表紙:デジタルリスク保護 (DRP) の世界市場:将来予測 (2026年まで)
市場調査レポート
商品コード
1160795

デジタルリスク保護 (DRP) の世界市場:将来予測 (2026年まで)

Global Digital Risk Protection-Forecast to 2026

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 83 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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デジタルリスク保護 (DRP) の世界市場:将来予測 (2026年まで)
出版日: 2022年10月27日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

"企業の急速なデジタル化と脅威の進化が、世界DRPの今後の成長ポテンシャルを高める"

組織のブランドエクイティや顧客、従業員を狙ったサイバー攻撃の増加に伴い、デジタルリスク保護 (DRP) ソリューションの需要が急増しています。COVID-19の大流行により、リモートワーク環境への移行が加速し、多くの組織がクラウド移行などのDXの取り組みを急ぐようになり、デジタル資産のリスクと露出が増加することになりました。また、仕事用デバイスと個人用デバイスの境界がますます曖昧になり、従来のセキュリティ境界が変化したため、旧来のセキュリティソリューションで企業のデジタル資産を保護することが難しくなっています。高度なAI/MLアルゴリズムにより、ハッカーはWebサイト・モバイルアプリ・SNSアカウントなど、組織の外部デジタル資産を模倣して、新たな標的型フィッシングキャンペーンを大規模に展開しています。ビジネスや個人的なやりとりがバーチャルになるにつれ、顧客や従業員が企業ブランドや役員になりすましたフィッシング攻撃に引っかかるリスクは著しく高まっています。

このような脅威の動的な性質と、フィッシング攻撃を効果的に監視・分析・緩和するために必要な膨大なリソースのために、企業はDRPプラットフォームの助けなしに外部攻撃に対応することは不可能です。フィッシング攻撃が成功すると、ブランドの失墜、ビジネスの混乱、多額の金銭的損失など、壊滅的な影響を及ぼす可能性があります。そのため、より多くの企業が、企業のファイアウォールを超えた外部攻撃からの対象領域を保護することを優先しています。

新たなサイバー脅威の台頭と、外部のデジタルサーフェスで攻撃を受けるリスクの増大により、DRP製品に対する需要が高まり、サイバーセキュリティ分野の隣接ベンダーが増加しています。特に、サイバーセキュリティ・ベンダーは、CTI・EASM・DRPの機能を統合し、組織のデジタルットプリントに対する全体的なセキュリティ体制を提供するようになっています。企業顧客は少数のベンダーからの購入を好むため、今後5年間に、DRPプロバイダーが追加サービスを1つのマネージドサブスクリプションモデルにパッケージして提供するようになると考えられます。

当レポートでは、世界のデジタルリスク保護 (DRP) 市場について分析し、市場の基本構造や主な促進・抑制要因、市場収益の動向見通し、今後の成長機会などを調査しております。

目次

戦略的課題

  • なぜ、成長がより困難になるのか?
  • Strategic Imperative 8(TM) について
  • 3つの主な戦略的課題:デジタルリスク保護 (DRP) 市場における影響
  • 成長機会によるStrategic Imperative 8(TM) の促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 市場区分
  • 主要ベンダー
  • 成長指標
  • 流通経路
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測:地域別
  • 収益予測:業種別
  • 収益予測:事業規模別
  • 価格動向・予測分析
  • 競合環境
  • 収益シェア分析

成長機会分析:北米 (NA)

  • 成長指標
  • 収益予測
  • 収益予測:業種別
  • 収益予測:事業規模別
  • 収益予測:地域別、北米 (NA)

成長機会分析:ラテンアメリカ (LATAM)

成長機会分析:欧州、中東・アフリカ (EMEA)

成長機会分析:アジア太平洋 (APAC)

CISO (情報セキュリティ担当役員) 向けの洞察、DRP市場、世界

  • 概要
  • 市場の定義
  • ユースケース
  • 考慮すべき主な展開要因
  • 典型的な利点
  • 結論

成長機会

  • 成長機会 (1):戦略的なDRPマーケティングキャンペーン
  • 成長機会 (2):業種とターゲット層の拡大
  • 成長機会 (3):企業合併・買収 (M&A)、プロダクトインテグレーション

次のステップ

目次
Product Code: K7D1-74

Rapid Digital Transformation of Businesses and Evolving Threat Landscape Drive Future Growth Potential of Global DRP

Demand for digital risk protection (DRP) solutions has skyrocketed with the rise in cyberattacks targeting an organization's brand equity, customers, and employees. The COVID-19 pandemic accelerated the shift to remote work environments, causing many organizations to rush digital transformation initiatives, such as cloud migration, leading to increased risk and exposure of digital assets. In addition, the lines between work and personal devices have become increasingly blurred, which changed the traditional security perimeter, making it more difficult for legacy security solutions to protect an enterprise's digital assets. With sophisticated AI/ML algorithms, hackers have been launching new targeted phishing campaigns on a large scale, imitating an organization's external digital assets, such as websites, mobile apps, and social media accounts. As more business and personal interactions go virtual, the risk of customers and employees falling for a phishing attack impersonating a company brand or executive has increased significantly.

The dynamic nature of the threat landscape and the vast number of resources it takes to monitor, analyze, and mitigate phishing attempts effectively makes it impossible for organizations to protect their external attack surface without the help of a designated DRP platform. A successful phishing attack can have devastating consequences, including brand erosion, business disruption, and considerable financial losses. As a result, more organizations prioritize protecting their external attack surface beyond the corporate firewall.

The rise of new cyber threats and the greater risk of being attacked on the external digital surface have increased the demand for DRP products, leading to more vendors from adjacent cybersecurity fields offering DRP use cases. Specifically, cybersecurity vendors are consolidating CTI, EASM, and DRP capabilities to provide organizations with a holistic security posture for their digital footprint. As enterprise customers prefer to buy from fewer vendors, Frost & Sullivan expects more pure-play DRP providers to offer additional services packaged into one managed subscription model during the next 5 years.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on DRP
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Key Vendors
  • Growth Metrics
  • Distribution Channels
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Growth Restraint Analysis (continued)
  • Growth Restraint Analysis (continued)
  • Growth Restraint Analysis (continued)
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Revenue Forecast Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share Analysis

Growth Opportunity Analysis: North America (NA)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis by Region, North America (NA)

Growth Opportunity Analysis: Latin America (LATAM)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis by Region, Latin America (LATAM)

Growth Opportunity Analysis: Europe, Middle East, and Africa (EMEA)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis by Region, Europe, the Middle East, and Africa (EMEA)

Growth Opportunity Analysis: Asia-Pacific (APAC)

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Business Size
  • Forecast Analysis by Region, Asia-Pacific (APAC)

Insights for CISOs, DRP Market, Global

  • Overview
  • Defining the Market
  • Defining the Market (continued)
  • Use Cases
  • Top Deployment Factors to Consider
  • Typical Benefits
  • The Bottom Line

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Strategic DRP Marketing Campaigns
  • Growth Opportunity 1: Strategic DRP Marketing Campaigns (continued)
  • Growth Opportunity 2: Industry Vertical and Target Audience Expansion
  • Growth Opportunity 2: Industry Vertical and Target Audience Expansion (continued)
  • Growth Opportunity 3: M&As and Product Integration
  • Growth Opportunity 3: M&As and Product Integration (continued)

Next Steps

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  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
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