表紙:Geelyの戦略的プロフィール
市場調査レポート
商品コード
1102976

Geelyの戦略的プロフィール

Strategic Profile of Geely

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 149 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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Geelyの戦略的プロフィール
出版日: 2022年06月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

Geelyは、高級車と大衆車の両セグメントに対応する電気自動車ブランドを立ち上げ、新しい電気自動車技術を導入し、電気自動車の主要部品を製造することによって、人気のある電気自動車(EV)市場での成長を加速しています。

当レポートでは、Geelyの戦略的プロファイルについて調査分析し、戦略的必須要件、成長機会分析、Geely Holding Groupの概要、ブランドの展望、ブランド・ケース・コネクテッドカー・自動運転車・共有モビリティ・EV戦略等に関する情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • 戦略的必須要件 8(TM)
  • Geely車に対する戦略的必須要件 8(TM)の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine (TM)を促進

エグゼクティブサマリー

  • Geely Holding Group-ブランド管理
  • Geely Holding Group-ブランド概要
  • Geely Holding Group-モデルラインナップ:SUV、ワゴン、MPV
  • Geely Auto Group-販売実績:ブランド別
  • Geely車のコアトランスフォーメーションへのロードマップ
  • ケース戦略-技術パートナーシップ
  • Geelyのモビリティエコシステム

成長機会分析

  • Geelyの戦略的プロファイリング
  • 主要な成長の柱
  • 成長の促進要因
  • 成長の抑制要因

Geely Holding Groupの概要

  • Geely Holding Group-歴史
  • 概要-Geely Auto Group
  • 概要-Geely Technology Group
  • 概要-MiTime Group
  • Geely Holding Group-モデルラインナップ:セダンとハッチバック
  • Geely Holding Group-世界の販売実績ベンチマーク
  • Geely Holding Group-販売実績:主な販売国
  • Geely Holding Group-世界のロケーション
  • Geely Holding Group-企業戦略とビジョン
  • Geely Holding Group-行動計画と今後の展望

ブランドの展望-Geely Auto Group

  • Geely Auto Group-主要統計値:2021年
  • Geely Auto Group-販売実績の概要
  • Geely Auto Group-世界の軌跡
  • Volvo Carsとのコラボレーション
  • Lynk & Co
  • Lynk & Co-Club
  • Lynk & Co-世界ロケーション
  • Lynk&Co-製品ラインナップ
  • Zeekr
  • Zeekrのエコシステム
  • Zeekr-世界ロケーション
  • Zeekr 001
  • Zeekr-製品ラインナップ
  • Geometry
  • Geometry-製品ラインナップ
  • Proton
  • Proton-世界ロケーション
  • Proton-製品ラインナップ
  • Protonシティ-スマートシティコンセプト
  • Lotus Group
  • Lotus Vision80-世界展開へのロードマップ
  • Lotus-製品ラインナップ
  • スマート

Geely内の技術グループ

  • GeelyのiNTEC
  • iNTEC Geely Gpilot インテリジェントコネクテッド運転戦略
  • GeelyにおけるCEVTの役割
  • CEVT-外部コラボレーションと研究の焦点
  • CEVT-外部コラボレーションと主なハイライト

ブランド戦略

  • Smart Geely 2025
  • 目標1-2025年までに365万台のグループ販売
  • 目標2-スマートモビリティを推進するための25以上のスマート車製品
  • 目標3-将来の製品開発のためのモジュラーアーキテクチャ
  • 目標4-スマートで持続可能な製造
  • 目標5-ソフトウェア定義の自動車
  • 目標6-持続可能なモビリティソリューション
  • NEV戦略-Blue Geely のアクションプラン

ケース戦略

  • ケース戦略-Geely車の技術開発パートナーシップエコシステム
  • CASE技術導入のタイムライン-主な活動

コネクテッドカー戦略

  • Geelyのコネクテッドイニシアチブ
  • ECARX-Geelyのためのインテリジェントで接続技術プロバイダー
  • シームレス接続のためのGeelyのGKUIスマートエコシステム
  • コネクテッド運転戦略-パートナーシップ
  • Geely車のインターネットのネットワークセキュリティ研究所
  • コネクテッド車の社内能力分析
  • コネクテッド車のイニシアチブ-重要なポイント

自動運転車戦略

  • Geelyの自律的イニシアチブ
  • GeelyのG-PILOT
  • 自動運転戦略
  • Geely戦略-自動運転の未来
  • 自動運転市場の状況-パートナーとバリューチェーン
  • 自動運転の社内能力分析
  • 自動運転イニシアチブ-重要なポイント

共有モビリティ戦略

  • Geelyの共有モビリティイニシアチブの概要
  • CaoCaoモビリティ-中堅ライドヘイリングサービス
  • CaoCaoモビリティ-N3戦略
  • StarRides-ラグジュアリーライドヘイリングサービス
  • カーシェアリングのためのMicrocity&Xiaolinggou(EVcoming)
  • モビリティサービス拡大-高速列車
  • フライングカー&ドローン事業
  • フライングカー-DaimlerとのVolocopter
  • Volocopter-エアタクシーサービスのコンセプト
  • Geespace-衛星コンステレーションに対するGeelyの願望
  • Geespace-主要な運用上の重点分野
  • Geespace-将来の展望
  • 超音速列車イニシアチブ
  • 共有モビリティ機能分析
  • 共有モビリティイニシアチブ-重要なポイント

EV戦略

  • EVビジョン
  • GeelyのEVイニシアチブの概要
  • Leishen Power-世界のパワートレインブランド
  • バッテリー交換ステーション-サービスとしてのバッテリー
  • EV戦略-パートナーシップ
  • EVバッテリー製造場所
  • EVバッテリー戦略-パートナーシップ
  • プラットフォーム戦略
  • SEAプラットフォーム
  • CMAプラットフォーム
  • BMAプラットフォーム
  • 社内EV能力分析
  • EVイニシアチブ-重要なポイント

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-統合された空間と地上のコミュニケーション
  • 成長機会2-EVセグメントからの市場成長
  • 成長機会3-ダイレクトコンシューマー分野の新しいビジネスモデルと新しいモビリティ

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜFrostなのか、なぜ今なのか?
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PBCA-44

Future Growth Opportunity in the Mobility Ecosystem to be Driven by the Company's Expansion into Chips, Flying Cars, and Satellites

This profile aims to provide a strategic overview of Geely to identify and analyze the factors that contribute to the success of the organization. Traditional original equipment manufacturers (OEMs) are actively electrifying their product line-ups, making the industry competitive and fragmented. Geely is accelerating its growth in the popular electric vehicle (EV) market by launching pure-play EV brands that cater to both the luxury and mass-market segments, introducing new EV technologies, and manufacturing key EV components. The company has formed alliances and entered into joint ventures with leading technology companies like Baidu and Foxconn to manufacture EVs and software-powered cars catering to the connected, automated, shared, and electric (CASE) trends. Geely is committed to transforming into a mobility technology company as part of its "Smart Geely" initiative to become a key market player in the changing automotive ecosystem.

This study provides an overview of Geely's services and products and its role in the automotive industry and analyzes the strategies it has adopted for vehicle and technology manufacturing. It examines the company's corporate structure, growth strategy, technology roadmap, and sub-brand profiles. The study also analyzes the company's innovation and investment portfolios, which are expected to shape the future of Geely in the mobility sector.

Overall, this research service seeks to:

  • Take a deep dive into the company's key operational strategies with a focus on the corporate structure, corporate strategy, CASE strategies, manufacturing strategies, and sales performance.
  • Provide an overview of Geely's product portfolio, including product planning, platform development, as well as positioning.
  • Discuss the role of Geely in shared mobility, autonomous driving, connectivity, and urban air mobility.
  • Explore the brands and technology groups under Geely and understand the company's vision in the overall automotive industry and mobility ecosystem.
  • Identify the factors that will challenge and benefit Geely in the automotive industry.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of Strategic Imperative 8™ on Geely Auto
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Executive Summary

  • Geely Holding Group-Brand Management
  • Geely Holding Group Brand Overview
  • Geely Holding Group-Model Line-up: SUV, Wagon and MPV
  • Geely Auto Group-Sales Performance by Brand
  • Geely Auto's Roadmap to Core Transformation
  • Case Strategy-Technology Partnerships
  • Geely's Mobility Ecosystem

Growth Opportunity Analysis

  • Strategic Profiling of Geely
  • Key Growth Pillars
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Overview of the Geely Holding Group

  • Geely Holding Group-History
  • Overview-Geely Auto Group
  • Overview-Geely Technology Group
  • Overview-MiTime Group
  • Geely Holding Group-Model Line Up: Sedans and Hatchback
  • Geely Holding Group-Global Sales Performance Benchmarking
  • Geely Holding Group Sales Performance-Top Selling Countries
  • Geely Holding Group Sales Performance-Top Selling Countries (continued)
  • Geely Holding Group-Global Locations
  • Geely Holding Group-Corporate Strategy and Vision
  • Geely Holding Group-Action Plan and Future Outlook

Brand Outlook-Geely Auto Group

  • Geely Auto Group Key Statistics, 2021
  • Geely Auto Group-Sales Performance Overview
  • Geely Auto Group-Global Footprint
  • Collaboration with Volvo Cars
  • Lynk & Co
  • Lynk & Co-Club
  • Lynk & Co-Global Locations
  • Lynk & Co-Product Line Up
  • Zeekr
  • Zeekr Ecosystem
  • Zeekr-Global Locations
  • Zeekr 001
  • Zeekr-Product Line-up
  • Geometry
  • Geometry-Product Line-up
  • Proton
  • Proton-Global Locations
  • Proton-Product Line-up
  • Proton City-Smart City Concept
  • Proton City-Smart City Concept (continued)
  • Lotus Group
  • Lotus Vision80-Roadmap to Global Expansion
  • Lotus-Product Line-up
  • Smart

Technology Groups inside Geely

  • iNTEC from Geely
  • iNTEC from Geely (continued)
  • iNTEC Geely Gpilot Intelligent Connected Driving Strategies
  • CEVT Role in Geely
  • CEVT-External Collaborations and Research Focus
  • CEVT-External Collaborations and Research Focus (continued)
  • CEVT-External Collaborations and Key Highlights

Brand Strategy

  • Smart Geely 2025
  • Smart Geely 2025 (continued)
  • Goal 1-3.65 Million Units Group Sales by 2025
  • Goal 2-25+ Smart Vehicle Products to Drive Smart Mobility
  • Goal 3-Modular Architecture for Future Product Development
  • Goal 4-Smart & Sustainable Manufacturing
  • Goal 5-Software Defined Cars
  • Goal 6-Sustainable Mobility Solutions
  • NEV Strategy-Blue Geely Action Plan

CASE Strategy

  • CASE Strategy-Geely Auto Technology Development Partnership Ecosystem
  • CASE Technology Deployment Timeline, Major Activities

Connected Vehicle Strategy

  • Geely's Connected Initiatives
  • ECARX-Intelligent and Connected Technology Provider for Geely
  • Geely's GKUI Smart Ecosystem For Seamless Connectivity
  • Connected Driving Strategies-Partnerships
  • Connected Driving Strategies-Partnerships (continued)
  • Geely Internet of Vehicles Network Security Laboratory
  • Connected Vehicles In-house Capability Analysis
  • Connected Vehicle Initiatives-Key Takeaways

Autonomous Vehicle Strategy

  • Geely's Autonomous Initiatives
  • Geely's G-PILOT
  • Autonomous Driving Strategies
  • Autonomous Driving Strategies (continued)
  • The Geely Strategy-Autonomous Driving Future
  • Status of Autonomous Driving Market-Partners and Value Chain
  • Autonomous Driving In-house Capability Analysis
  • Autonomous Driving Initiatives-Key Takeaways

Shared Mobility Strategy

  • Geely's Shared Mobility Initiatives Overview
  • CaoCao Mobility-The Mid-range Ride-hailing Service
  • CaoCao Mobility-N3 Strategy
  • StarRides-Luxury Ride-hailing Service
  • Microcity & Xiaolinggou (EVcoming) for Car Sharing
  • Mobility Service Expansion-High-speed Train
  • Flying Cars & Drones Business
  • Flying Cars & Drones Business (continued)
  • Flying Car-Volocopter with Daimler
  • Volocopter-The Air Taxi Service Concept
  • Geespace-Geely's Aspiration for a Satellite Constellation
  • Geespace-Key Operational Focus Areas
  • Geespace-Future Outlook
  • Supersonic Train Initiative
  • Shared Mobility Capability Analysis
  • Share Mobility Initiatives-Key Takeaways

EV Strategy

  • EV Vision
  • Geely's EV Initiatives Overview
  • Leishen Power-Global Powertrain Brand
  • Battery Swapping Stations-Battery-as-a-Service
  • EV Strategies-Partnerships
  • EV Strategies-Partnerships (continued)
  • EV Battery Manufacturing Locations
  • EV Battery Strategies-Partnerships
  • Platform Strategies
  • SEA Platform
  • CMA Platform
  • BMA Platform
  • In-house EV Capability Analysis
  • EV Initiatives-Key Takeaways

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Integrated Space and Ground Communication
  • Growth Opportunity 1-Integrated Space and Ground Communication (continued)
  • Growth Opportunity 2-Market Growth from EV Segment
  • Growth Opportunity 2-Market Growth from EV Segment (continued)
  • Growth Opportunity 3-New Business Models In Direct Consumer Segment & New Mobility
  • Growth Opportunity 3-New Business Models In Direct Consumer Segment & New Mobility (continued)

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer