表紙:民間機向けプレミアムエコノミーシートの成長機会
市場調査レポート
商品コード
1160801

民間機向けプレミアムエコノミーシートの成長機会

Commercial Aviation Premium Economy Seating Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 29 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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民間機向けプレミアムエコノミーシートの成長機会
出版日: 2022年10月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

プレミアムエコノミー (PE) は1990年代に登場した座席クラスです。座席幅の拡大、ゆったりとしたリクライニング、ソフトグッズの充実などが特徴です。エコノミークラスとビジネスクラスの価格やサービスの差は非常に大きいため、プレミアムエコノミークラスは十分な特典を備えた、より手頃なソリューションと見なされています。

感染拡大期には、航空旅行者は衛生とプライバシーを重視しています。プレミアムエコノミーの客室は、このような旅行者にも同様の休息を提供するため、ニーズがあります。乗客は、プレミアムエコノミークラスを提供する航空会社を、コストやサービス・特典、競合他社の類似製品に基づいて選択する傾向があります。航空会社は、主要な商品展開を決定する前に、フライトの長さや目的地の特徴を分析します。世界中の航空会社は、優先搭乗、手荷物管理、食事の選択肢の増加、機内アメニティなど、さまざまな人気の特典を組み込んでいます。

主要な座席メーカーは、フルフラットシートや横方向のシートパッドなどの技術革新により乗客の快適性を向上させており、それがプレミアムエコノミーの人気を後押しする可能性があります。

当レポートでは、世界の民間機向けプレミアムエコノミー (PE) シートの市場について分析し、市場の基本構造や背景事情、主な促進・抑制要因、代表的なベストプラクティスやイノベーションの事例、今後の成長機会と課題などを調査しております。

目次

戦略的課題

  • なぜ、成長がより困難になるのか?
  • Strategic Imperative 8 (TM) について
  • 3つの主な戦略的課題:プレミアムエコノミーシート市場における影響
  • 成長機会によるStrategic Imperative 8 (TM) の促進

成長機会の分析

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

プレミアムエコノミー (PE) シート

  • PEシーティングの概略
  • PE旅行に関する乗客の視点
  • PE旅行に関する航空会社の視点
  • 航空会社の価格設定と財務上の考慮事項
  • 持続可能性
  • PEクラスの世界ベストプラクティス
  • PEクラスのOEMイノベーション
  • PEの見通し

航空会社におけるプレミアムエコノミー製品の拡大傾向

  • 成長機会 (1):スタートアップの航空会社に追加されたプレミアムエコノミー
  • 成長機会 (2):格安航空会社のビジネスクラスよりも、プレミアムエコノミー客室の方が見通しが良い
  • 成長機会 (3):フルサービス航空会社の長距離・ナローボディ機に、完全装備のプレミアムエコノミー客室を追加
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PCE4-56

Priority for Additional Personal Space and Affordability will Drive Demand

The premium economy seating class was introduced in the 1990s. Essential components are extra seat width, generous recline, and upgraded soft product offerings. Since the gulf between economy and business class prices and services is quite large, the premium economy class is seen as a more affordable solution with sufficient perks.

During the pandemic, air travelers have prioritized hygiene and privacy. Roomier premium economy cabins provide the same respite for these travelers and are in demand. Passengers tend to select the airline offering a premium economy class product based on cost, services or benefits, and other competitive offerings. Airlines analyze flight length and destination characteristics before making key product deployment decisions. Airlines across the globe have incorporated varied popular perks including priority boarding, baggage management, more meal choices, and onboard amenities.

Major seating manufacturers are improving passenger comfort with innovations such as lie-flat seats and lateral seat paddings that have the potential to propel the popularity of premium economy products.

Key Issues Addressed:

  • What do passengers consider most important when selecting their premium economy itinerary?
  • What factors influence airlines' deployment of premium economy-equipped flights?
  • What are the latest best practices and innovations seen in premium economy cabins?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Premium Economy Seating Class
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Premium Economy Seating

  • Introduction to PE Seating
  • Passenger Perspective on PE Travel
  • Airline Perspective on PE Travel
  • Pricing and Financial Considerations for Airlines
  • Sustainability
  • Global Best Practices in PE Class
  • OEM Innovations in PE Class
  • Outlook for PE

The Growing Trend of the Premium Economy Product in Airlines

  • Growth Opportunity 1: Premium Economy abins dded to Start-up irlines
  • Growth Opportunity 1: Premium Economy abins dded to Start-up irlines (continued)
  • Growth Opportunity 2: Better Prospects for Premium Economy Cabins Over Business Class for Low-cost Carriers
  • Growth Opportunity 2: Better Prospects for Premium Economy Cabins Over Business Class for Low-cost Carriers (continued)
  • Growth Opportunity 3: Addition of Fully Equipped Premium Economy Cabin on Long-range, Narrow-body Aircraft of Full-service Airlines
  • Growth Opportunity 3: Addition of Fully Equipped Premium Economy Cabin on Long-range, Narrow-body Aircraft of Full-service Airlines (continued)
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