表紙:自動車における健康、福祉、ウェルビーイングサービス:欧州、VOC(顧客の声)
市場調査レポート
商品コード
1176388

自動車における健康、福祉、ウェルビーイングサービス:欧州、VOC(顧客の声)

Voice of Customer-Health, Wellness, and Well-being Services in Cars, Europe

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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自動車における健康、福祉、ウェルビーイングサービス:欧州、VOC(顧客の声)
出版日: 2022年12月06日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

COVID-19の大流行により、安全な環境がより重視されるようになり、日常生活における利便性へのニーズが高まっています。自動車業界もこのような流れに乗り、ドライバーや同乗者の安全性・快適性を高めるソリューションやシステムに注力しています。

レポートでは、欧州の自動車における健康、福祉、ウェルビーイングサービス市場について調査し、欧州全域の車両セグメントタイプ別、および空質制御、促進要因の眠気検出、アダプティブクルーズコントロール、シートポジショニング、キャビンフィルトレーションなどの機能に対するユーザーの関心や嗜好別に顧客分析を行っています。

目次

調査の目的と調査手法

主な調査結果

  • 主な調査結果

回答者のプロファイルと運転習慣

  • 回答者のプロファイル:人口統計
  • 回答者のプロファイル:世帯
  • 平均運転時間
  • 車両所有タイプ別の回答者マッピング
  • 国別の次の車の購入に推奨されるエンジンタイプ
  • 車のセグメント別の次の車の購入に適したエンジンタイプ
  • COVID-19旅行制限前の車の使用頻度
  • COVID-19中の毎日のモビリティ
  • COVID-19渡航制限の影響

次の車購入に対する顧客の好み

  • 車の購入決定における重要な属性
  • 国別の自動車購入決定における重要な属性
  • セグメント別の自動車購入決定における重要な属性
  • 機能に対する一般的な関心
  • 国別の機能に対する一般的な関心
  • 自動車におけるセンサーの考察
  • 国別の車内センサーの考察

健康、福祉、ウェルビーイングの特徴

  • ハードウェア機能の説明
  • 健康の特徴と関心の実際のシナリオ
  • 調査で考慮されたHWW機能のリスト
  • HWW機能の購入に関する将来の関心
  • HWWに対する回答者の関心
  • 健康機能の購入に関する一般的な関心
  • 福祉機能の購入に関する一般的な関心
  • ウェルビーイング機能の購入に対する一般的な関心
  • HWW機能への関心:顧客セグメンテーション
  • HWW機能への関心:セグメンテーション
  • 国別のハードウェアの見通し
  • 自動車セグメント別の健康機能に関する一般的な関心
  • 収入、教育、および職業が健康機能に与える影響
  • 性別、年齢、ライフステージが健康機能に与える影響
  • パワートレインタイプ別の健康機能への関心
  • 国別の車内センサーの考察
  • 車両セグメント別の福祉機能への関心
  • 高所得者および自営業者セグメントにおける福祉機能の最良の見通し
  • 福祉機能に対する性別、年齢、ライフステージの影響
  • パワートレインタイプ別の福祉機能への関心
  • 車両セグメント別の福祉機能への関心
  • 収入、教育、職業が幸福度に与える影響
  • 性別、年齢、ライフステージがウェルビーイング機能に与える影響
  • パワートレインタイプ別のウェルビーイング機能への関心
  • エンジンタイプ別のハードウェア機能への関心

健康、福祉、福祉機能:価格

デジタルデバイスと健康関連活動

データ接続

  • 自動車ディーラーとデータを共有する意欲
  • 顧客の報酬/補償の期待
  • 年代別カーディーラーとのデータ共有意向

付録

  • 成長がますます困難になるのはなぜか
  • 戦略的インペラティブ
  • 成長の機会が成長パイプラインエンジンを加速させる
  • 免責事項
目次
Product Code: PE06-46

Electric Vehicle Owners Show a Higher Level of Interest in Health, Wellness, and Well-being Features

The COVID-19 pandemic has placed a greater emphasis on a safe environment and exacerbated the need for more convenience in daily activities. The automotive industry has aligned itself with this trend, focusing on solutions and systems that enhance the safety and comfort of drivers and passengers. This study aims to support automakers and allied industry players with robust, data-backed recommendations on the ideal use cases, packages, and pricing for implementing health, wellness, and well-being (HWW) features.

The study provides customer analysis by vehicle segment type across Europe and by user interest and preference in features such as air quality control, driver drowsiness detection, adaptive cruise control, seat positioning, and cabin filtration. Data was collected using a panel-based survey in Europe. A total of 1,801 decision-makers or key influencers in the connected car services space were surveyed to obtain the results. The research applies data weighting to account for the overrepresentation or underrepresentation of specific vehicle segments or gender groups in the sample. This ensures that the overall results reflect the market segment structure.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives
  • List of HWW Features the Research Considered
  • Research Methodology
  • Sample Structure by Country and Vehicle Segment
  • Data Weighting European Aggregation

Key Findings

  • Key Findings

Respondents Profile and Driving Habits

  • Respondent Profile: Demographics
  • Respondent Profile: Household
  • Average Driving Time
  • Respondent Mapping by Vehicle Ownership Type
  • Preferred Engine Type for Next Car Purchase by Country
  • Preferred Engine Types for Next Car Purchase by Car Segment
  • Frequency of Car Usage before COVID-19 Travel Restrictions
  • Daily Mobility during COVID-19
  • Impact of COVID-19 Travel Restrictions

Customer Preferences for the Next Car Purchase

  • Important Attributes in Car Purchasing Decisions
  • Important Attributes in Car Purchasing Decisions by Country
  • Important Attributes in Car Purchasing Decisions by Segment
  • General Interest in Features
  • General Interest in Features by Country
  • Consideration of Sensors in Cars
  • Consideration of Sensors in Cars by Country

Health, Wellness, and Well-being Features Interest

  • HWW Feature Descriptions
  • Real-life Scenarios of Health Features and Interest
  • Real-life Scenarios of Health Features and Interest (continued)
  • Real-life Scenarios of Health Features and Interest (continued)
  • List of HWW Features the Research Considered
  • Future Interest in Purchasing HWW Features
  • Respondents' Interest in HWW
  • General Interest in Purchasing Health Features
  • General Interest in Purchasing Wellness Features
  • General Interest in Purchasing Well-being Features
  • Interest in HWW Features: Customer Segmentation
  • Interest in HWW Features: Segmentation
  • HWW Prospects by Countries
  • General Interest in Health Features by Vehicle Segment
  • Impact of Income, Education, and Occupation on Health Features
  • Impact of Gender, Age, and Life Stage on Health Features
  • Interest in Health Features by Powertrain Type
  • Consideration of Sensors in Cars by Country
  • Interest in Wellness Features by Vehicle Segment
  • Best Prospects for Wellness Features in High-income and Self-employed Segments
  • Impact of Gender, Age, and Life Stage on Wellness Features
  • Interest in Wellness Features by Powertrain Type
  • Interest in Well-being Features by Vehicle Segment
  • Impact of Income, Education, and Occupation on Well-being Features
  • Impact of Gender, Age, and Life Stage on Well-being Features
  • Interest in Well-being Features by Powertrain Type
  • Interest in HWW Features by Engine Type

Health, Wellness, and Well-being Features: Pricing

  • Preferred Way of Accessing or Subscribing to HWW Features
  • Price Sensitivity Test for the 11 Deep-dive Features
  • Preferences Toward Payment Modes for HWW Features
  • HWW Features: Willingness to Pay
  • HWW Features: Willingness to Pay and Price Elasticity of Demand (PED)
  • HWW Features: Price Elasticity
  • Willingness to Pay for Vital Stat Monitoring
  • Willingness to Pay for Air Quality Map
  • Willingness to Pay for Cabin Viral Filtration (Filter)
  • Willingness to Pay for UV Air Sanitizer
  • Willingness to Pay for Adaptive Cruise Control with Steering Assist
  • Willingness to Pay for Driver Drowsiness/Distraction Detection and Alarm
  • Willingness to Pay for Drunken Driving Detection and Alarm
  • Willingness to Pay for Automated and Customized Seat Positioning
  • Willingness to Pay for Mood-specific Infotainment
  • Willingness to Pay for Smart Seat
  • Willingness to Pay for Wellness/Comfort Seat
  • Preferred Control Option to Interact with Mood-specific Infotainment
  • Preferred Output/Feedback Mechanism for Driver Drowsiness

Digital Devices and Health-related Activities

  • Activities Respondents Engage in and Monitor at Least Once a Month
  • Activities Engaged in at Least Once a Month by Gender and Age
  • Device Usage for Private Applications
  • Device Usage for Private Applications by Country

Data Connectivity

  • Willingness to Share Data with Car Dealers
  • Customers' Reward/Compensation Expectations
  • Willingness to Share Data with Car Dealers by Age Group

Appendix

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Legal Disclaimer