市場調査レポート
商品コード
1269722
電気自動車・ハイブリッド車用ドライブラインの世界市場規模調査&予測、アーキテクチャ別、トランスミッション別、モーター出力別、車種別、地域別分析、2022-2029年Global Electric and Hybrid Vehicles Driveline Market Size study & Forecast, by Architectur By Transmission By Motor Output By Vehicle Type and Regional Analysis, 2022-2029 |
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電気自動車・ハイブリッド車用ドライブラインの世界市場規模調査&予測、アーキテクチャ別、トランスミッション別、モーター出力別、車種別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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電気自動車・ハイブリッド車用ドライブラインの世界市場は、2021年に約1,584億9,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には21.60%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
電気自動車およびハイブリッド車のドライブラインは、車両を前進または後退させるために、電気モーターまたは電気モーターと組み合わせた内燃エンジンなどの車両の動力源から車輪に動力を伝達する役割を担うコンポーネントおよびシステムを指します。電気自動車およびハイブリッド車のドライブライン市場は、自動ドライブラインシステムの需要の増加や、自動車の軽量化に対する需要の高まりなどの要因によって拡大しています。
電気自動車・ハイブリッド車用ドライブラインは、従来の内燃機関車とは異なり、従来のトランスミッションや電気自動車やハイブリッド車のパワートレインに特有の他のコンポーネントが存在しないためです。その重要性は、ここ数十年の間に徐々に高まってきています。Statistaによると、2020年、ADAS(先進運転支援システム)業界は世界で272億9,000万米ドルの売上を記録しました。世界のADAS市場は成長し、2028年には約585億9,000万米ドルに達すると予測されています。さらに、2025年には自動変速機を搭載した自動車が市場の約4分の1を占めると予想されています。トランスミッションモードの進化は、車両の性能要件と燃費目標によって大きく左右されます。さらに、道路が混雑しているときや交通量が少ないときには、自動変速機の方が快適であることが多いです。空間を動かすもう一つの重要な要素は、自動車の軽量化に対する需要の増加です。Statistaによると、2016年から2024年までの世界の軽自動車生産台数は、主要市場別に見ると2024年までに南米で約470万台の乗用車と小型商用車が生産されると予測されています。また、電気自動車向け軽量材料の世界市場において、中国が3分の1近くを占めています。2019年中に中国だけで10億米ドル以上の収入源が発生しました。軽量材料は、バッテリーの航続距離を向上させることができるため、電気自動車の製造において重要な役割を担っています。中国は、バッテリー電気自動車の開発と生産において、世界のリーダーとなっています。また、電気自動車の効率を高めるための研究開発への投資の増加や、厳しい政府規制の急増は、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、電気自動車やハイブリッド車の駆動系はコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
電気自動車・ハイブリッド車用ドライブラインの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。アジア太平洋は、ハイブリッドおよび電気自動車の製造と販売が盛んであることから、収益面で市場を独占しています。Statistaによると、2021年にはアジア太平洋地域で約6729,000台のプラグインハイブリッド電気自動車が販売されました。また、電気自動車やハイブリッド車の購入に対する政府補助金の急増や、市場空間における自動駆動システムの需要の増加といった要因から、同地域は予測期間中に最も速く成長すると予想されています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国において、産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
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Global Electric and Hybrid Vehicles Driveline Market is valued approximately at USD 158.49 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 21.60% over the forecast period 2022-2029. The driveline of electric and hybrid vehicles refers to the components and systems responsible for transmitting power from the vehicle's power source such as an electric motor or an internal combustion engine combined with an electric motor to the wheels in order to propel the vehicle forward or backward. The Electric and Hybrid Vehicles Driveline market is expanding because of factors such as increasing demand for automatic driveline systems and growing demand for lighter vehicles.
The driveline in electric and hybrid vehicles is different from traditional internal combustion engine vehicles due to the absence of a conventional transmission and other components unique to electric and hybrid powertrains. Its importance has progressively increased during the last few decades. According to Statista, in 2020, the advanced driver assistance systems industry generated USD 27.29 billion globally. The global ADAS market is projected to grow and reach nearly USD 58.59 billion by 2028. Furthermore, automobiles with automatic transmission are expected to account for about one fourth of the market by 2025. The evolution of transmission modes is largely driven by vehicle performance requirements and fuel economy targets. Additionally, automatic transmission often provides more comfort when roads are congested, or traffic is slow. Another important component of driving space is increasing demand for lighter vehicles. According to Statista, the global light vehicle production from 2016 through 2024, with a breakdown by major market. It is predicted that around 4.7 million passenger cars and light commercial vehicles will be produced in South America by 2024. In addition, China accounted for nearly one third of the global market for lightweight materials in electric vehicles. Revenue streams of more than USD 1 billion were generated in China alone during 2019. Lightweight materials play an important role in the manufacturing of electric vehicles as they can improve battery range. China has become a world leader in the development and production of battery electric vehicles. Also, rising investment in R&D to increase efficiency of the electric vehicle and surge in stringent government regulation would create lucrative growth prospects for the market over the forecast period. However, the high cost of electric and hybrid vehicles driveline stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Electric and Hybrid Vehicles Driveline Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific dominates the market in terms of revenue, owing to the region's substantial manufacturing and sales of hybrid and electric automobiles. According to the Statista, in 2021 around 6729,000 plug-in hybrid electric cars were sold in the Asia-Pacific region. In addition, the same region is expected to grow fastest during the forecast period, owing to factors such as surge in government subsidies on the acquisition of electric or hybrid vehicles, as well as an increase in demand for automatic driveline systems in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.