表紙:電気トラック用充電インフラの米国市場:収益機会
市場調査レポート
商品コード
1077059

電気トラック用充電インフラの米国市場:収益機会

North American Electric Truck Charging Infrastructure-Revenue Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 75 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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電気トラック用充電インフラの米国市場:収益機会
出版日: 2022年05月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2030年までに、北米で稼働するトラックの半数以上が電気パワートレインを搭載すると予想されます。軽負荷車両は、2030年には電気トラック市場の約86%のシェアを占めると予想され、早期導入が期待されています。

電気トラックは2030年までに130TWの電力を消費すると予想され、これに対応するためには44万~54万台の充電器が必要です。充電事業者は、この10年間にいくつかの収益機会を得ることができます。

当レポートでは、北米の電気トラック用充電インフラ市場について調査分析し、戦略的必須要件、成長環境、放電深度・充電時間・エネルギー消費、使用レベルと必要な充電器の数、ビジネスモデルの収益の可能性等に関する情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • 戦略的必須要件 8(TM)
  • 電気に対する上位3つの戦略的必須要件の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine (TM)を促進

成長環境

  • 稼働中の電気トラック:2022年、2025年、2030年
  • 充電ソリューションのタイプ
  • 電気自動車の充電インフラのバリューチェーン
  • 充電インフラのバリューチェーンに関与する参入者
  • トラック運転中の充電タイプ
  • 充電インフラ-充電ステーションの設置にかかる費用
  • 充電インフラ-充電事業者の収益モデル
  • 調査範囲
  • 調査の目的と目標
  • パワートレイン技術セグメンテーション
  • 成長の促進要因
  • 成長の抑制要因
  • 研究の流れ

セクション1-放電深度、充電時間、およびエネルギー消費

  • LDT-バッテリーの放電深度と充電頻度
  • MDT-バッテリーの放電深度と充電頻度
  • HDT-バッテリーの放電深度と充電頻度
  • トラック運転に基づく充電シナリオ
  • LDT-さまざまなレベルの充電器に基づく充電時間
  • MDT-さまざまなレベルの充電器に基づく充電時間
  • HDT-さまざまなレベルの充電器に基づく充電時間
  • LDT-充電時間に応じた充電レベルの設定
  • MDT-充電時間に応じた充電レベルの設定
  • HDT-充電時間に応じた充電レベルの設定
  • LDT-充電器のレベルに基づくエネルギー消費
  • MDT-充電器のレベルに基づくエネルギー消費
  • HDT-充電器のレベルに基づくエネルギー消費

セクション2-使用レベルと必要な充電器の数

  • 使用率レベル-使用率の低いシナリオと高いシナリオ
  • 必要な総充電器-使用率の低いシナリオと高いシナリオ

セクション3-さまざまなビジネスモデルの収益の可能性

  • 充電事業者の収益モデル

セクション3.1-モデル1:コストと収益の可能性

  • レベル2充電器、1つの充電ステーションの原価計算モデル
  • レベル3充電器、1つの充電ステーションの原価計算モデル
  • レベル4充電器、1つの充電ステーションの原価計算モデル
  • レベル5充電器、1つの充電ステーションの原価計算モデル
  • レベル2充電器、1つの充電ステーションの収益の可能性
  • レベル3充電器、1つの充電ステーションの収益の可能性
  • レベル4充電器、1つの充電ステーションの収益の可能性
  • レベル5充電器、1つの充電ステーションの収益の可能性

セクション3.2-モデル2、コストと収益の可能性

  • 充電事業者のコストモデル-モデル2の運用
  • 充電事業者の収益の可能性-モデル2の運用

セクション3.3-モデル3、コストと収益の可能性

  • 充電事業者のコストモデル-モデル3の運用
  • 充電事業者の収益の可能性-モデル3の運用

結論

  • まとめ-エネルギー消費量と必要な充電器の数
  • まとめ-収益モデルの比較
  • 重要なポイント

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-市場成長に不可欠な充電技術の能力
  • 成長機会2-バリューチェーン参入者の成長のための収益機会の拡大
  • 成長機会3-フリートヤードに充電ソリューションを設置し、より良いフリートTCO
  • 成長機会3-フリートヤードに充電ソリューションを設置し、より良いフリートTCO(続き)
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PCF2-42

Transformational Growth of Revenue due to 130TW Electricity Consumption by 2030

By 2030, more than half the trucks operating in North America are expected to be powered by an electric powertrain. Light-duty vehicles are forecasted to be the early adopters, with nearly 86% share of the EV truck market in 2030. Among several EV truck charging types, AC & DC charging are expected to be the most adopted in North America. Level 2 (20kW) to Level 5 chargers (350kW) will be the predominant charging solutions in this decade, with even higher charging power developed by the end of the decade.

The charging infrastructure value chain must be robust and efficient to meet this demand. It starts from energy generation, followed by storing and energy distribution through transmission & distributor operators to reach various hubs, after which charging stations are installed in private/public hubs to offer charging services to customers. Multiple participants are involved actively in different parts of the value chain to cater to the charging requirement of the increasing number of electric trucks in operation. These broadly can be classified as portfolio, asset-heavy charging infrastructure, asset-light, and participants who provide charging infrastructure as a service.

To ensure that the truck operation is not affected by charging infrastructure availability, destination, depot, and en route charging are available. The choice within this will depend on each truck's operation.

For a charging operator, setting up a charging station involves several costs, such as equipment, installation, rental, maintenance, and electricity. Depreciation, marketing, and taxes are additional costs that depend on the charging operator and installed location.

The 3 major revenue models for a charging operator are asset-heavy, asset-light, and a combination of the two. The choice between these models depends on the charging operator's investment potential and the competitive landscape of the location. EV trucks will consume 130TW of electricity by 2030; 440k to 540k chargers are required to cater to this. Charging operators have several revenue opportunities to capitalize on in this decade.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the top Three Strategic Imperatives on Electric
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Electric Trucks in Operation, 2022, 2025, and 2030
  • Types of Charging Solutions
  • Electric Vehicle Charging Infrastructure Value Chain
  • Participants Involved in the Charging Infrastructure Value Chain
  • Types of Charging during Truck Operation
  • Charging Infrastructure-Costs Incurred in Installing a Charging Station
  • Charging Infrastructure-Revenue Models for Charging Operators
  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Powertrain Technology Segmentation
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Flow of the Study

Section 1-Depth of Discharge, Charging Time, and Energy Consumption

  • LDT-Depth of Battery Discharge and Frequency of Charging
  • MDT-Depth of Battery Discharge and Frequency of Charging
  • HDT-Depth of Battery Discharge and Frequency of Charging
  • Charging Scenarios based on Truck Operation
  • LDT-Charging Time based on Different Levels of Chargers
  • MDT-Charging Time based on Different Levels of Chargers
  • HDT-Charging Time based on Different Levels of Chargers
  • LDT-Charger Level Preference Depending on Charging Time
  • MDT-Charger Level Preference Depending on Charging Time
  • HDT-Charger Level Preference Depending on Charging Time
  • LDT, Energy Consumption based on Level of Charger
  • MDT, Energy Consumption based on Level of Charger
  • HDT, Energy Consumption based on Level of Charger

Section 2-Utilization Level & Number of Chargers Required

  • Utilization Levels-Low & High Utilization Scenarios
  • Total Chargers Required-Low Utilization & High Utilization Scenarios

Section 3-Revenue Potential for Different Business Models

  • Revenue Models for a Charging Operator

Section 3.1-Model 1, Cost & Revenue Potential

  • Level 2 Charger, Costing Model for 1 Charging Station
  • Level 3 Charger, Costing Model for 1 Charging Station
  • Level 4 Charger, Costing Model for 1 Charging Station
  • Level 5 Charger, Costing Model for 1 Charging Station
  • Level 2 Charger, Revenue Potential for 1 Charging Station
  • Level 3 Charger, Revenue Potential for 1 Charging Station
  • Level 4 Charger, Revenue Potential for 1 Charging Station
  • Level 5 Charger, Revenue Potential for 1 Charging Station

Section 3.2-Model 2, Cost & Revenue Potential

  • Cost Model for a Charging Operator-Model 2 Operation
  • Revenue Potential for a Charging Operator-Model 2 Operation

Section 3.3-Model 3, Cost & Revenue Potential

  • Cost Model for a Charging Operator-Model 3 Operation
  • Revenue Potential for a Charging Operator-Model 3 Operation

Conclusion

  • Summary-Energy Consumption & Number of Chargers Required
  • Summary-Revenue Model Comparison
  • Key Takeaways

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Competence of Charging Technology Vital for Market Growth
  • Growth Opportunity 1-Competence of Charging Technology Vital for Market Growth (continued)
  • Growth Opportunity 2-Expanding Revenue Opportunities for Value Chain Participant Growth
  • Growth Opportunity 2-Expanding Revenue Opportunities for Value Chain Participant Growth (continued)
  • Growth Opportunity 3-Inbuilt Charging Solution in Fleet Yard for Better Fleet TCO
  • Growth Opportunity 3-Inbuilt Charging Solution in Fleet Yard for Better Fleet TCO ( continued)
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer