市場調査レポート
商品コード
1160801
民間機向けプレミアムエコノミーシートの成長機会Commercial Aviation Premium Economy Seating Growth Opportunities |
民間機向けプレミアムエコノミーシートの成長機会 |
出版日: 2022年10月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 即日から翌営業日
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プレミアムエコノミー (PE) は1990年代に登場した座席クラスです。座席幅の拡大、ゆったりとしたリクライニング、ソフトグッズの充実などが特徴です。エコノミークラスとビジネスクラスの価格やサービスの差は非常に大きいため、プレミアムエコノミークラスは十分な特典を備えた、より手頃なソリューションと見なされています。
感染拡大期には、航空旅行者は衛生とプライバシーを重視しています。プレミアムエコノミーの客室は、このような旅行者にも同様の休息を提供するため、ニーズがあります。乗客は、プレミアムエコノミークラスを提供する航空会社を、コストやサービス・特典、競合他社の類似製品に基づいて選択する傾向があります。航空会社は、主要な商品展開を決定する前に、フライトの長さや目的地の特徴を分析します。世界中の航空会社は、優先搭乗、手荷物管理、食事の選択肢の増加、機内アメニティなど、さまざまな人気の特典を組み込んでいます。
主要な座席メーカーは、フルフラットシートや横方向のシートパッドなどの技術革新により乗客の快適性を向上させており、それがプレミアムエコノミーの人気を後押しする可能性があります。
当レポートでは、世界の民間機向けプレミアムエコノミー (PE) シートの市場について分析し、市場の基本構造や背景事情、主な促進・抑制要因、代表的なベストプラクティスやイノベーションの事例、今後の成長機会と課題などを調査しております。
Priority for Additional Personal Space and Affordability will Drive Demand
The premium economy seating class was introduced in the 1990s. Essential components are extra seat width, generous recline, and upgraded soft product offerings. Since the gulf between economy and business class prices and services is quite large, the premium economy class is seen as a more affordable solution with sufficient perks.
During the pandemic, air travelers have prioritized hygiene and privacy. Roomier premium economy cabins provide the same respite for these travelers and are in demand. Passengers tend to select the airline offering a premium economy class product based on cost, services or benefits, and other competitive offerings. Airlines analyze flight length and destination characteristics before making key product deployment decisions. Airlines across the globe have incorporated varied popular perks including priority boarding, baggage management, more meal choices, and onboard amenities.
Major seating manufacturers are improving passenger comfort with innovations such as lie-flat seats and lateral seat paddings that have the potential to propel the popularity of premium economy products.