表紙:北米の交換用クラス3-6ドライブラインのアフターマーケット市場:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1191702

北米の交換用クラス3-6ドライブラインのアフターマーケット市場:成長機会

North American Class 3-6 Driveline Replacement Aftermarket Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 53 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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北米の交換用クラス3-6ドライブラインのアフターマーケット市場:成長機会
出版日: 2022年12月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

当レポートでは、北米の交換用クラス3-6ドライブラインのアフターマーケット市場を調査し、市場概要、主な市場成長促進要因・抑制要因、ドライブラインの技術動向、収益・出荷数の予測、サプライヤーのプロファイル、成長機会の分析などをまとめています。

目次

戦略的責務

  • 成長課題
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 戦略的必須要件トップ3の影響
  • GrowthPipelineEngine (TM) を推進する成長機会

成長機会の分析

  • 分析範囲
  • 本調査が答える主な質問
  • 車両・市場の分類
  • 主要企業
  • 市場構造

需要分析

  • VIO予測:クラス3-6
  • クラス3-6のEV出荷台数の予測
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • CASEの市場への影響
  • ドライブラインの技術動向

アフターマーケットクラス3-6ドライブライン市場

  • 重要ポイント
  • 成長指標
  • 予測の前提条件
  • 収益・出荷数の予測
  • 価格分析予測
  • サプライヤーのユニットシェア

流通チャネル

  • ブランドのポジショニング:すべてのチャネル
  • チャネルタイプ別の分布の分析

サプライヤーのプロファイル

  • Meritor, Inc.
  • Neapco Inc.
  • Dana Inc.
  • American Axle &Manufacturing
  • Dorman Products
  • Cardone Industries, Inc.

成長機会の領域

  • 成長機会:顧客中心のサービスソリューション
  • 成長機会:ユニバーサルドライブラインフィット
  • 成長機会:リマニュファクチャリング

総論

  • 三大予測

次のステップ

目次
Product Code: K86C-41

Competitive Intensity is Driving Aftermarket Growth

Frost & Sullivan's study on the class 3-6 driveline replacement aftermarket in North America forecasts market size through 2028; the base year is 2021, and the study period is from 2018 to 2028. The study analyzes key class 3-6 driveline replacement trends in the aftermarket. Market forecasts are derived from miles driven, usage patterns, replacement rate, and total vehicles in operation (VIO). The study breaks down the driveline replacement aftermarket by unit shipment, revenue, distribution channel, and price. The competitive environment for complete driveline replacement units is examined, and the top aftermarket competitors are profiled.

The North American class 3-6 vehicle driveline replacement aftermarket is mature, and the well-established participants have built strong relationships across all distribution channels. The driveline replacement aftermarket is a low-volume market as these components can commonly last a truck's entire life cycle. Furthermore, complete driveline failure can be prevented through proper maintenance and replacement of surrounding components. Fleets or owner-operators requiring a driveline replacement are deploying older vehicles aged 8 or more years. These customers are highly price sensitive and look for a low-cost replacement of a driveline as their vehicle's useful life nears its end. The study concludes with a discussion of 3 growth opportunities participants in this space can use to take action.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Class 3-6 Driveline Replacement Aftermarket
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Vehicle and Market Segmentation
  • Key Competitors
  • Market Structure

Demand Analysis

  • VIO Forecast-Class 3-6
  • Class 3-6 EV Unit Shipment Forecast
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • CASE Impact on the Class 3-6 Driveline Replacement Aftermarket-2028
  • Driveline Technology Trends

Class 3-6 Driveline Aftermarket Forecast

  • Key Takeaways
  • Growth Metrics
  • Forecast Assumptions
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Pricing Analysis Forecast
  • Supplier Unit Market Share

Distribution Channels

  • Brand Positioning-All Channels
  • Distribution Analysis by Channel Type

Supplier Profiles

  • Supplier Profile-Meritor, Inc.
  • Supplier Profile-Neapco Inc.
  • Supplier Profile-Dana Inc.
  • Supplier Profile-American Axle & Manufacturing
  • Supplier Profile-Dorman Products
  • Supplier Profile-Cardone Industries, Inc.

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Customer-focused Service Solutions
  • Growth Opportunity 1-Customer-focused Service Solutions (continued)
  • Growth Opportunity 2-Universal Driveline Fit
  • Growth Opportunity 2-Universal Driveline Fit (continued)
  • Growth Opportunity 3-Remanufacturing
  • Growth Opportunity 3-Remanufacturing (continued)

The Last Word

  • The Last Word-Big 3 Predictions

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