shortage of auto parts, which is affecting production rates. Latin America also has an aging fleet parc, which is expected to drive the need for maintenance and repair services, particularly from the aftermarket.

This research service provides a comprehensive outlook on the automotive aftermarket in Latin America and offers meaningful insights for stakeholders wishing to explore this growing and competitive space. The study also contains company profiles of original equipment suppliers and suppliers from the independent aftermarket. It analyzes the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from this space. The base year is 2022, and the forecast period is from 2023 to 2028.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Aftermarket Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Scope of Analysis
  • Methodology for Revenue Forecasting
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Regional Segmentation
  • Key Competitors
  • Aftermarket Characteristics
  • Aftermarket Snapshot
  • Automotive Snapshot
  • Key Growth Metrics
  • Distribution Channels Structure
  • Distribution Channels Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions
  • New Vehicle Sales Forecast
  • New xEV Sales Forecast
  • Revenue and VIO Forecast
  • VIO Forecast
  • Automotive Aftermarket Revenue Forecast
  • Automotive Aftermarket Revenue by Parts Type
  • Revenue Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment

Market Outlook

  • Key Market Trends
  • Effect of Legislation on the Aftermarket
  • VIO by Brand
  • Average Vehicle Age by Country
  • Types of Service Channels
  • Automotive Aftermarket eRetailing-Snapshot

Growth Opportunity Analysis by Country- Argentina

  • Key Growth Metrics
  • Argentinian Aftermarket
  • VIO
  • VIO by Type and Brand
  • Revenue Forecast
  • Revenue by Parts Type
  • Distribution Channels Discussion
  • Growth Opportunities in Argentina

Brazil

  • Key Growth Metrics
  • Brazilian Aftermarket
  • VIO
  • VIO by Type and Brand
  • Revenue Forecast
  • Revenue by Parts Type
  • Distribution Channels Discussion
  • Growth Opportunities in Brazil

Chile

  • Key Growth Metrics
  • Chilean Aftermarket
  • VIO
  • VIO by Type and Brand
  • Revenue Forecast
  • Revenue by Parts Type
  • Distribution Channels Discussion
  • Growth Opportunities in Chile

Colombia

  • Key Growth Metrics
  • Colombian Aftermarket
  • VIO
  • VIO by Type and Brand
  • Revenue Forecast
  • Revenue by Parts Type
  • Distribution Channels Discussion
  • Growth Opportunities in Colombia

Mexico

  • Key Growth Metrics
  • Mexican Aftermarket
  • VIO
  • VIO by Type and Brand
  • Revenue Forecast
  • Revenue by Parts Type
  • Distribution Channels Discussion
  • Growth Opportunities in Mexico

Competitor Landscape Mapping and Analysis

  • Competitors to Watch in the Latin American Aftermarket
  • Key Franchise and Marketing Systems by OEMs
  • Key Franchise and Marketing Systems by OESs
  • Key Latin American Warehouse Distributors-Etman
  • Key Latin American Warehouse Distributors-Rede Ancora
  • Key Parts eRetailers and Marketplaces in the Latin American Aftermarket-Mercado Libre
  • Key Parts eRetailers and Marketplaces in the Latin American Aftermarket-iMotriz

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Special Services for EVs
  • Growth Opportunity 2-eCommerce and Online Marketplace
  • Growth Opportunity 3-Auto Parts Standardization
  • Growth Opportunity 4-Qualified Personnel

Next Steps

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