表紙:民間航空機用ビジネスクラスシート市場:成長の機会
市場調査レポート
商品コード
1176357

民間航空機用ビジネスクラスシート市場:成長の機会

Commercial Aviation Business Class Seating Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 29 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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民間航空機用ビジネスクラスシート市場:成長の機会
出版日: 2022年11月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

航空会社は、サービスの質の向上、新しいサービスの追加、持続可能性、新しい運賃体系など、さまざまな面で実験と革新を続けています。パンデミック以前は、ライフラットシートや通路への直接アクセスがベンチマークとされていましたが、プライバシーを高めるためのドア付きシートが乗客の新しいベンチマークとなっています。サステナビリティの面では、相手先ブランド製造会社(OEM)からの直接的な貢献はほとんどありませんが、航空会社はビジネスクラスの機内にサステナブルなベストプラクティスを導入しようと努めています。

当レポートでは、民間航空機用ビジネスクラスシート市場について調査し、市場の概要とともに、戦略的インペラティブ、成長の機会などを提供しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長がますます困難になるのはなぜか
  • 戦略的インペラティブ
  • 民間航空機用ビジネスクラスシートに対する上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長の機会が成長パイプラインエンジンを加速させる

民間航空機用ビジネスクラスシートレビュー

  • ビジネスクラスシートのイントロダクション
  • ビジネスクラスの旅行に対する乗客の視点
  • ビジネスクラスキャビンに関する航空会社の見解
  • 収益シナリオと新しい価格モデル
  • 持続可能性
  • ビジネスクラスシートにおけるOEMイノベーション
  • ビジネスクラスのサービスにおける世界ベストプラクティス
  • ビジネスクラス座席数の見通し

成長機会分析

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長の機会

  • 成長の機会1:アンバンドル運賃の戦略的展開
  • 成長の機会2:個別サービスの効果的なマーケティング
  • 成長の機会3:客室乗務員のスキルセットの開発への投資の増加
  • 添付文書リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE13-56

Passenger Preference for Increased In flight Privacy and Innovative Fare Structures in Business Class will Drive Growth

Business class revenue was a key growth driver for airlines as they attempted to resurrect from COVID-19 pandemic-related service disruptions. The emergence of the new traveler segment, the luxury leisure traveler, ensured business class cabins remained fully booked throughout the seasonal tourism periods. Overall, passenger preference for privacy on board aircraft was high, which led to many passengers opting for business class travel, despite higher fares.

Airlines have been experimenting and innovating around many avenues, such as improving service quality, adding new service elements, sustainability, and new fare structures. While lie-flat seats and direct aisle access were considered benchmarks before the pandemic, seats equipped with doors for increased privacy are the new benchmark for passengers. On the sustainability front, direct contribution from original equipment manufacturers (OEMs) is scarce, while airlines are trying to implement sustainable best practices within their business class cabins.

The last decade saw a growing trend of low-cost carriers (LCCs) offering business class products, largely due to their high profitability. Airlines are also experimenting with new fare structures, primarily the unbundling of complementary services. The unbundled fare strategy has become a strong growth opportunity, especially for airlines facing low load factor and yield scenarios.

Key Issues Addressed:

  • How is the unbundled fare strategy implemented, and what are the related growth opportunities?
  • What important considerations do passengers analyze while selecting their itinerary?
  • How are LCCs embracing business class products?
  • What are the latest best practices and innovations seen in global business class cabins?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Commercial Aviation Business Class Seating
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Commercial Aviation Business Class Seating Review

  • Introduction to Business Class Seating
  • Passenger Perspective on Business Class Travel
  • Airline Perspective on Business Class Cabins
  • Revenue Scenario and New Pricing Models
  • Sustainability
  • OEM Innovation in Business Class Seating
  • Global Best Practices in Business Class Offerings
  • Outlook for Business Class Seating

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Strategic Deployment of Unbundled Fares
  • Growth Opportunity 1: Strategic Deployment of Unbundled Fares (continued)
  • Growth Opportunity 2: Effective Marketing of Unbundled Services
  • Growth Opportunity 2: Effective Marketing of Unbundled Services (continued)
  • Growth Opportunity 3: Increased Investment in Developing Cabin Crew Skillsets
  • Growth Opportunity 3: Increased Investment in Developing Cabin Crew Skillsets (continued)
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer