市場調査レポート
商品コード
1165557

中南米の商用車(CV)市場:成長機会と2030年までの予測

Latin American Commercial Vehicle (CV) Growth Opportunities, Forecast to 2030

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 107 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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中南米の商用車(CV)市場:成長機会と2030年までの予測
出版日: 2022年11月02日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ラテンアメリカの商用車(CV)の市場規模は、2021年~2030年にかけてCAGR3.4%で成長し、2030年には150万台に達すると予測されます。インフラ投資、鉱業開発と輸出、複合輸送プロジェクト、農機具製造が、今後10年間の業界成長を牽引します。また、eコマースの成長により、さまざまな商品の都市間輸送や都市型配送トラックの需要が高まっています。

ブラジルとメキシコはラテンアメリカの商用車販売台数の68%を占めており、ピックアップは両国で圧倒的なシェアを持ち、LCV販売台数の69%を占めています。ラテンアメリカのほとんどの国は、化石燃料からのエネルギー転換のために再生可能エネルギー源を重視しており、エレクトロモビリティ戦略も代替パワートレイン車の成長を促進するでしょう。

当レポートでは、ラテンアメリカの商用車(CV)について調査分析し、成長促進要因、成長抑制要因、市場収益予測など、市場に影響を与える主要動向の詳細な分析を提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • トップ3の戦略的必須事項が商用車業界に与える影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長機会分析

  • 成長指標
  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 主な予測基準
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主な調査結果
  • CVセグメントおよび地域別の販売台数
  • CVセグメントおよび地域別の販売台数の割合
  • M&HDトラックOEM販売実績
  • LCV OEM販売実績
  • パワートレイン分割別の販売台数の割合:LCV
  • パワートレイン分割別の販売台数の割合:M&HDトラック

成長機会分析:ブラジル

  • 成長指標
  • 2021年の主な地域動向
  • 販売台数予想:CVセグメント別
  • 予測分析
  • 販売台数の割合:パワートレイン・CVセグメント別
  • OEM市場シェア:CVセグメント別
  • 販売台数予測:パワートレイン・CVセグメント別の
  • OEMパワートレインテクノロジープラットフォーム
  • 排出ガス基準とxEVのインセンティブと補助金

成長機会分析:メキシコ

  • 成長指標
  • 2021年の主な地域動向
  • 販売台数予想:CVセグメント別
  • 予測分析
  • 販売台数の割合:パワートレイン・CVセグメント別
  • OEM市場シェア:CVセグメント別
  • 販売台数予測:パワートレイン・CVセグメント別の
  • OEMパワートレインテクノロジープラットフォーム
  • 排出ガス基準とxEVのインセンティブと補助金

成長機会分析:アルゼンチン

  • 成長指標
  • 2021年の主な地域動向
  • 販売台数予想:CVセグメント別
  • 予測分析
  • 販売台数の割合:パワートレイン・CVセグメント別
  • OEM市場シェア:CVセグメント別
  • 販売台数予測:パワートレイン・CVセグメント別の
  • OEMパワートレインテクノロジープラットフォーム
  • 排出ガス基準とxEVのインセンティブと補助金

成長機会分析:ペルー

  • 成長指標
  • 2021年の主な地域動向
  • 販売台数予想:CVセグメント別
  • 予測分析
  • 販売台数の割合:パワートレイン・CVセグメント別
  • OEM市場シェア:CVセグメント別
  • 販売台数予測:パワートレイン・CVセグメント別の
  • OEMパワートレインテクノロジープラットフォーム
  • 排出ガス基準とxEVのインセンティブと補助金

成長機会分析:チリ

  • 成長指標
  • 2021年の主な地域動向
  • 販売台数予想:CVセグメント別
  • 予測分析
  • 販売台数の割合:パワートレイン・CVセグメント別
  • OEM市場シェア:CVセグメント別
  • 販売台数予測:パワートレイン・CVセグメント別の
  • OEMパワートレインテクノロジープラットフォーム
  • 排出ガス基準とxEVのインセンティブと補助金

成長機会分析:コロンビア

  • 成長指標
  • 2021年の主な地域動向
  • 販売台数予想:CVセグメント別
  • 予測分析
  • 販売台数の割合:パワートレイン・CVセグメント別
  • OEM市場シェア:CVセグメント別
  • 販売台数予測:パワートレイン・CVセグメント別の
  • OEMパワートレインテクノロジープラットフォーム
  • 排出ガス基準とxEVのインセンティブと補助金

総所有コスト

  • TCO分析 - ラテンアメリカ:前提
  • TCO分析 - ラテンアメリカ:低マイレージ
  • TCO分析 - ラテンアメリカ:中マイレージ
  • TCO分析 - ラテンアメリカ:高マイレージ

成長機会領域

  • 成長機会1:小型トラックの成長を促進するためのラストマイル配送の需要の高まり
  • 成長機会2:eLCVスペースへの新規参加者にとって低い参入障壁
  • 成長機会3:長期的な市場の持続可能性の確保

次のステップ

目次
Product Code: PC79-42

Propulsion Alternatives to Diesel will Gain Momentum during the Medium Term of the Forecast Period (2025-2026); the Outlook for the Medium-duty (MD) Segment and Natural Gas (NG) in the Heavy-duty (HD) Segment is Strong

Overall commercial vehicle (CV) units in Latin America (LATAM) are expected to reach 1.5 million units by 2030, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.4% between 2021 and 2030. Infrastructure investment, mining development and exports, multimodal transportation projects, and agro-based farm equipment manufacturing will drive industry growth in the coming decade. eCommerce growth will drive demand for the intercity transportation of various goods and urban distribution trucks. As the COVID-19 pandemic declined, global commodities markets recovered; demand outpaced supply and resulted in higher prices and exports in the region. These factors are expected to be the major drivers for commercial truck demand in the short and long terms.

Brazil and Mexico contribute 68% of LATAM's CV units; pickups dominate both countries and account for 69% of the region's LCV sales. Most countries in LATAM focus on renewable energy sources for the energy transition from fossil fuels; the electromobility strategy will also drive the growth of alternate powertrain vehicles. Companies are likely to leverage government support for electromobility to create common platforms for vehicles across different regions and quickly scale up operations to achieve maximum profitability.

European OEMs dominate the market and account for three-fifths of all CV sales in the region. Daimler, Traton, and Volvo, the top 3 sellers, account for two-thirds of the market share. Many Chinese OEMs, including Foton, SAIC, JAC, Changan, and Dongfeng, have established their presence in LATAM and are expected to compete aggressively against European OEMs in the coming years. Higher infrastructure spending and mining development and trade activities in the region are likely to be the major drivers for heavy-duty truck demand. The growing ecosystem of truck OEMs, bodybuilders, and fleets that will cater to this rising demand will have a positive impact on allied sectors.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Commercial Vehicles Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Metrics
  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Main Forecast Criteria
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Findings
  • Unit Sales by CV Segment and Region
  • Percent Unit Sales by CV Segment and Region
  • M&HD Truck OEM Sales Performance
  • LCV OEM Sales Performance
  • Percent Unit Sales by Powertrain Split: LCVs
  • Percent Unit Sales by Powertrain Split: M&HD Trucks

Growth Opportunity Analysis: Brazil

  • Growth Metrics
  • Key Regional Trends, 2021
  • Unit Sales Forecast by CV Segment
  • Forecast Analysis
  • Percent Unit Sales by Powertrain and CV Segment
  • OEM Market Share by CV Segment
  • Percent Unit Sales Forecast by Powertrain and CV Segment
  • OEM Powertrain Technology Platforms
  • Emission Standards and xEV Incentives and Subsidies

Growth Opportunity Analysis: Mexico

  • Growth Metrics
  • Key Regional Trends, 2021
  • Unit Sales Forecast by CV Segment
  • Forecast Analysis
  • Percent Unit Sales by Powertrain and CV Segment
  • OEM Market Share by CV Segment
  • Percent Unit Sales Forecast by Powertrain and CV Segment
  • OEM Powertrain Technology Platforms
  • Emission Standards and xEV Incentives and Subsidies

Growth Opportunity Analysis: Argentina

  • Growth Metrics
  • Key Regional Trends, 2021
  • Unit Sales Forecast by CV Segment
  • Forecast Analysis
  • Percent Unit Sales by Powertrain and CV Segment
  • OEM Market Share by CV Segment
  • Percent Unit Sales Forecast by Powertrain and CV Segment
  • OEM Powertrain Technology Platforms
  • Emission Standards and xEV Incentives and Subsidies

Growth Opportunity Analysis: Peru

  • Growth Metrics
  • Key Regional Trends, 2021
  • Unit Sales Forecast by CV Segment
  • Forecast Analysis
  • Percent Unit Sales by Powertrain and CV Segment
  • OEM Market Share by CV Segment
  • Percent Unit Sales Forecast by Powertrain and CV Segment
  • Emission Standards and xEV Incentives and Subsidies
  • OEM Powertrain Technology Platforms

Growth Opportunity Analysis: Chile

  • Growth Metrics
  • Key Regional Trends, 2021
  • Unit Sales Forecast by CV Segment
  • Forecast Analysis
  • Percent Unit Sales by Powertrain and CV Segment
  • OEM Market Share by CV Segment
  • Percent Unit Sales Forecast by Powertrain and CV Segment
  • OEM Powertrain Technology Platforms
  • Emission Standards and xEV Incentives and Subsidies

Growth Opportunity Analysis: Colombia

  • Growth Metrics
  • Key Regional Trends, 2021
  • Unit Sales Forecast by CV Segment
  • Forecast Analysis
  • Percent Unit Sales by Powertrain and CV Segment
  • OEM Market Share by CV Segment
  • Percent Unit Sales Forecast by Powertrain and CV Segment
  • OEM Powertrain Technology Platforms
  • Emission Standards and xEV Incentives and Subsidies

Total Cost of Ownership

  • TCO Analysis, LATAM: Assumptions
  • TCO Analysis, LATAM: Low Mileage
  • TCO Analysis, LATAM: Medium Mileage
  • TCO Analysis, LATAM: High Mileage

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Growing Demand for Last-mile Delivery to Drive Light-duty Truck Growth
  • Growth Opportunity 1: Growing Demand for Last-mile Delivery to Drive Light-duty Truck Growth (continued)
  • Growth Opportunity 2-Low Entry Barriers for New Participants in the eLCV Space
  • Growth Opportunity 2-Low Entry Barriers for New Participants in the eLCV Space (continued)
  • Growth Opportunity 3-Ensuring Long-term Market Sustainability
  • Growth Opportunity 3-Ensuring Long-term Market Sustainability (continued)

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
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